gisteren naar het cb geweest.....kreeg een beetje op mijn kop.. Noa krijgt namelijk nog teveel flesjes (4 x 180/6). Daarnaast gaf ik fruit en groente. Ik moet van hen nu naar: 2x pap (met een lepeltje!) mag ook 1 pap vervangen door brood. 1 fles fruithap warme maaltijd Ik lag een beetje achter dus. Hoe zouden jullie dit gaan verdelen?
Momenteel gaat het hier zo: 8.00 pap (in de fles) 10.30 fruit 13.00 brood + diksap 15.00 fles melk 17.00 groente 19.00 laatste fles (die gaat niet meer helemaal op) Is bij ons ook een tussenfase want ik geef nog niet zoveel brood dat het die fles van 3 uur vervangt, dat komt vanzelf neem ik aan.
hier als volgt: 7.15 uur pap uit fles 11.00 uur fruit 13.00 uur brood en fles 180+6 's middags flesje sap 17.30 uur groente 20.00 uur fles 180+6
Hier is het: 7.00-7.30 pap uit fles 9.00-9.30 fruit + water/diksap 11.30-12.30 1 snee brood (belegd)+fles 180/6 15.00-16.00 koekje/rijstwafel +water/diksap 17.30-18.30 avondeten (met de pot mee of potje) 19.00-19.30 fles 180/6 Al gaan we binnenkort de laatste fles en het avondeten omruilen. Dit ivm het KDV en het feit dat Fay daar rond 16.30/17u meer wil dan een snack.
Hier is het momenteel een beetje zoeken hoor. Ik moet volgende week naar het cb en dan heb ik ook wel een paar vragen..weet soms net als jij, ook niet hoe ik het beste allemaal in kan passen. Yara eet ook nog geen brood. 815 fles 210/7 930 fruit 1230 pap 90/3 plus 3,5 schep bambix + flesje 90/3 1730 groentehap, soms nog klein flesje na 2030 laatste fles 180/6 Als ze haar groente goed eet, laat ik het flesje na de groente weg, dan krijgt ze haar laatste fles rond 1900 en gaat dan voor de nacht naar bed. Moeilijk soms he? Oja tussendoor drinkt ze ook nog wat diksap.
Ik zie eigenlijk bij iederen dat jullie 's ochtends fruit geven. Ik denk dat ik dat ook eens ga proberen.
Hier is het 08.30 pap 12.30 brood+fles 180/6 ( brood eet ze nog niet goed,vandaag pas begonnen) 15.00 fruit(ik geef hem wel s'middags omdat ze s'ochtends lang slaapt) 17.00 groente 19.30 fles 180/6
Ik zou het CB mooi het CB laten. Wij zijn gisteren geweest. Enige opmerking was dat we de vaste voeding die we aanbieden wel voor de fles moeten blijven doen wat hun betreft. Verder geen commentaar, eten komt vanzelf. Jarissa krijgt nu ook 4 x 180 + 6. Zo zie je maar, ieder CB is anders. En iedere baby ook. Ik zou me dus zeker niet door het CB op laten jagen!
Finn krijgt 7-8 uur pap uit lepel (180cc) 12-13 uur fles (180 cc maar 5 schepjes) 15 uur fruit (150 gr) 17 uur groente (200 gr) 19 uur fles (210 cc maar 6 schepjes en 4 schepjes pap) Finn wil 's ochtends niets maar 's middags vind hij het heerlijk om iets te krijgen dit is voor mij dus ook de reden geweest dat hij fruit 's middags krijgt.
Volgens mijn cb was fv niet meer zo nodig.. Nou dikke *** dus hĆØ?! Ik geef tegenwoordig als Justin wakker word, na n half uurtje fv, wat er niet van op gaat daar maak ik pap van. Want alleen pap eet hij niks van en heeft hij nog wel trek. Dan midden op de ochtend een rijstewafel en diksap. Rond t middageten n broodje en 120/4 fv. S middags n fruithap en nog wat fv (120/4) en rond 17.00 a 18.00 avondeten. En dan rond 18.30 zijn avond fles en naar bed.
Ik kreeg dus ook op de kop van zo`n bureaumuts vorige week:ik belde omdat Daan steeds wat vaker melk liet staan en ik mij afvroeg hoeveel hij eigenlijk nog MOEST drinken per dag. Ze vroeg naar zijn schema: 07.45 fles pap 10.00 fruit 12.00 broodje en fles melk 15.00 bekertje diksap 100cc en koekje/rijstwafeltje 17.00 warm eten (zonder toetje, die lust hij niet) 19.00 fles melk Nou, ze deed alsof ik niet goed wijs was!: Brood?Nu al?Dat MAG pas vanaf 7 maanden!Tsss...nou hij krijgt wel genoeg, vind je het gek dat hij melk laat staan? Hihihi...het is dat ik nu 4 kids heb en ik wel weet wat ik doe, mijn vraag was alleen hoevel cc hij per dag nog moest krijgen, meer niet... Nu lees ik hier dat sommmige kids zelfs nog wel 4 flesjes krijgen en hetzelfde aan ander voedsel, dus ik maak me er maar niet druk om.
En ik kreeg juist op mijn kop omdat ik Misha te kort melk zou geven. Ik ben met 6 maanden overgegaan naar 3 flessen. 's Ochtends van 180+6 en bambix, tussen de middag een fles van 210+7 en rond 19.00 uur ook weer een fles van 210+7 met 2 schepjes rijstebloem. 's Ochtends nog fruit en tegen de avond groente en tussendoor nog wat diksap hier en daar. Nu was het zo dat Misha met haar lengte de curve uitschoot en haar gewichtlijn boog naar beneden af. Nu was mijn logische beredenering dat ze in de weken ervoor wss veel energie had gestoken in de lengtegroei en dat daardoor haar gewicht iets achter was gebleven en dat dat wss wel weer gelijk zou trekken als haar lengte weer wat stagneerd..Maar dat zag ik helemaal verkeerd en ik MOEST haar meer melk gaan geven. Volgens haar moet ik dus beginnen met dikke pap van een lepel en daarbuiten nog eens 4 flessen van minimaal 180+6, dus dat komt neer op 5x 180+6, terwijl ze dus al ruim 6 maanden was...En ze MOEST tussen de middag brood en verder ook nog ergens fruit en groente...Nou, doordat ik op dat moment eigenlijk totaal overrompeld was, heb ik dat 3 dagen aangeboden, maar Misha kan die hoeveelheden helemaal niet op. Was ook gekkenwerk, zulke hoeveelheden voor zo'n klein meiske wat al niet zo enorme eter is. Dus ik alle adviezen weer overboord gegooid en terug naar mijn oude schema. Veeeeeeeel minder stress en een tevreden kindje, dat gewoon lekkere trek in haar eten heeft en er overigens hartstikke goed uitziet Maw, volg je gevoel. Het is dan wel de bedoeling dat je rond de 7 maanden naar de 3 flessen gaat, maar ieder kindje is anders en de een is daar wat sneller aan toe dan de ander. Je kunt wel eens goed naar zijn eetgedrag kijken, mss kom je er dan binnenkort achter dat hij vanzelf aangeeft een fles minder te willen...
en het ook met Loetje eens dat ieder kind anders is. Ik ging als vanzelf naar 3 flessen doordat Ruben ze gewoon niet meer leeg dronk. En een kindje 'dwingen' meer te drinken dan hij/zij wil vind al helemaal gekkenwerk. Hoe halen ze het op het cb trouwens in hun hoofd jou op je kop te geven zeg. Het is daar toch zeker geen kleuterschool of zo. Ze kunnen ADVIES geven vind ik, maar niemand kent jouw kindje beter als jij! Zo heb ik Ruben nu een paar keer een paar hapjes pap met de lepel gegeven maar het ging nog niet zo, dus krijgt hij het nog met de fles....komt vanzelf wel goed
Ja. Je baby moet minimaal 500 ml melk binnen krijgen per dag. Dat red je met 2 flessen niet. Ik zou, zeker als Norman dat aangeeft, lekker op 3 flessen blijven zitten. Bel anders eens met de diƫtiste van Friso of Nutrilon. Die geven echt goed advies!
Ik snap er dan niks van, de dokter en de wijkverpleegkundige vertelde mij dat er nu weer een fles afmoest, dus nog 2 per dag. Wel tussen door drinken geven en toetje na het eten.
Uiteindelijk gaat het erom wat voor jou en je zoontje goed werkt. Ik zou alle adviezen aanhoren en doen wat goed voelt.