wat is wijs, hij heeft 39 koorts en er is een kies boven achter doorgekomen, vellen hangen erbij... we hebben afgesproken om met mijn ouders een dagje te gaan wandelen en een terrasje te pakken. Hij is wel zeurderig maar afleiding lijkt me juist beter. wat zouden jullie doen?
Tja... altijd lastig... Ik heb dit dilemma ook regelmatig gehad Mijn afweging was als volgt: Als ik zeker weet dat het van de kies/tand komt en niet van een ander virusje o.i.d. EN als ik zeker weet dat Lucas liever wat afleiding e.d. heeft dan de hele dag thuis op de bank te hangen, dan ging ik meestal wel wat doen. Wát je dan doet, hangt ook een beetje af van je kind. Je kunt gewoon gaan en aankijken hoe je kleine zich voelt. Vind hij het fijn, dan blijf je nog, als hij het zat word, ga je gewoon naar huis. Ik gaf Lucas dan nog wel eens een paracetamol om de pijn te onderdrukken. Maar nogmaals: alleen als ik echt dacht dat het van de kies/tand kwam en ik naar huis kon als het nodig was. Bij ziek zijn van een virus, blijf ik het liefst gewoon lekker thuis.
We zijn even weg geweest en hij hield zich goed. Het is echt zeker van een kies want ik zie de kies zitten met een grote lap loshangend tandvlees. Heb hem vandaag 3 keer een tabletje paracetamol gegeven en dat ging redelijk. Hij heeft veel geslapen en goed gedronken. Nu maar hopen dat de andere kiezen iets minder pijnlijk zijn , jee echt ellendig dat het zo'n pijn doet, er hangt gewoon echt een flink stuk tandvlees los in zijn mond.
Lekker insmeren met Dentinox ofzo en eventueel een zetpil geven. Even nog een tip: dit bericht kan je ook bij 'Na de geboorte"- "Baby en dreumes' zetten. Hier heb je meer kans op reactie, omdat er meer mama's met kindjes van deze leeftijd zitten!
Bedankt voor de tip, ik las dat dentinox niet op zweren en verwondingen in de mong gebruikt mag worden. Het is bij de kleine dus echt een opengebarsten stuk vel wat om zijn kaak heen zit, er hangt gewoon een lap vel aan. zetpillen heb ik niet hij heeft wel sinaspril gehad.