kolven

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by missmama, Nov 23, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. missmama

missmama Actief lid

Aug 6, 2006
    125
    0
    0
    Nederland
    Hallo,

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is, dat op het moment dat het niet lukt om borstvoeding te geven omdat het aanleggen niet lukt of omdat er wat mis is met mijn tepels, je dan wel voeding kan afkolven zodat het toch eigen melk krijgt?

En nu we toch bezig zijn er zijn nogal wat varianten bij avent aan afkolf sets, welke kan je dan het beste nemen, op de site van avent zijn er een aantal, zoals een beginnerset of een reis set ik zie door de bomen het bos niet meer, heb je een advies voor mij?

Bij voorbaat dank,

Groetjes Missmama

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hallo,

Als bv geven om één of andere reden niet lukt dan is kolven inderdaad een optie. Mijn advies is om naar een borstvoedingscursus te gaan en daar in eerste instantie je vraag te stellen. Een afwijkende tepel wil niet zeggen dat de kleine niet aangelegt kan worden.
    Wat betreft de kolfapp. ik zou zeggen verdiep je er eens goed in en maak dan voor jezelf uit of je eventueel straks met de hand of elektrisch wilt kolven. Dit is een persoonsgebonden keus. Misschien kun je in je omgeving eens aan mensen vragen wat zij voor een kolf hebben gebruikt.

Ilja

Share This Page