Ik schrijf dit nu al met een halflopende, volle dichte neus en hoofdpijn. Ik was anderhalve maand geleden ook al verkouden, eerst was ik het 4 keer per jaar, soms 5 als ik pech had..Maar nu is het bijna maandelijks raak. Heeft er iemand tips? Moet ik naar de dokter? Moeten de amandelen eruit of heb ik gewoon pech dat ik dit jaar al 4 keer verkouden ben geweest en de winter moet nog komen..?? Ondertussen zit ik lekker weg te snotteren op kantoor, laat die tips maar komen!
Klinkt als lage weerstand? Hoe zit 't met eten van groente/fruit/ijzerrijke producten? Krijg je voldoende slaap? Je zou je waardes kunnen laten checken bij de dokter? Zo'n check is niet raar, het heeft mij ook geholpen om beter op m'n eten te letten en daarbij slik ik nog wat extra i.v.m. laag ijzergehalte/B12 (wat dus uit die check kwam).
Ik heb zo'n periode twee keer gehad na de bevalling. Vaak verkouden, grieperig en om de haverklap een koortslip. Mijn weerstand was gewoon heel laag. Vriendin van mij adviseerde om iedere ochtend een halve citroen uit te persen, en dat op te drinken met water. Is echt vies, heel zuur, maar het hielp dus wel! Ik ben daarnaast ook een goede multivitamine gaan gebruiken (van plantina), vit D3 en in de winter extra vit C en Echinea. Sindsdien ben ik nog zelden verkouden of grieperig. Alleen als ik niet genoeg slaap wordt ik weer vatbaarder.
Kun je/mag je extra vitamine (zoals C en D) gewoon over de counter kopen of moet je daar eerst voor naar de dokter? Het is inderdaad na de bevalling van * dit jaar begonnen met vaak verkouden te zijn. Gelukkig blijft de griep me gespaard
ik ben sinds ik mijn amandelen vorig jaar juni eruit heb laten halen bijna niet meer verkouden geweest. toevallig ben ik nu wel neusverkouden
Nee, heb geen airco maar om eerlijk te zijn weet ik niet eens zeker of het wel verkoudheid is, mijn neus is dicht en heb af en toe hoofdpijn en een beetje last van m'n rug maar de keel is geheel in orde en de oren ook.. Kan t te maken hebben met mijn astma?
Een vriendin was ook erg vaak verkouden en heeft een allergietest laten doen. Er kwamen heel veel allergieën uit waar ze niets van wist: gras, honden, tomaat etc.
Ik was maandelijks minimaal 2 weken verkouden, tot ik multivitamine ben gaan slikken met daarbij extra vitamine c. Het had zeker 3 mnd nodig in te werken maqr sindsdien nog weinig ziek.
Ik ben ook erg vaak verkouden. Ik wijt het deels aan mijn werk met (zieke) patiënten. Ik ben nu ook weer neusverkouden. Het loopt bij mij altijd uit op neusbijholteonsteking. Naar de huisarts ga ik er eigenlijk nooit mee, want dan krijg je de mededeling ziek maar uit. Meestal duurt dat uitzieken 2-3 maanden. Slapen doe ik voldoende. Daar ben ik echt consequent in. Misschien ook eens een multivitamine gaan nemen. En de citroen met water.
Je kindje pikt ook overal virusjes op om zo de weerstand op te bouwen. Deze worden ook weer doorgeven aan jou. Ik heb zelf vaak keelpijn, beetje snotterig e.d., word ook een beetje moe van.
Volgens mij is de hooikoorts dit jaar wel erger door de zachte winter, daardoor hebben ook meer mensen er last van. Je kunt dit laten testen bij de huisarts, dan krijg je daar een neusspray/ cetirizine (of zoiets) voor en gaat het beter. Maar het kan natuurlijk ook gewoon pech of een lage weerstand zijn..