Boterham...jakkes..

Discussie in 'Voeding' gestart door eliesja, 8 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    ..mijn zoontje van bijna 18 maanden eet bijna geen brood. Probeer iedere morgen en middag een boterham aan te bieden, met steeds weer verschillende dingen erop, maar het zijn 1 soms 2 hapjes en dan spuugt hij het er weer uit. Het rare is dat hij wel altijd zijn brood opeet bij mijn man en mijn moeder, doe ik dan iets verkeerds..vraag ik me dan af?
    Snap er niks van. Iemand hier ook ervaring mee?

Dit is al een tijdje aan de gang en dacht omdat hij toch zijn vezels en granen binnen moet krijgen, geef ik m pap, nou dat moet hij dus al helemaal niet. kan dit kwaad dan, dat hij geen brood binnen krijgt?
    Wat zijn eventuele vervangers voor brood en pap?

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hmm, geen idee waarom hij bij jou zijn broodje niet op eet en bij je man en bij oma wel. Is de opzet misschien anders? Papa en oma eten altijd tegelijk met hem, en jij eet apart van hem. Bij papa/oma mag hij tv kijken, bij jou niet. Bij papa/oma krijgt hij iets op brood wat hij lekker vind, bij jou niet. Zulk soort dingen? Maar neem aan dat je daar vast al wel naar gekeken hebt, zo niet, dan zou ik dat eens met elkaar vergelijken.

Verder zou ik eens kijken of hij het wel lust wanneer je het even in de broodrooster gedaan hebt. En anders zou ik gewoon iets van een beschuit of een cracker geven. Anders kan je nog ontbijtkoek, flensjes, krentenbol/brood, oid proberen, zodat hij toch lekker wat binnen krijgt op de dagen dat hij geen 'gewone' boterham wil.

Succes, meer ideeen als dit heb ik ook niet :D!

Liefs, Hanneke!

3. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Voor zover ik weet doe ik niet anders dan mijn man en mijn moeder, maar ik ga die andere dingen maar eens in huis halen, kijken of hij dit wel lust allemaal. Bedankt voor het meedenken.;)

4. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    het hoeft niet perse ergens aan te liggen hoor. hij kan ook aan het "uitproberen" zijn. en helaas doen ze dat meestal bij degene die het dichst bij hem staat en het zich dus het meeste aantrekt. en dat is in de meeste gevallen mama. probeer er eens met zo'n oog naar te kijken. of hij je aan het uittesten is bedoel ik. dan moet je het eigenlijk gewoon negeren. wat natuurlijk makkelijker gezegd is dan gedaan. verder vind ik de tips hierboven wel goed. probeer een beschuitje of iets anders. ik weet niet hoe goed hij al kan kauwen. ( maar beter dus niet als hij je echt aan het uitproberen is ) gewoon zelf dooreten geen aandacht aan schenken af en toe een hapje aanbieden als hij niet wil gewoon zelf dooreten en niks erover zeggen. de lol zal er zo af zijn dan ( hoop ik )

sterkte en succes er is niks zo vervelend als een kindje wat niet wil eten. we maken ons dan zo bezorgd hé.

Deel Deze Pagina