Bot opbouw

Discussion in 'De lounge' started by lianda, Nov 25, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lianda

lianda Fanatiek lid

Jun 6, 2007
    2,367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Helaas heb ik dit vanmorgen ondergaan.
    Dit is nodig omdat ik een klik gebit moet.
    Zijn hier dames die dit ook hebben gehad? Ik verga van de pijn. Mag ibruprofen 600 en heb een amoxilinne kuur erbij. Over 10 dgn mogen de hechtingen eruit

2. Lucifer30

Lucifer30 Actief lid

Sep 15, 2015
    173
    0
    0
    Niet zelf ondergaan, maar ik heb er wel veel ervaring mee (kaakchirurgisch OK-assistente geweest).
    Toverwoord: koelen! Continu icepacks er tegenaan.
    En stipt je pijnstilling nemen, zo bouw je een spiegel op.
    Hou je koest de komende dagen, niet tillen/bukken/sporten oid.
    Sterkte!

3. lianda

lianda Fanatiek lid

Jun 6, 2007
    2,367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Bedankt voor je reactie. Helaas moet ik mijn kunst gebit inhouden. Deze zit echt los. Moet hem altijd vast plakken. Nu mag dat niet. Dus eten gaat amper. Baal hier zo van. Heb al soep gehad maar heb nog honger

4. Imensa

Imensa Fanatiek lid

Oct 23, 2014
    2,463
    18
    38
    Kwark vult ook goed

5. Lucifer30

Lucifer30 Actief lid

Sep 15, 2015
    173
    0
    0
    Die moet je inderdaad inhouden. Je gebit vastplakken kan idd nu niet vanwege de wond, eten kun je proberen zo zacht mogelijk te maken. Bijvoorbeeld brood zonder korstjes beetje laten weken in je mond en dan doorslikken, neem vullende soep zoals erwtensoep (dan wel de grote stukken worst achterwege laten) en veel slapen meid... het is niet fijn, best een flinke operatie maar na een paar dagen gaat het echt beter.
    De icepacks hou je in bijvoorbeeld een washandje of theedoek gewikkeld tegen je wang thv de geopereerde plek.

6. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Je mag ook nog 8 paracetamol erbij nemen. Sterkte ermee.

7. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    Dit, ik heb 7 kiezen in een keer laten trekken onder narcose en al mijn verstandskiezen zaten nogal op een beklemde positie een daarvan stak zelfs half boven een ander uit waardoor het daar 2x zo dik was en ook dubbel de pijn.. Na een paar dagen was het echt al een stuk minder en ging het ook rustig aan met de medicatie.. Ik vulde vooral op met van die baby koeken en dan gewoon in de thee dippen ze een beetje mee te helpen smelten en dat dan naar binnen werken.. En soep.. Maar alles moet ook een beetje lauw zijn want te koud is niet prettig en te warm ook niet.. En zeker veel slapen!

Sterkte!

8. lianda

lianda Fanatiek lid

Jun 6, 2007
    2,367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Bedankt voor jullie tips. Vanacht redelijk geslapen. Werd vanmorgen wakker met een enorme druk in me gezicht.
    Manlief schrok want mijn helft van me gezicht is nogal dik. Aan de kant waar ze de bot opbouw gedaan hebben. Met de ibruprofen is het nu goed te doen maar het blijft een raar gevoel. Ik hoop dat het dikke gedeelte met de dagen slinkt.

Share This Page