Hallo, Ik geef sinds de kids 6 maanden zijn een granenpap (Fijne granen pyjamapapje) Dit is volgens het pak de eerste stap naar brood. Sinds 1.5 week eet Jesse nu bijna dagelijks 1 snee brood, zonder de korstjes. Moet ik nu stoppen met de granenpap omdat hij 1 boterham krijgt? Of is 1 boterham nog niet echt voldoende en is het goed om die pap er nog bij te geven? (Daan blijft de pap nog een tijd houden omdat hij nog geen brood mag) Ik kan dit niet terug vinden op het pak.. Groetjes
Hoi Linda, 's Ochtends kan je ervoor kiezen om pap of een snee brood te geven met een bekertje melk (100-150 ml). Kies je ervoor om een snee brood te geven kan je bijvoorbeeld nog wel voor het slapen gaan een papflesje geven. Zorgt gelijk voor meer verzadiging tijdens de nacht. Je kan, als je dat wilt, ook al de korstjes geven. Dan kan je kindje hier ook gelijk aan wennen. Groeten Angelique
Hmm, nou, we geven dus 's ochtends een papfles granen. We willen nog niet 's ochtends een boterham geven. Deze eet hij dus smiddags om 12 uur . Maar mijn vraag is; Mag die granenpap in combinatie met een boterham? of moet hij die granenpap nu niet meer drinken maar een gewone melkfles, omdat hij dus 1 boterham eet?
Hoi, Het is geen probleem om 's ochtends een papfles te blijven geven. Dit is voor de ochtend voldoende. Het is dan niet nodig om hier nog een boterham bij te geven. Zou je wel een boterham geven is het beter om dit alleen in combinatie met de opvolgmelk te doen, dus zonder pap. Anders wordt het een beetje te veel. Verder is het advies tussen 8-10 maanden om nog ongeveer 600 ml opvolgmelk te geven, dit is inclusief papfles. Groeten Angelique