boterham en fles

Discussion in 'Voeding' started by Amika, Dec 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amika

Amika Actief lid

Oct 12, 2009
    179
    0
    0
    Verzorgende
    Rotterdam
    #1 Amika, Dec 16, 2009
    Last edited by a moderator: Dec 17, 2009
    Ben van de week begonnen met in de middag een boterham in de middag. Eerder was hij er niet aan toe merkte ik.
    Mijn zoontje eet 1 hele boterham op. Best goed vind ik zelf.

Ik heb ooit hier een topic gelezen dat jullie daarna nog een fles geven.
    Nou wil die van mij geen fles na de boterham. ( die krijgt hij trouwens zo tussen 12:30 / 13:00 uur.). Later in de middag krijgt hij nog een koekje of stukje fruit en dan om 17:00 uur avond eten. Ik mis dan wel een fles. Want hij kreeg/krijgt er 3.
    Is dat erg?

Hoe doen jullie het?
    Geven jullie een halfuur later nog de fles of met ik die fles dan maar laten vallen en dat hij dan maar 2 flessen op de dag heeft?

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Een baby van 8 maanden heeft eigenlijk nog 500 ml aan melkvoeding nodig.
    Je zou een bakje volle yoghurt kunnen gaan geven en wat water en thee tussendoor voor de dorst.

3. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Of het erg is, volgens mij niet. Onze meid dronk eerst 5x per 24 uur waarvan 1 voeding om 22.00 is en 4 overdag. Maar sinds een week of 2 is dat ook veranderd naar 3x overdag en nog steeds die ene x om 22.00. Haar eetschema is nu ongeveer zo.

7.00 bv
    9.00 pap
    12.30/13.00 1 boterham met 1 potje fruit of 2 stuks vers fruit
    15.30 bv
    17.30 potje groente of verse groente
    19.00 bv
    22.00 bv

Eerst dronk ze rond 11.00 nog een keer, maar die wil ze niet meer. Ik neem aan dat kindjes van ongeveer 8 maanden niet meer zoveel hoeven te drinken, en idd aan 500 ml genoeg hebben.

4. Olly

Olly Actief lid

Jan 27, 2008
    322
    0
    0
    ons meisje doet het net zo, ze drinkt na het broodje nog 100 cc yoghurt uit een beker, verder ook niks heel de dag..

5. zogelukkig

Ik tel 4 borstvoedingen en 1x pap, dat is dus 5 melkvoedingen. TS heeft het over 2 flessen. In het boek Van borst tot boterham van kinderdietist Kleintjes staat dat baby's tot 10 maanden 900cc vocht per dag hebben waarvan 500cc melkvoeding. Die andere 400 cc halen ze ook uit groente, fruit, schaaltje yoghurt.

6. zogelukkig

Dat dat niet gezond is, weet je denk ik zelf ook wel! Hoe zou jij je voelen als je heel de dag niet drinkt?
    Je baby moet nu nog 6 goede plasluiers op een dag hebben.

7. thewiz

thewiz Actief lid

Jun 27, 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Ik zou zeggen als je kindje goed groeit en een goede ontlasting heeft dan is het toch prima? Toen die van mij zo oud was vond ik het ook heel belangrijk dat ze die fles naar binnen zou werken. Maar ja, als ze er geen zin in hebben houdt het op. En tussendoor kun je altijd ander drinken geven voor het vocht gehalte. Jij boft teniminste dat die van jou brood eet. Die van mij wil het helemaal niet hebben. Misschien 3 stukjes. Dus geef ik haar meestal pap of een cracker.

8. thewiz

thewiz Actief lid

Jun 27, 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Oja, die van mij dronk op die leeftijd ook weinig ander drinken. Maar dat is helemaal goed gekomen!

9. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    josefien heeft om

07:00 een grote fles
    09:30 een fruithap van 150 gr
    12:00 1 boterham en daarna een kleiner flesje
    15:30 een fles en een halve liga
    18:00 warm eten
    19:00 magere yochurt met laxo en extra water... en dat krijgt ze dan uit de fles

Op het consultatie bureau vroeg ik ook of het niet uitmaakt dat er zo weinig drinkmomenten zijn omdat yochurt en fruit ook nat is zeg maar... maar ik voel me er niet prettig bij haar vanaf 15:30 tot de volgende ochtend geen drinken meer te geven.... dat is gewoon 15 uur zonder drinken!!! dus ik maak een drankje van haar yochurt..

is voor hier een goede oplossing

gr Jose

10. zogelukkig

Lijkt me prima om yoghurt aan te lengen met water. Zou alleen wel volle yoghurt gaan nemen, baby's van 6 maanden hebben de eiwitten en vetten uit volle zuivelproducten nodig. In magere yoghurt zit 0% vet. Baby's hoeven niet aan de lijn te doen.

Share This Page