Pap uit een bordje - warm of koud

Discussion in 'Voeding' started by Inez01, Mar 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Ik heb tot nu toe slechts 1x pap uit een bordje geprobeerd te geven aan mijn 7 maanden oude zoontje, maar dat was geen succes.

Redenen:

* hij heeft zijn fles altijd graag warm en ik vond de pap behoorlijk snel afkoelen
    * hij krijgt 1e fles op zijn kamer en dus moest ik hem daar eerst in wipstoel zetten, want vanuit de arm kan ik geen bord pap geven ;)
    * het lepelen ging niet zo snel, dus het duurde erg lang voordat hij een beetje op had en ik dus alsnog gewoon een papfles heb gemaakt.

Vraagjes? Hoe doen jullie dat met pap uit bordje?

Misschien heb ik het wel helemaal verkeerd en hoort de pap ook niet warm te zijn ...... maar je moet wel eerst de melk maken bij sommige pappen en dat verwarm je wel alvorens je de pap toevoegt.

Waar en hoe krijgt jullie kleintje zijn pap? Op zijn kamer of beneden? Uit wipstoel of gewoon toch nog een fles uit moeders arm?

2. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,397
    3
    0
    Onze uk krijg pap uit een bordje.
    We hebben het uit een tuitbeker geprobeerd, maar daar kreeg ze te weinig uit (met als gevolg een boze baby). Hier hebben we weinig uitzoek in flessen en beker trouwens, en helaas lukte het niet met dit type...
    Dus, een bordje.

Het gaat vrij aardig eigenlijk. Hoewel niet altijd snel genoeg naar haar zin, maar daar is ze al meer aan gewend nu.
    Ze heeft met pap echt van een lepel leren eten. Ze probeert het als het bordje bijna leeg is ook altijd even zelf (gaat best goed eigenlijk :))

De pap krijgt ze lauw/warm, flestemp zeg maar.
    Het zit in een klein bordje (bijna een kommetje) van vrij dik materiaal, dus het blijft ook wel even warm.
    Voordeel is ook wel dat de temp hier hoog is (25-30 graden) dat scheelt ook wel in afkoelen.
    Alleen in haar stoel krijgt ze eten, dus daar zit ze voor de pap ook in. Gewoon in de huiskamer overigens. Vaak wel tv uit, want anders is ze te snel afgeleid. En dan hopen dat de kat niet door eht raam naar binnenkomt en dolgelukkig op de uk afloopt, want dan is het ook over met pap eten ;)

Toch hoop ik dat ze uit die tuitbeker leert drinken, thee lukte wel vanmorgen. Dat geeft heel wat minder paptroep denk ik ;)

3. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Bedankt voor je reactie.

Thee heb ik nog niet geprobeerd. Heb je dat ergens bij gegeven of gewoon zomaar geprobeerd een paar slokjes?

4. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,397
    3
    0
    We proberen nu brood (ze kirjgt al fruit en pap op een dag). Ze heeft nogal een sterke kokhalsreflex, dus ik laat het brood in hele kleine stukje in lauwe thee "zwemmen". Dan met een lepeltje vis ik er een stukkie uit en dat eet ze vrolijk op. (een te groot stukje maalt ze tot een deegbal in dr mondje, en zit dan tegen dr verhemelte geplakt). Dan een slokkie thee erachteraan.
    Ik merk dat ze zo gewend raakt aan dingen doorslikken, en dat het brood lekker wegspoelt zo.

Overigens krijgt ze nog niet veel te drinken hoor, het is meer voor de leuk, en bij brood dus. Ze krijgt vooral nog bv, dus het drinken van water en slappe thee is bijna te verwaarlozen (momenteel nog geen half kopje op een dag denk ik). Ik compenseer een beetje uit de losse pols: brood, plus een beetje thee, of bijv een fruithapje, en dan een paar slokje water, zodat ze de normale hoeveelheid vocht binnenkrijgt... we wonen in de tropen en ik wil wel dat ze voldoende vocht binnenkrijgt natuurlijk.

5. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Slim plan om dat zo aan te pakken met brood. Hier gaan er nog maar een paar kleine stukjes in en daar geven we tussendoor dan een slokje melk uit een tuitbeker bij.

Dat tuitbekertje is op zich wel een succes. 40 cc gaat zo op.

6. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Wij geven pap uit een bordje waar je heet water in kan doen, dus met een dop draai je het bordje open daar kokend water in zo blijft het bord en dus ook de pap/eten veel langer warm.

Vervolgens de pap klaar maken een kleine pietsie warmer dan normaal de melk want van het mengen koelt het vaak al iets af en dan lekker smikkelen.

Ze vind het heerlijk en het lepelen kan haar niet snel genoeg gaan, soms is mama een beetje traag met als gevolg een boze baby die op het tafeltje slaat ;), ze zit bij ons gewoon in haar eetstoel. Wij hebben zo iets van eten doen we in de eetstoel, spelen in de wipstoel/box/vloerkleed en slapen in bed ;).

Succes :-D

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Op die leeftijd kreeg hij nog lekker een papfles.. Tot ruim een jaar nog, wel afgewisseld met boterhammen later..

We maakten de pap aan met de melk die we normaal voor de flessen gebruikten. Alleen dan net iets warmer. Samen met de papgranen heb je het dan weer op een mooie temperatuur. Koud worden hebben we niet echt last gehad. Dat at hij ook nog gewoon. Maar vaak was het wel op voordat het koud was.

8. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

Mar 12, 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Hier lekker uit de fles !

Share This Page