Moeizame ontlasting door verandering van voeding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fritsie, 26 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Sinds enkele dagen is mijn dochter geheel over op andere voeding. Hierdoor is haar ontlasting dikker en gaat het moeizaam, soort kleiachtig.

Heeft er iemand tips om haar hier doorheen te helpen?

2. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.927
    113
    Vrouw
    Tijd...
    Ik zou de darmen iig een week de tijd geven om te wennen aan de nieuwe voeding. Daarna evt. 'iets' toevoegen aan de voeding zodat de ontlasting makkelijker gaat.
    Hier heeft zoonlief ook kleiachtige ontlasting en zie je hem soms echt persen, maar hij lijkt er geen last van te hebben. Dus laat het op dit moment gewoon zo.

3. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Wat je zou kunnen doen, wat hier helpt, is 10-20cc extra water aan de fles toevoegen. Maakt de ontlasting mogelijk wat achter. En hier helpt massage goed.

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Extra water toevoegen.
    Als het comfort omneo is hoort het bij.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    :(
    Nutrilon omneo comfort is juist voor moeizame ontlasting.

Ts, welke voeding geef je, van waaruit ben je gewijzigd en waarom? Dan kunnen we evt een beter passend antwoord geven.

6. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Van Nutramigen naar nutrilon soja. (Zie mijn vorige topic) Dit wegens steeds terugkerende oorontstekingen (nu drie keer) en blijvende zware verkoudheid. Zit in de familie en wij zijn ook allemaal opgegroeid met soja, dus was het proberen waard.

Nu sinds 16 weken niet meer verkouden. Heerlijk!! Al 4 dagen lang geen neussprays en stoombadjes, dit is al een hele verbetering!

Ik weet dat deze voeding zwaarder valt en moeilijker verteerd. Wij hadden ook allemaal een moeizame ontlasting hiervan.

Ze heeft er geen last van (geloof me, die hoor je wel ;) ) maar ik vroeg mij af of ik iets aan het kleiachtige ontlasting kan doen, want ze moet er wel echt voor werken.
    Word dit vanzelf makkelijker of is het wijsheid om haar dmv iets een handje te helpen?

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Je kan simpelweg extra water, 10 a 20cc per fles, toevoegen.
    Of gewoon even 2 weken kijken wat het doet, darmen moeten ook wennen aan de voeding.

Werkt dit niet even langs ha/ka. Ivm kea zou ik niet zomaar 'huismiddeltjes' proberen zonder overleg met ha/ka.

Deel Deze Pagina