hallo voedingsdeskundigen, mijn zoontje kreeg eerst 5 voedingen van 180+6 die hij niet altijd helemaal leeg dronk, maar hij kreeg om 23.00 de laatste en dan om 7.00 uur de eerste, heel netjes dus. alleen sinds 3 weken ofzo word hij s'nachts weer wakker rond een uur of 4 5, ik geef dan eerst zijn speentje maar dat pikt hij meestal niet dan geef ik hem toch maar een klein flesje van 90+3 of 120+4 dit kan ik wel doen omdat hij overdag niet alle flesjes leeg drinkt. ik hou ook bij hoeveel hij drinkt en daar hangt het dan vanaf wat hij s'nachts krijgt. maar wat zou de reden kunnen zijn dat ie ineens niet meer doorslaapt? en is het erg dat we nu meestal weer op 6 flesjes zitten inplaats van 5? groetjes elsie22
Hoi Elsie, De maximale hoeveelheid die je aan flesvoeding kunt geven aan je kindje is 1 liter klaargemaakte flesvoeding (30 schepjes). Bijvoorbeeld 5 voedingen van 200 ml, 180 ml water met 6 schepjes voeding. Deze hoeveelheid kan je ook over 6 voedingen verdelen, bijvoorbeeld 6 x 165 ml. Het is helemaal niet erg om nu weer 6 voedingen te geven, als je kindje hier om vraagt. Ook is het heel normaal dat je kindje nog 's nachts komt voor een voeding. Dit kan met 8 weken, 4 maanden, 8 maanden ook nog. Dit is per kindje weer anders. Het is moeilijk om zo te zeggen waarom je kindje 's nachts weer komt. Mogelijk krampjes? Het lichaam, darmen, is volop in ontwikkeling, hier kunnen ze af en toe last van hebben, minder goed slapen. Groeten Angelique
hoi gelukkig dat het niet erg is! ik heb ook weleens gehoord dat als je het bedje anders neerzet het slapen ook weer beter kan gaan, nu heb ik vanmiddag het bedje anders gezet en hij heeft al langer geslapen als normaal. kan natuurlijk toeval zijn maar ben benieuwd hoe het vannacht zal gaan. verder doe ik 5 flesjes van 150+5 en 1 van 180+6 met rijstebloem. ik hou de hele dag bij wat hij drinkt, hij drinkt de flesjes van 150+5 ook niet altijd helemaal leeg. hij komt zo tussen de 700 en 900 cc voeding per dag.
Hoi Elsie, Fijn om te lezen dat het slapen beter gaat. 700-900 ml is verder ook prima hoor. Groeten Angelique
hoi oke gelukkig, hij ziet er verder ook prima uit hoor en is tevreden. sinds ik het bedje anders heb gezet slaapt ie weer door! wat gek dat 1 kleine verandering dat kan doen. groetjes elsie22