Boswandeling en Draagdoek?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MaLoveKo, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaLoveKo

MaLoveKo Lid

25 jun 2013
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan iemand mij tips geven?

Heeft iemand ervaring mee dat je een jonge baby van bijna 3 maanden meeneemt in de draagdoek om een boswandeling te maken?

Op 2de kerstdag gaat m'n familie namelijk een kerstwandeling maken van 6 of 10 km, maar is de kinderwagen afgeraden: onverharde paden.

Ik zou toch heel graag samen met de familie én de baby een frisse neus willen halen. Heeft iemand ervaring/zou het kunnen dat ik de baby mee kan nemen in de draagzak? De volgende dingen zou ik willen weten:

- Heeft iemand ervaring?
    - Dragen op de buik/borst of rug van de moeder?
    - In de jas, of over de jas?
    - Stel dat hij over de jas is en tegen m'n buik/schouder aan moet, hoe houd ik hemzelf en ook zn benen warm?

Hééél graag n snelle reactie!

Mvg, Marjolijn.

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Op die leeftijd droeg ik graag onder een fleecevest.. Kleintje zat dat lekker tegen mij aan, helemaal onder het vest, rits een stuk open voor frisse lucht en mutsje op. Zelf een sjaal om en heerlijk om te doen! Echter als je voor het eerst gaat knopen is het misschien wel wat lastig zo voor zo'n lange wandeling. Hier vergde het in ieder geval wel enige handigheid en een aantal keer proberen voordat hij echt goed geknoopt was hihi.

3. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier ervaring.

Toen mijn dochter zo klein was droeg ik haar horizontaal. (in drinkstand zeg maar). Wordt wel afgeraden maar wij vonden dat beide het fijnst.
    Vanaf een maand of 4 rechtop gaan dragen.

Ik droeg (en draag) mijn dochter in mijn jas. Hou mijn jas open en mijn dochter hangt dus tegen mij aan. Kan mijn jast dicht doen tot onder mijn dochter. Das om en je hebt het beide lekker warm.
    Benen warm houden: lekkere dikke maillot met daar overheen een gevoerde broek.

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb een draagzak over mijn nek en arm hangen; als een soort hangmat over mijn buik waar hij lekker horizontaal in hangt te soezen/slapen.......

Dat ding doet pijn aan je rug na 500 meter!!! Dat heb ik al vele malen ondervonden. Ik heb geen ervaring met andere dragers; maar zoiets raad ik af :D

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.191
    10.793
    113
    Toen mijn dochter zo klein was, was het nog een heel stuk warmer buiten :) Een lang stuk dragen is prima als je t gewend bent, maar voor een eerste keer lijkt het me pittig. Heb je een doek of een drager, en welke?

Sowieso zou ik nu kiezen voor buikdragen, kindje rechtop in M-houding. In een doek is de front wrap cross Carry op die leeftijd erg fijn en vrij makkelijk. Ik droeg haar onder mijn jas, hield de beentjes lekker warm. Verder maillootje,broekje en dikke sloffen. Elf het werkelijk nooit koud gehad met mijn jas open, zo'n kind is een heerlijk kacheltje. Wel nog een sjaal erbij.

6. lusa30

lusa30 Actief lid

4 dec 2012
    156
    0
    0
    Ik droeg mijn dochter al vanaf de geboorte in de doek. Heerlijk en juist heel handig vooral in het bos. Ik droeg haar gewoon over de jas heen. Het is nu ook nog niet echt heel koud.
    Ik zou wel op de buik dragen. Vooral zo 'n kleintje nog. En wat hierboven gezegd werd. Knoop dan de fwcc. Je kunt filmpjes via you tube bekijken hoe je dat moet knopen.
    Tenminste als je een draagdoek hebt? Of een draagzak? En een geweven of tricot doek?

7. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    Oh ja hoor! Heerlijk! Geniet ze alvast! Let wel op dat je baby het niet te warm krijgt. Dragen onder de jas wordt dacht ik afgeraden (iig met rits helemaal dicht. Wij hebben met mijn zoontje echt super veel kilometers gelopen (draagzak ipv draagdoek) draagdoek is veel comfortabeler overigens. Fijne dag!

8. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Lekker in de doek op je buik.
    Zorgen voor een maillot en slofjes voor je kindje.
    Zelf een sjaal om en jas/vest deels over jullie heen.
    Half dicht is warm zat. Helemaal open kan ook evt.
    Kindje een vestje/jasje aan (niet te dik, is al gauw te warm). En mutsje op natuurlijk.
    Wij hebben zo heel wat afgelopen vorige winter.

9. Storm

Storm Niet meer actief

Lekker op je buik dragen, rechtop. Je kleed je kindje naar de omstandigheden en je jas. Dus kleintje hoeft zelf geen dikke jas aan. Zou sowieso de kleertje luchtig houden, jou warmte komt er ook nog bij. Mutsje mee, lukt prima.
    Veel plezier!

10. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook fijn op de buik op die leeftijd, toen ze zo jong was, was het niet koud, dus ik had geen jas ofzo aan. Maar later een draagjas aangeschaft; heel fijn! Maar een lekker vest van je man ofzo kan natuurlijk ook, doek is ook een laagje natuurlijk, dus als je je kindje lekker warm aangekleed (gewoon kleertjes, geen winterpak ofzo) in de doek doet en dan een vest erover (en zelf je jas er nog over, maar die krijg je vast niet dicht voren, ik kreeg dat iig niet), dat is war genoeg! Zo tegen jou aan is echt lekker warm! Als je geen groot vest hebt dat er over kan, dan gewoon je kindje een warm pakje aan doen (bv zo'n berenpakje) en zelf nog je jas aan (maar niet dicht).
    Als je twijfelt; gewoon regelmatig in het nekje voelen of het aangenaam is, zweterig betekent een laag minder aan (dus bv vest uit doen als je dat aan hebt).

En altijd mooi rechtop dragen, niet liggend of in de zogenaamde 'kommahoudig', in die houding ligt een kindje heel snel met de kin te ver op de borst en kan het ongemerkt (!) in ademnood komen. Levensgevaarlijk dus! Rechtop is veilig en ergonomisch.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Altijd op mijn buik op die leeftijd, buik-tegen-buik rechtop (rugdragen in een doek kan met de meeste knopen pas als ze zelfstandig kunnen zitten).
    Gewoon een grote jas over ons samen heen, extra sjaal voor eventuele extra warmte en om iig het nekje lekker warm te houden en zelf een sjaal om m'n nek met de staarten op m'n rug.
    Extra sokjes en maillot aan voor extra warmte aan de beentjes, indien nodig :)

12. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    hier altijd boswandelingen gemaakt met de wagen. onze wagen kon dat prima aan, luchtbanden. een draagdoek was helaas geen optie ivm mijn rug, anders had ik dat denk ik wel gedaan.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Er zijn echt routes waar geen enkele wagen dat haalt. Bijvoorbeeld omdat paadjes te smal zijn om een wagen door te laten. Dus als er bij een route aangegeven wordt dat het niet kan, zou ik zelf het risico niet nemen...
    Al vaak genoeg wandelend met draagdoek mensen zien lopen klooien met een wagen, en welke het dan ook was, dan ging het dus niet op bepaalde plekken. Zonde als je halverwege (of eerder) huiswaarts moet keren :(

14. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ik zou ook met de draagdoek meegaan. Gezellig!

Ik heb een rekbare draagdoek (Tricot Slen)

De beste houding is buik tegen buik, de beentjes in M houding (knietjes hoger dan poepje)

Als de beentjes uit de draagdoek hangen, dan zou ik een maillot aandoen, en een warm broekje eroverheen, eventueel nog dikke sokjes.

En dan een mutsje op.

Als je een grote fleecevest hebt, dan kan je die misschien dichtritsen over de draagdoek? En dan nog een jas erover heen, die laat je dan open hangen.

15. Minerva

Minerva Niet meer actief

Gezellig zeg! Lekker de kleine buik tegen buik (rechtop) dragen in de draagdoek. Zo makkelijk en zoooo lekker :D Als het kan, zou ik de doek onder de jas dragen. Rits een klein stukje open voor de frisse lucht en een mutsje op. De baby heeft dan genoeg warmte om lekker op temperatuur te blijven (jouw lichaamswarmte, kleren, drie lagen draagdoek, jas, etc.).

Hopelijk is het goed gegaan vandaag?

16. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Hier gewoon de kinderwagen mee voor zulke lange tochten ook op de onverharde paden. Hihihi wij nemen die zelfs mee op de smalle de mountainbike paden hier in het bos.
    Hebben wel een kleine wendbare goed verende kinderwagen waarbij de voorwielen op vaste stand gezet kunnen worden ( joolz day)

17. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Als het aangegeven staat inderdaad wel in acht nemen ja..... Das hier biet het geval.

Deel Deze Pagina