krijt hij zo genoeg/teveel/te weinig?

Discussie in 'Voeding' gestart door beagle78, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    pfff lastig hoor met dat bijvoeden. We al ongeveer 5 weken bezig met groente en fruit. ons schema is nu als volgt.

de flessen zijn momenteel half friso 1 en half friso 2 totdat 1 op is dan gaan we door met 2.

7 uur 220 cc pap met opvolgmelk/rijstebloem
    10 uur 100 gram fruit(half potje)
    12 uur 200 cc fles
    15 uur 100 gram fruit+fles 100cc
    17 uur 100 gram groente/aardappel(half 6 mdn potje)
    19 uur 200 cc fles.

voor mijn gevoel is dit zo veel of valt het mee?
    zou ik de fles van 15 uur al kunnen laten vallen denken jullie of moet hij daarvoor eerst meer groente gaan eten? ik heb hem al gehalveerd toen hij een heel potje fruit op een dag ging eten.
    vind het best lastig allemaal.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Naar mijn beste weten vervangt fruit geen fles maar groenten wel (maar dat kan ik mis hebben hoor). Ik zou proberen de groenten ipv het fruit op te hogen. Fruit is 'makkelijk'. Naar een echte maaltijd gaan is volgens mij wat je uiteindelijk wilt.
    De caloriewaarden van 1 en 2 zijn erg verschillend. Je hoeft pas flessen te laten vervallen wanneer je kindje aan de opvolgmelk zit.

3. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    ja ik merk het met die calorieen zelfs nu we nog maar half/half doen.

7 uur fles vanochtend.
    rond half 10/10 uur 100 gram fruit.
    maar om 12 uur geen honger..20 cc gedroken en toen spelen met defles.
    13uur weer geprobeerd en toen nog 160 gedronken.

daarna op bed en geslapen tot kwart over 4! wat een genot!

nu twijfelde ik wat ik zou doen. gewoon een fles geven? of fruit met een liga erdoor want om 17 uur is het alweer warme hap tijd en de laatste fles krijg t hij om 19 uur.

heb maar een fles gegeven,probeer om 17:30 wel een paar hapjes groente en dan kijk ik wel of ik die laatste fles om 19:30 kan geven. Het zit allemaal zo kort op elkaar.

Moeilijk hoor...we zijn helemaal ons ritme kwijt.

4. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Tja, die schema's die wisselen nog al eens. Hier hetzelfde meegemaakt.
    Zoontje is nu 7,5 maand, maar drinkt nog steeds 4 flessen ( en krijgt gewoon vaanf 6 maanden opvolgmelk). Hij dronk eerst wel maar hoeveelheid van 3 flessen, maar wel verdeeld over 4. Nu na een weekje flink ziek zijn, is hij aan het inhalen en gaan de flessen vaak helemaal op en lijkt het nog meer te willen.

Verder krijgt hij 2x pap en hele pot groente en fruit en laatste fles met Nutrix

Toch gaat er hier ook nog geen fles af. Ik vond het af en toe net lijken of je weer de hele tijd met eten geven bezig bent ( dan fruit, dan fles, dan groente, dan weer fles etc.)

Deel Deze Pagina