ontlasting 3 weken oude baby

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door joyce1838, 20 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    hallo,
    Mijn dochter is vandaag precies 3 weken en ik geef volledige borstvoeding. Ze is een heel tevreden meisje die overdag 4 uur tussen de voedingen heeft en ondertussen lekker slaapt.
    Ze heeft 6 hele flinke plasluiers op een dag maar nu al 4 dagen niet gepoept heeft. De eerste 10 dagen had ze elke dag zo`n 2 poepluiers, toen ineens om de dag en nu dus al 4 dagen niet. Ze drinkt naar mijn idee echt voldoende, maar de laatste dagen tegen het einde van de voeding toe begint ze heel onrustig te worden. Persen, huilen, loslaten, windjes laten. Echt heel sneu.
    Net kwam er een klein beetje ontlasting mee en dat zag er zacht en gelig uit.

Wat kan ik hier tegen doen, want overal lees ik dat ze op deze leeftijd nog echt elke dag een poepluier moeten hebben, omdat ze anders waarschijnlijk te weinig voeding binnen krijgen. Maar dat is bij mijn dochter nmi niet het idee.

Alvast bedankt.

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Beste Joyce,

Bij borstvoedings kinderen verschillen de poepluiers heel erg: van 7x per dag tot 1x per 7 dagen. Maar nu lijkt ze er wel wat last van te hebben.
    Is haar groei verder goed? Ben je nog eens gaan wegen bij het CB?
    Dit kan je eventueel doen: als dit goed is dan is het aantal poepluiers ook geen probleem en zal het wel eens losbarsten 1 deze dagen ;)

3. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Volgende week moet ze weer gewogen worden, maar ik heb zelf het idee dat ze flink aankomt.
    Moet zeggen dat ze er vandaag wat minder last van lijkt te hebben, maar er is nog geen ontlasting gekomen. Hopelijk komt het snel.
    Begrijp uit je verhaal dat ik me dus niet echt heel druk hoef te maken, :).

Ik zal nog even laten weten hoe het afloopt.

grt joyce

Deel Deze Pagina