Vier voeding bij 11 weken

Discussion in 'Voeding' started by Hilde van Noort, Mar 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hilde van Noort

Hilde van Noort Nieuw lid

Mar 26, 2008
    1
    0
    0
    Mijn dochter is 11 weken oud. Ik geef borstvoeding en voed op haar verzoek. Zij komt al een aantal weken maar vier keer per dag: 7.30, 11.30, 15.30 en 19.30. Daarna gaat ze in bad en naar bed en slaapt ze tot de volgende ochtend. Ze komt goed aan, ziet er gezond uit en is heel alert. Ze is heel duidelijk in wat ze wel en niet wil. Kortom: ik kan er niet meer voedingen in proppen. Ik vraag me af of vier voedingen per dag niet "schadelijk" voor is. Wie heeft ook zo'n eigenwijze baby ;)

2. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Verplaatst naar voeding.

Elvira
    moderator

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zolang het maar helemaal op verzoek gaat en zolang de groei er goed in blijft: lekker toch?

4. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

Mar 12, 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Esmee zat ook al vanaf 10 week op 4 voedingen.

Zolang jou ukkie tevreden is en goed groeit, er lekker van gaan genieten;).

5. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

Feb 6, 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    ik vind het weinig.. Susenna is pas met bijna 5 maanden over naar de 4 voedingen.. wij gingen met 12 weken over naar 5 x 180.. ipv 5 x 150.. ik neem aan dat ze dat echt nog wel nodig hebben.. Susenna heeft toen de tijd wel een dipje gehad dat ze bijna bij alle flessen veel liet staan.. en dat ze de laatste fles nauwelijks opdronk.. toen zei de CB dat dit met de 3 maanden dip te maken heeft.. en dat ik moest blijven aandringen.. toen na een week of 2/3 wilde ze opeens 180 per fles en dronk ook de laatste weer op.. dus nu al 4 voedingen van ....? (hoeveel geef je eigenlijk) vind ik er weinig..

daar komt bij dat geadviceerd word kinderen onder de 3 maanden niet langer dan 10 uur te laten slapen zonder voeding..

6. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

Feb 6, 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    ohw zie dat je BV geeft.. das indd een andere kwestie.. maar dan vind ik 4 voedingen juist weinig :( omdat je vaak hoort dat ze nog aan de 6 tot 8 voedingen zitten..

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Klopt, maar als je volledig op verzoek voedt en je kindje wil 4 voedingen dan is dat meestal tijdelijk. Er komt dat vanzelf weer een moment dat ze vaker gaan vragen (meestal).

8. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    ik vindt het persoonlijk erg weinig en vindt de tijd die er tussen de voedingen zit ook aardig aan de lange kant ( 12 uur)...

ik weet niet of je haar later nog probeert wakker te maken voor nog een voeding maar persoonlijk zou ik de voorkeur geven al komt ze "zelf niet" om te kijken of ze zou drinken als je haar 's avonds nog een keertje zou voeden...(half 11? weet ik veel) ...

maar goed als jij het idee hebt dat het goed is, en ze genoeg groeit en aankomt, en 'sochtends allert is e.d. tja dan zal het wel goed zijn..tis meer voor mij iets gevoelsmatig dat ik zou kijken of ik de tijden ertussen iets korter zou kunnen doen (3,5 ipv 4) zodat ze nog op 5 voedingen zou zitten...

die van jou is net zo oud als die van mij dus vandaar dat ik me probeer in te denken hoe ik het zou doen als zij nu al "zo weinig zou komen"

doe datgene waarvan jij denkt dat het goed is meid, wij kunnen je wel vertellen hoe en wat maar wat ik altijd zeg elk kind is anders, misschien drinkt zij wel ontzettend veel tijdens de voedingen...dat weet je met bv nou eenmaal niet, jij ziet hoe ze het doet, het cb ziet hoe ze het doet, misschien eens met hun overleggen hoe en wat? zij kennen jouw kindje tenslotte ook....

gr.smoekie

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Eva slaapt ook regelmatig het klokje rond en ik kom regelmatig op 5 voedingen, maar ze is altijd vrolijk en alert en groeit ongeveer 150-200 gram per week. Dus als dat met 4 voedingen ook zo is, is er niets aan de hand. Als ik op 4 voedingen zou uitkomen (als Eva dat wil) zou ze mischien 100 gram aankomen. En dat is ook gewoon goed.
    Wat het doorslapen betreft, het ligt aan de leeftijd, maar ook aan het gewicht van je kindje. En dat ze niet door mogen slapen schijnt ook alweer achterhaald te zijn. Ik ben juist niet zo voor het wakker maken van kindjes voor een voeding, als het niet echt hoeft. Het is mij al meerdere malen geadviseerd zodat ze zou gaan doorslapen, maar Eva heeft het zelf geregeld ;).

Share This Page