hoe citrusvruchten bij fruithapje doen?

Discussie in 'Voeding' gestart door Jessmin, 26 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ha meiden,

Ik vroeg mij het volgende af: als ik een mandarijn of sinaasappel bij het fruithapje wil staafmixen dan krijg ik allemaal velletjes die ik niet glad krijg. Zeven is geen optie want daar is het dan te dik voor. Maar ik wil ook niet eerst de citrusvruchten gaan persen ofzo, want dat vind ik wel erg veel gedoe; én staafmixen én persen. Dus hoe doen jullie dat? Gewoon mét velletjes erin geven? Of gewoon geen citrusvruchten? Andere trucs?

Alvast dank voor de reacties!

2. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Veel kindjes reageren op citrusvruchten. Ik zou in ieder geval met mandarijn beginnen en als dat goed gaat later sinaasappel.
    Wat ik op mijn werk doe: Ik snij de vrucht door midden en knijp hem uit ;) Snel, makkelijk en velletjesvrij!

3. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Beetje een domme vraag; snijd je 'm doormidden mét of zonder de schil er nog aan? :)

4. mommylove

mommylove Actief lid

9 aug 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik pers idd 1 sinaasappel uit en doe dat sap dan bij de rest van het fruit met de staafmixer, meteen een paar extra uitpersen voor een glaasje verse jus voor mezelf en zoonlief;).

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou zowizo wachten tot je kindje 9 maanden is met citrusfruit geven, het is namelijk erg zuur voor het maag/darm stelsel en word geadviseerd vanaf 9 maanden. En dan is het ook makkelijker, dan hoef je niet meer glad te pureren maar kan je gewoon een manderijnenpartje door de helft snijden en dat geven.

6. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Suusjeuh: mandarijntjes staan hier in het cb-lijstje van fruit van 4-6 maanden... vandaar dat ik het dus wel leuk vind om soms een mandarijntje erbij te doen. Maar met dat uitknijpen komt ook niet de hele mandarijn erin dus dan zal het denk ik ook wel meevallen met hoeveel zuur er in het fruithapje komt...

Deel Deze Pagina