Justin is een beetje een moeilijke drinker. Borstvoeding drinkt hij altijd en is ook zijn favorite drinken. Heel fijn natuurlijk maar ik wil ook graag dat hij ander drinken lust. Dit omdat ik ook werk en ik graag wil dat hij bij de oppas wel voldoende vocht binnen krijgt. Nu drinkt hij prima uit een tuitbeker maar lust gewoon niet zoveel en drink dan ook niet zoveel. Ongeveer 1 tuitbeker per dag naast de borstvoeding 's ochtends, tussen de middag en 's avonds voor het slapen. Op dit moment vind hij multivitaminedrank wel lekker, soms sinasappelsap maar verder niets. Water, thee (verschillende smaken), roosvicee lust hij niet. Neemt dan een slok, kijkt vies en laat het zo uit zijn mond lopen. Hebben jullie tips voor ander drinken wat ik kan aanbieden om te kijken of hij dat wel lust?
Moet eerlijk zeggen dat onze dochter ondertussen al bijna 2 is maar eigenlijk alleen water, diksap, melk en thee krijgt. Sinaasappelsap en dat soort drankjes vind ik toch wat te zuur/zoet. Zou hem toch niet teveel laten wennen aan multivitaminedrank etc.
Hier krijgt ze eigenlijk alleen water naast de melk. Heel soms een mini beetje diksap. Thee heb ik nog niet geprobeerd. Maar ga ik nog wel geven. Ze drinkt niet zo heel veel maar ze vindt water wel lekker. Limonade krijgt ze echt nog niet. Als je je kindje multivitaminedrank wilt geven let dan wel op of er zoetstoffen inzitten want die zijn niet echt goed voor kleine kinderen.
Hier krijgt L. (bijna 15 mnd) ook alleen melk, diksap en thee. Dat wou ze eerst ook niet maar het was gewoon een kwestie van aan blijven bieden. Ik geef haar geen sapjes ed. want daar zitten te veel toegevoegde suikers en hulpstoffen in, kan ze nog lang genoeg drinken.
Onze meid heeft 9,5 maand bv gekregen en is er toen mee opgehouden helaas. Kv en gewone melk vind ze tot op heden nog steeds smerig en krijg ik dat er met geen mogelijkheid in. Dus hier drinkt ze aan zuivel: Thee (vruchtensmaak) met melk of suikervrije aarbeimelk (op aanraden cb). Ze heeft periodes dat ze geen thee met melk wil en alleen aarbeimelk wil en periodes dat het andersom is. Aan overig vocht drinkt ze: * Sterk aangelengde diksap * Water * Thee Eigenlijk lust ze alles wel, maar krijgt ze het niet. Alleen op een feestje of zo wil ik haar nog weleens aangelengde appelsap of zo geven.
Benthe hier heeft heel lang gewoon niets naast de borstvoeding gekregen. Sinds dat ze 12 maanden is bieden we af en toe wat anders aan. Water en thee bliefde madam niet zo eigenlijk, en ook een lekker vers verdund sapje bliefde ze ook niet. Nu sinds een paar weken drinkt ze soms wel een paar slokjes van het water en de thee, maar na 3-4 slokjes houd ze het voor gezien. Een vers verdund sapje drinkt ze ook soms een paar slokjes van en dan net iets meer als van de thee of het water, maar meer dan een paar slokjes echt nog niet. Maar ach, ze krijgt genoeg borstvoeding en nog een flesje van 100cc kunstvoeding en er zit vocht in de groenten en fruit dus het zal vast genoeg zijn. Diksap gaan we nooit geven, kant en klaar vruchtensap geven wij nog niet, wanneer we het gaan geven word het wel gewoon nog flink verdunt. Maar ze lust naast de borstvoeding dus ook kunstvoeding, water, thee en vruchtensap.
doordat sapjes inderdaad wat zuur zijn en vaak toegevoegde suikers hebben ben ik er ook niet zo blij mee. Ik verdun het al behoorlijk zodat hij niet teveel geconcentreerd sap binnen krijgt. Andere dingen blijf ik ook aanbieden maar tot nu toe met weinig succes.
Ik zou zeggen gewoon af en toe blijven aanbieden. Verder kan je zelf sap maken, dan heb je geen last van toegevoede suikers en/of zoetstoffen .
ze lust graag thee, water, sap en melk als sap geef ik 50/50 van roosvicee, geen toegevoegde suikers en zoetstoffen. Als ik moest kiezen zou ik eerder toegevoegd suiker geven dan zoetstoffen.
Emma krijgt water of diksap. Diksap tropische vruchten of appel, vind ze heerlijk. o ja en melk natuurlijk haha!
- diksap(erg waterig) - appelsap Verdunt met veel water Gaat hier meer om de smaak wat anders te maken want hij is diksap echt helemaal zat en water drinkt ie niet meer. Normale melk drinkt hij nu ook maar niet van harte. Sinds kort drinkt hij uit pakjes dus Wickey vind ie ook wel lekker.
Mijn zoontje lust alles! Maar hij krijgt niet alles... 's Ochtens krijgt hij thee en melk. 's Middags krijgt hij diksap en daarna water. Als we ergens anders zijn (terras, vriendinnen) krijgt hij appelsap met een rietje.