Hallo iedereen, Ik vroeg mij af of jullie allemaal samen eten met jullie dreumesen of dat jullie eerst jullie kindje eten geven en dat jullie daarna eten? Finn is nu 11 maanden en eet vooralsnog voor dat wij eten en daarna eten wij, nu merk ik dat hij het alleen eten niet echt leuk meer vind en dat het (denk ik) zou helpen als we met z'n allen zouden eten. Maar het volgende is het punt; door het schema van Finn eet hij om 5 uur en wij meestal pas om 6 uur/half 7. Finn krijgt om 7 uur weer een fles voordat hij naar bed gaat en als hij pas met ons mee eet om 6 uur verwacht ik niet dat hij z'n fles leegdrinkt (tot welke leeftijd krijgen ze eigenlijk deze fles nog?). Heeft iemand tips en vooral; hoe doen/deden jullie het rond deze leeftijd? Dit is trouwens Finn z'n schema en dat werkt prima: 8.00: 2 boterhammen + 150+5 melk 11.00: 250 gr fruit + wat te drinken (paar slokjes) 14.00: 2 boterhammen + 150+5 melk (soms nog wat tussendoor zoals liga, rozijntjes, mandarijntje + wat te drinken) 17.00: 200 gr avondeten + 100 gr toetje 19.00: 210+7 melk (waar hij de laatste dagen meestal 50 tot 75 ml van laat staan)
Mijn dochter at rond die leeftijd ook eerder als wij, nu aten wij toen ook vrij laat, pas rond 18.30u. ze zat er dan wel gezellig bij in de kinderstoel. Ik kon het vaak ook niet langer rekken als 17.30u. Nu eet ze met ons om 18u, heerlijk! Je kan het allicht proberen toch om samen te eten rond 17.30/18u. En die laatste fles kan je volgens mij wel laten vallen, hij wordt straks 1 en dan hebben ze genoeg aan 300cc zuivel daar zit dan ook het toetje bij in, dus dan zit jij wel goed. Hij kan heerlijke eten zo te zien! O ja en wil de laatste fles nog niet laten vallen kun je misschien proberen de fles te verkleinen, hij geeft het nu eigenlijk al aan als hij wat laat staan.
absoluut!!!! Hier ben ik heel stellig in, je hoort met je kindje te eten. 18.00 uur vind ik een redelijk tijd, dat zou hij makkelijk vol moeten kunnen houden, als hij om 14.00 uur brood krijgt en dan nog een tussendoortje. Hier werd ook van begin af aan om 18.00 uur gegeten met dochterlief erbij, vanaf het eerste hapje. Er zijn natuurlijk gevallen waarbij 1 van de ouders pas thuiskomt na bedtijd, dan vind ik dat de ouder die thuis is met het kindje moet eten en dan eet de ander alleen. Ik hoor zovaak van kindjes die alleen moeten eten en papa en mama samen, ik vind dat zo zielig. Dan het schema van je kindje of je eigen schema omzetten. Dit is voor mij 1 van de fundamenten voor een gezinsleven. Even samen de dag doornemen en de rust voor elkaar.
Irem eet al vanaf dat ze een half jaar is met ons mee, ik denk dat dat een heleboel bijdraagt, ook aan hoe zij eet en aan haar beleving van het avondeten. Sindskort ontbijten en lunchen we ook samen. Het scheelt misschien dat wij altijd redelijk vroeg eten, meestal rond 17.30, maar Irem gaat toch niet eerder dan 19.00 uur slapen.
Wat eet ze al lekker veel!! Ze krijgt in principe nu nog best veel melk, tussen 9 en 12 maanden wordt 500cc melk geadviseerd en na 12 maanden maar 300cc zuivel (dus incl zuiveltoetje). Ik zou melk dan zoizo afbouwen. Die laatste fles mag je blijven aanbieden als onderdeel van het avondritueel, maar meer is het ook niet. Als de kleine dan maar 20cc drinkt is het ook prima. Het is nu juist de bedoeling dat ze aan vaste voedsel gaat teren, melk is nog maar drinken.
wij eten normal pas rond half 8, als vriend thuis komt. Smurf redt dit natuurlijk niet, dus ik weet samen met haar, vriend eet alleen. Op vrijdag eet smurf alleen, maar zit ik wel bij haar aan tafel en dan eten vriend en ik samen... soort begin van het weekend. De rest van de maaltijden eten smurf en ik samen ( ontbijt..fruit, lunch tussendoortje etc)
Hier eet ze eigenlijk vanaf 6 maanden gelijk met ons. Ontbijt en lunch ook. We eten hier meestal rond 17.30u.
We eten met zijn drieën, onze zoon eet dan ook veel beter en ik vind het (meestal) veel gezellig. Nu ik verlof heb ontbijt ik ook altijd uitgebreid met hem aan tafel, als ik werk dan hebben we daar helaas geen tijd voor.
hier eten we vanaf het begin al samen dus tijdens het ontbijt, tijdens fruit, brood, tussendoortje en avondeten, manlief weet eigenlijk nooit hoe laat hij thuis is dus we hebben een standaard tijd van 17.30 is ie er wel dan eet ie mee en is ie er niet dan eet hij alleen, maar ik eet altijd samen met mijn meisje...
Wij eten ook altijd samen. Ontbijten, fruit, lunch en avondeten. We eten tussen 17.00 en 17.30. Dan ligt ze om 19.00 al op bed. Het gebeurd zelden dat ze vooruit eet, of het moet een keer echt laat worden, of een rare dag zijn.
wij zijn ook vanaf het begin van mening geweest om aan tafel te eten. nu eten wij zelf best laat en kan onze meid dat nog niet hebben, maar ik ga met haar altijd wel aan tafel zitten dat is ook al erg belangrijk vind ik. ontbijd en lunche eten we samen aan tafel als ik thuis ben. op de opvang eten ze ook altijd met zijn alle. jammer genoeg is het bij ons lastig om met zijn alle te eten maar dat proberen wij zeker wel ik vind het ook erg belangrijk.
bij ons kan dat niet jammer genoeg of ik moet met hem alleen eten, maar heb ook nog een beebs die rond 6 uur de fles moet. Mijn vriend is elke dag pas rond kwart voor 7 thuis. en dan gaat Sam net naar bed. baal ik erg van... Sam eet dus eigenlijk altijd rond half 6/ 6 uur.. ik zit wel gezellig bij hem aan tafel. en geef beebs ook de fles bij hem aan tafel als hij komt. Maar ben wel vaak jaloers op gezinnetjes die met zn allen netjes om 6 uur aan tafel zitten.
Wij eten vanaf het eerste hapje al samen, wel zo gezellig. Wij eten meestal rond 18:20 (dan komt vriend thuis), en dat is altijd prima gegaan. Om 19uur kreeg ze nog een flesje en dan ging ze naar bed. Die laatste fles is met 11 maanden eraf gegaan.
Hier eten we ook vanaf het begin samen. Savonds om 18.20-18.30. Dan is mijn man thuis en staat het eten klaar. Voor mijn gevoel eet ze heel veel beter als we met zijn drietjes eten. Lunch eten wji met zijn tweetjes (papa werkt dan) en sochtends ontbijten we ook met zijn drieën. Vind het heerlijk zo aan tafel.
Altijd samen aan tafel, vanaf het begin van bijvoeden. Die laatste fles zou ik laten vallen, die is niet nodig en dan kan je kind met jullie mee-eten en dan naar bed.
Wij eten doorgaans rond 18.30 uur en Ayla eet dan met ons mee. Op de dagen dat ik werk krijgt ze 's middags een extra tussendoortje (rijstewafeltje, of halve soepstengel), omdat ze dan al rond 12.00 uur haar middagbroodje heeft gegeten en het anders niet redt tot het avondeten. Op de dagen dat ik thuis ben wordt ze 's morgen een stuk later wakker, waardoor de eetmomenten ook allemaal later op de dag zijn dan op mijn werkdagen en redt ze het wel tot het avondeten zonder extra tussendoortje. Ontbijten doe ik eigenlijk altijd al voor Ayla, omdat ik er rond 07.15/07.30 uur uitga en zij vaak pas om 08.30 uur wakker wordt. Maar lunchen en avondeten doen we dus altijd gezamenlijk.
ik eet altijd samen met sem.. rond 5 uur warm eten. Had graag anders gezien, gezellig als gezinnetje..maar helaas ben alleen. Als demi huilt komt ze gezellig met de wipstoel op tafel staan, mag ze ook meedoen. ( krijgt rond 18:00 de fles) Tja je moet toch wat.
even om je te helpen, en als je nu samen met sam rond 17.15/17.30 eet. Dan kunnen jullie gezellig samen eten, dan ben jij ook klaar wanneer de kleine de fles moet. Manlief kan het opwarmen als hij thuiskomt. Mijn vriend is wel vaak, maar ook niet altijd op tijd thuis, maar ik eet sowieso met meisje.