Boterham met 7,5 mnd, nog geen succes, herkenbaar?

Discussion in 'Voeding' started by Inez01, Mar 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Bij laatste bezoek aan CB is mij verteld dat de broodmaaltijd voorzichtig geintroduceerd kon worden. Het beste zou zijn om rond lunchtijd een boterham te geven met een beetje melk in tuitbeker en daarna nog een fles. Al naar gelang er meer brood gegeten zou worden zou de fles komen te vervallen.

Mijn zoontje is niet een "vlugge" eter. Hij eet pas sinds kort 6mnd potjes ( vers nog geen succes, maar ik blijf af en toe proberen) van fruit en groente.
    Brood gaat er nog niet in. Hij huilt al als ik het voor hem zet. Ik geef niet meteen op, maar na een kwartiertje zwicht ik toch en geef hem gewoon een fles.

Hij kreeg nog steeds 4 flessen en dat vond ze toen nog vrij veel. Inmiddels ben ik zelfs even terug op 5 flessen, maar dat is een inhaalslag van een week heel erg ziek zijn en eigenlijk nauwelijks iets gegeten hebben ( behalve de ORS via sonde van het ziekenhuis)

Ik ben al blij dat de rest nu zo goed gaat, maar heb geen idee hoe ik het nu met het brood het best kan aanpakken.

Schema nu:

0200 200 cc
    0700 200 cc papfles (Bambix of Frisogranenpap)
    1000 200 gr. fruit
    1200 200 cc
    1500 200 cc
    1700 200 gr. groente met vlees
    1830/1900 200 cc met Nutrix

Reacties zijn welkom! Bedankt.

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    heb je je zoontje al eens gewoon een broodkorstje gegeven om op de sabbelen? je kunt ook stukjes brood dopen in melk en dat proberen.
    als het nou nog echt niet lukt, kun je hem ook een bord pap geven tussen de middag, heeft hij in elk geval zijn granen binnen.
    je mag nu trouwens zijn laatste fles ook met bambix geven, ik zag dat je nog nutrix gebruikt.

groetjes, Miranda

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hij krijgt wel veel flesvoeding inderdaad.. Het zou kunnen zijn, dat hij doordat hij zoveel flesvoeding krijgt zijn andere maaltijden niet nodig heeft.

Je kunt om aan de smaak te wennen ook eerst die 12 uur fles geven, en daarna een broodkorst, of wat losse stukjes. Dan heeft hij niet zoveel honger. Als hij honger heeft wil hij waarschijnlijk liever zijn vertrouwde fles hebben.
    Na verloop van tijd kun je dan die fles half geven, dan brood, en dan afvullen met eventueel nog een halve fles.. En nog later gewoon brood met een bekertje melk/thee

4. NB1980

NB1980 Actief lid

Jun 24, 2008
    247
    0
    0
    hier lukt het ook nog niet. Probeer het zo af en toe, maar het is alleen maar kokhalzen. Buiten dat ik zielig voor hem vind, hij hoest en proest en spuugt daarna, vind ik het ook een heel eng gezicht. Misschien dat het over een tijdje beter gaat.

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Hier heeft het meer dan een maand geduurd voordat mijn zoontje brood at. Nu eet hij 2 boterhammen. Gewoon blijven aanbieden en niet forceren. Het komt vanzelf goed.

6. lisanne1204

lisanne1204 Actief lid

Jul 19, 2008
    243
    5
    18
    Female
    hier ook pas sinds maandag dat ze brood eet hier vroegen ze ook allemaal ja eet ze nog geen brood ik zeg nee ze wil/kan het nog niet eten
    dus ik zou gewoon het brood ff laten ziiten en het over een tijdje nog eens proberen hebben wij ook gedaan

7. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Vandaag geprobeerd tussen de middag eerst weer brood, was geen succes.
    Toen "ontbijtpapje biscuit van Bambix" in bordje gegeven i.p.v. fles. Dit ging niet helemaal op, maar ja wel weer wat granen binnen op deze manier.

Ik vind het zo vreemd om 's middags ook zo'n ontbijtpapje te geven.

Geven jullie in de laatste fles trouwens ook een speciaal papje of doe je dat nog gewoon met Nutrix? Geen idee tot wanneer je Nutrix gebruiken blijft.

Share This Page