starten met vaste voeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mano82, 13 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik heb gisteren een eerste hapje gepureerde aardappel met wortel proberen geven aan Louiza maar zij trok een erg vies gezicht en moest kokhalzen van het kleine minihapje dat ik haar gaf, uiteindelijk toch blijven proberen maar ze wilde niet, wat me wel logisch lijkt, uiteindelijk moet ze ook wennen aan dat lepeltje.
    Wat zijn jullie ervaringen en wat gaven jullie de eerste keren? Fruit of groente? En hoevaak geprobeerd alvorens je kleintje eraan gewend raakte?

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    We zijn pas met 6 maanden begonnen en gaven Mirre stukken eten (Rapley methode), de eerste maand ging er weinig in, werd steeds meer, nu eet ze heel goed.

Ik denk dat het wennen is, maar hier dus geen ervaring met prakjes eten voeren. Mirre wil nu eigenlijk niets met de lepel (hoewel yoghurt wel goed gaat :rolleyes:) ...

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    O we zijn begonnen met groente en na een week of 2 fruit gegeven. Dat vond ze smerig. Nog altijd gaat fruit moeilijk trouwens (hoewel peer en druif nu erg goed gaan ... ze wijst naar de tros druiven en als ze niet heeeeel snel één krijgt dan gaat ze enorm mopperen :))

4. Bri

Bri Niet meer actief

Wij zijn ook net begonnen met wat hapjes. Ik wilde wel Rapley proberen, maar de kleine pakt het hier niet graag aan (te zacht? slijmerig aan de vingers?) en stopt het al helemaal niet in zijn mond. Voor de rest doet hij dat wel met alles, van afstandsbedieningen tot papier en wat hij maar in zijn vingers krijgt, dus ik was wel verrast dat hij dit met eten niet wil.
    Geprakt en met een lepeltje: het lepeltje vindt hij heeeel interessant, wat erop zit minder. Ik geef hem nu een lepel omzelf mee te spelen en op het moment dat hij zijn mond opendoet om die lepel erin te stoppen, doe ik mijn lepel met prakje erbij. Na een keer of twee, drie gooit hij dan zijn lepel weg en wil de mijne hebben. Samen knoeien we zo door een paar hapjes groente of fruit heen. Erg leuk, maar veel krijgt hij zeker niet binnen.
    Eerste 3 dagen heeft hij banaan gehad, toen 3 dagen wortel en nu staat er appel op het menu; wij doen echt maar een soort per keer om te kijken hoe hij erop reageert.

Deel Deze Pagina