Hoi! Onze dochter is vandaag 10 weken! Wij gaan in maart een weekendje weg met haar, ze is dan 7 maanden. Ze moet dan nog overdag slapen lijkt me. Hoe doen jullie dit met vakanties enzo? Leuke dingen doen tussen de slaapjes door en slapen ze ook nog in de wandelwagen, ze liggen dan niet meer in die bak neem ik aan? Ik vraag me dit wel eens af. Ze zullen ook niet meer zo lang slapen. Maar als je dan een hele dag weg gaat naar een pretpark ofzo, de efteling (ik noem maar wat) dan kunnen ze eigenlijk niet slapen overdag. Hoe doen jullie dit als ze wat ouder zijn, rond een half jaar tot een jaar? En als ze nog baby zijn nemen jullie ze dan wel gewoon mee in de wandelwagen? (als ze nog in bak passen)
Je bent nu heel erg vooruit aan het plannen . Maar elke baby is anders. Toen Sem 4 maanden was, zijn we voor 2 weken naar Aruba gegaan. Volgend weekend zitten we in Center Parcs. Met baby's kun je niet echt voorspellen hoe ze zullen reageren. Als het zover is, dan zie je vanzelf wel wat wel of niet allemaal kan. En ja, baby's hebben hun rust nodig. Dus wat je ook plant, daar moet je ook rekening mee houden.
Wij zijn op vakantie geweest toen onze dochter ruim 6 maanden was (2 weken naar Frankrijk) Ze sliep toen zelfs nog 3x per dag, iets later 2x. We deden vooral uitstapjes tussen de slaapjes door. Soms lieten we haar in de wandelwagen slapen (maar dat ging niet meer zo heel gemakkelijk). We konden dus niet heel erg veel doen, maar och, vonden we eigenlijk wel heel relaxed!
Ik wil niet heel vervelend doen, maar mijn kindje sliep tot ze 3.5 jaar was elke middag nog 3 uur! Dus ik zou als ik jou was me maar voorbereiden op t feit dat kinderen slapen, EN LANG! Niet alle kinderen doen het maar wat ik zo in mijn omgeving etc hoor, en wat ik hier lees is het heel normaal. Eerste periode slapen ze na elke voeding, daarna wordt het 2 vaste slapen per dag. Bv Om 08.00 uur wakker worden, om 1000 uur erin en om 1200 uur eruit en dan om 1400 uur er weer in en om 1600/1630 uur er weer uit en dan om 1830 er weer in voor de nacht. Heel heftig vond ik dat want als ik een boodschap moest was het RENNEN! Wij gaan vaak een weekendje weg en hebben onze dochter altijd gewoon laten slapen. Wij gingen dan zelf ook ff relaxen. Of lunchen in het huisje oid. Je kindje heeft het nodig want anders is er helemaal geen land meer mee te bezeilen. Verder zijn wij met onze dochter op vakantie geweest naar Mallorca. Ze was toen 1.5 jaar. Toen was het zo dat ze aan de 2 slapen zat. Prima. s morgens zat ik bij t huisje en man lief in de zon en s middags andersom. Het is een beetje improviseren maar dat gaat vanzelf. Wij vinden het altijd erg belangrijk dat onze dochter ondanks dat het vakantie was gewoon lekker kon slapen. Ik heb zo'n hekel aan de ouders die de kinderen de hele dag op laten lopen en als de kids dan STRONT vervelend worden ze ff gaan lopen meppen en schreeuwen etc. JA, je hebt het dan gewoon aan jezelf te danken! Overigens paste mijn dochter met 6 mnd echt niet meer in de kinderwagenbak hoor! Ook sliep zij niet in de wandelwagen. Maar elk kind is anders natuurlijk. Wij zijn ook wel dagjes uit geweest etc. Dan deed ze bv een hazeslaapje in de wagen en verder hield ze zichzelf wel wakker. De volgende dag haalde ze het dan wel weer in. Dit kunnen ze wel voor een dagje. En als ze echt HEEL moe zijn slapen ze heus wel in de wagen hoor. Succes! Komt goed, al lijkt het nu een MEGA project! hahahaha...
Wij gaan best wel vaak weg en hier slaapt ze dan gewoon in de buggy (in het begin nog op ligstand) of op schoot in het vliegtuig of in de autostoel of waar dan ook.
Het is idd waar dat elk kind anders is. Wij zijn op vakantie geweest toen Iman net een jaar was en toen zaten we idd elke middag op de hotelkamer voor 2-2,5 uur zodat Iman kon slapen. Ze deed ook wel hazeslaapjes in de buggy, maar zonder het middagslaapje redde ze het gewoon niet.
Wij zijn pas op vakantie geweest in NL en wij waren smiddags ook thuis zodat Britt & Jørre konden slapen. Jørre slaapt ook wel in de wandelwagen, maar Britt dus niet. Dus zelf ook ff lekker chille tussen de middag
wij zijn net terug van een weekje limburg. Erg leuk hoor met de kleine. s ochtends lekker met hem ontbijten en hem laten spelen tot ie moe wer. Dan gingen we weg. Kon hij lekker in de auto slapen of in de buggy. Meestal gingen we iets voor hem doen, bv zwemmen of naar sprookjesbos. Werd hij weer moe dan zorgdenwe ervoor dat hij weer in de buggy zat of in de autostoel, zodat hij gewoon kon slapen. Maar goed, Thomas slaapt overal erg makkelijk dus dat scheelt ontzettend. Verder hadden wij ons ook van te voren wat zorgen gemaakt van "hoe doe je dat?" maar is heel erg meegevallen. Tegen die tijd ken je je kindjes ritme veel beter en pas jij je ook veel makkelijker aan. Succes. Ben benieuwd naar je ervaring straks! Anita
wij zijn in sept. op zomervakantie geweest en ze sliep toen nog 3x per dag. We planden alles zoveel mogelijk om haar slaapjes heen. Ochtend of namiddag slaapje hebben we wel eens overgeslagen of ze deed een hazenslaapje in de buggy, maar haar lange middagslaap deed ze altijd in d'r bedje. Zo was ze goed uitgerust en dus het vrolijkst en het makkelijkst. Dus of we gingen 's morgens iets doen en dan ging ze wat later naar bed. Of op tijd naar bed en dan daarna wat doen. Kortom, we paste ons aan, aan haar ritme. We hebben nog geen hele dagtrips gemaakt, dus daar kan ik nog geen ervaring over delen.
Inderdaad, wij dus ook. Ik denk eerlijk gezegd dat je dan zelf ook de fijnste vakantie hebt, want als je een moe en hangerig kind hebt dan is je vakantie al verpest haha.