Botercreme lactose of melkvrij

Discussie in 'De lounge' gestart door vertelikniet, 10 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Mijn zoontje is bijna jarig en ik maak eindelijk zijn taart weer een keertje zelf, nu hebben we behoorlijk wat lactose intolerante mensen in de familie en wil dus graag rekening ermee houden ook voor ons eigen gezin.

Nu heb ik wel al recepten gevonden en geprobeerd voor de taart zelf dat is geen probleem maar botercreme lactosevrij of liever nog melk vrij, heeft iemand een recept?

Alvast bedankt

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Botercrème is toch gewoon boter met suiker? Wajang is melkvrij in ieder geval en even vet als roomboter volgens mij.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik maak de gewone altijd 1:1 en dat doe ik met de melkvrije ook. Allen dan geen roomboter maar melkvrije boter, bv wajang. Scheelt iets in de smaak maar niet veel.

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Idd met Wajang.

5. vertelikniet

en dan gewoon met de poedersuiker? Ik gebruikte altijd de mix van funcakes? (dacht dat het zo heet) vandaar dat ik er even niet uitkom daar zit namelijk melkpoeder in.

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Botercreme is gewoon boter met poedersuiker idd, dat als poeder in een zakje stoppen en verkopen als 'mix' klinkt als hele slimme marketing :D

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ja ik weet niet wat de verhouding bij die mix is, maar ik maak hem 1:1. Dus 100 gram boter en 100 gram poedersuiker.
    Of meer als je meer nodig hebt.

8. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Funcakesmix is idd lekker maar bevat melkeiwit.

Lactosevrij maak ik met de plantaardige boter gan ah eisen merk maart wajang kan idd ook.
    Dan 1op1 met poedersuiker idd een ik doe er dan nog een scheutje vanille aroma doorheen.
    Deze variant is ook prima te doen.

9. vertelikniet

Ik bestelde ze nu steeds maar heb nu een beetje ritme te pakken om alles lactose vrij te maken (scheelt mij een hoop zorgen met de verjaardagen kan ze alles eten zonder problemen) dus nu wil ik het zelf weer gaan doen, wat smaak aangaat deed de vrouw het bestelde met wajang maken, ik merkte weinig smaak verschil en als ik niets zeg heeft niemand het door ;) Vanille aroma zal ik wel meenemen van de week kan ik dat ook eens proberen erdoorheen te doen Dank jullie wel. Ik vervang zelf inderdaad veel voor wajang.

Ik heb nu de biscuit gemaakt met maizena, goed te doen wel bewerkelijk maar hebben jullie nog alternatieven om een lactose/ koemelkvrije biscuit te maken? Ik zie dat hier wat experts zitten.

10. vertelikniet

Eigenlijk wel he !!! er zullen ongetwijfeld nog wat smaak stoffen aan toegevoegd zijn maar nu ik erover nadenk heel slim haha

11. vertelikniet

bevat ook melkpoeder en dat is helemaal uit den boze hier

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Biscuitdeeg maakte ik altijd met bloem, ei en suiker volgens mij. Dus is sowieso melkvrij.

13. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    In wajang zitten wel weer gluten. Maar wel melkvrij idd.
    Overigens als je een taart met funcakes marsepein/fondant gaat maken, let even op de verpakking ivm kleurstoffen die voor kinderen niet geschikt zijn (rood en geel)

14. vertelikniet

Jij doelt waar de activiteit en olettendheid van kindreen door beinvloied kan worden al dan niet nadelig...;) Daar valt zwart ook onder kwam ik laats op workshop achter. :D

Deel Deze Pagina