Ik lees maar 1 reactie dat het niet meer zou kunnen en de rest zou het wel doen, of lees ik verkeerd. Volgens mij wilde je het eigenlijk al weg doen en vind je hier een bevestiging (?) Ik zou het wel gebruikt hebben. Ik kijk en ruik of iets nog goed lijkt en gebruik het dan gewoon. Er zitten zulke lange data op boter dat het echt niet zo snel bederft na die tijd. In het ergste geval wordt je er misschien ziek van. Alleen met kip zou ik dat risico niet nemen, als het goed ruikt/eruit ziet, eet ik het toch liever niet. Er is eens een uitzending van keuringsdienst van waarden geweest over dit onderwerp: erg interessant.
Wat gaat dat straks nog leuk worden als de THT datum afgeschaft gaat worden. Dan moeten mensen zelf gaan beslissen wanneer iets weg te gooien. Die boter had je waarschijnlijk gewoon kunnen gebruiken hoor. Je kan altijd eerst de zintuigen gebruiken: Eerst kijken hoe het eruit ziet, dan ruiken hoe het ruikt en daarna nog proeven hoe het smaakt. Zo deden ze dat vroeger ook toen er nog geen THT datum op stond. (en wat straks zeer waarschijnlijk ook weer moet)
oke dan heb ik vraag aan jullie, ik heb nu net pakje lasagnebladen gevonden helemaal geseald en al maar tht was tot maart 2012 , kan ik die nog gebruiken?
Of je geeft een pak melk weg, doe ik altijd liever dan weggooien. Maar die melk is ws houdbare melk? Die kun je daarna ook nog wel drinken. En op sommige producten staat de uiterste verkoop datum
Ik heb geen idee wat dat zijn, maar je kan altijd kijken, ruiken en proeven. Er gaat niets boven je eigen zintuigen. Kans is namelijk erg groot dat je het gewoon kan eten. Met name kruiden, suiker, zout, kant en klaar mixen in van die zakjes, potten groente, blikken groente en nog wel meer zijn 10tallen jaren te bewaren.
Ik zou die lasagnabladen niet meer gebruiken. Kijk was het nog augustus ofzo dan wel, maar Maart is 7 maanden geleden.
Moest wel even om je antwoord lachen. Ten eerste al dat je niet weet wat het is Lasagnebladen: pasta bladen waar je lasagna van maakt En dat je zegt ruiken en proeven. Daar zit totaal geen geur aan. En je kunt het ook niet proeven, vergelijkbaar met ongekookte macaroni
Nou pasta kijk ik dus helemaal niet naar de datum.... Gewoon opeten dus! Sowieso kijk ik maar bij weinig producten echt op de datum, ik ben meer van het ruiken en proeven. Je moet niet vergeten dat er zoveel conserveringsmiddelen inzitten in de meeste producten dat "over de datum" vaak meer een richtlijn dan een echt uiterste datum
Bij de lasagna kun je ook weer melk gebruiken om de saus te maken (als je lasagnasaus uit een pakje maakt )
ja maar hij lust alleen volle melk, dit is halvolle melk en dan nog hij drinkt maar 2 bekers per dag a 200 ml dus 400 ml in totaal hihi ik denk dat ik lekker veel rijstepap ga maken en lasagne saus heb je ook melk nodig en pannekoeken
Linana: ohh nee ik heb een paar maanden terug een paar pakken maceroni uit zo'n doos weggegooid maar voortaan niet doen dus.