Sinds vorige week ben ik langzaam aan begonnen met de overstap van bv naar kv. In eerste instantie vond ik die stap moeilijk, omdat mensen je gaan veroordelen. Verstandelijk weet ik wel dat ik niets "verkeerd" doe. Maar toch denk ik soms dat bv het allerbetse is en twijfel ik aan mezelf. Ik heb vorige week 1 voeding vervangen in kv en dat vond Jasmijn prima. Nu heb ik gisteren definitief besloten om elke week 1 bv te vervangen door kv en dat langzaam aan af te bouwen. Dit geeft me zoveel rust dat ik nu ook echt achter mijn keus kan staan en het me ook niet meer uitmaakt wat anderen zeggen. Ik ben er heel tevreden mee! Zo wilde dit alleen maar even kwijt!
Doe je wel heeeeel rustig aan met afbouwen ? Anders heb je n.m. een grote kans op een borstontsteking (auw auw). En geloof me dat wil je niet hebben
Daarom ben ik nu dus aan het afbouwen. Ik heb voortdurend dreigende borstontsteking en dat doet al pijn, dus ik kan me zeker voorstellen dat een echte borstontsteking nog veel meer pijn doet. Dus ik doe het rustig aan en per week ga ik een bv eraf doen en tot vandaag gaat het goed!
Je zult dit misschien niet willen horen, maar als je voortdurend een dreigende borstontsteking hebt is dit eigenlijk niet het goede moment om te gaan afbouwen. Liever eerst helemaal de oorzaak van de ontsteking weglaten drinken en dan rustig aan afbouwen. Dus nu: supergoed aanleggen, opletten dat ze niet slordig drinkt, en onder een warme douche de pijnlijke plek richting tepel masseren. Het beste is om minimaal 10 dagen tussen af te bouwen voedingen te laten, zeker als je een geschiedenis van borstontstekingen hebt. Heb je je wel eens laten checken op spruw?