Ik zou ook echt wachten met granen, tot minstens 6 maanden. Zelfs de babyvoeding producenten mogen geen granenproducten verkopen voor babys onder 6mnd.
Ja, vond Miriam ook geweldig. Kon ze fijn op knagen. Het duurde best even voordat ze een 'rauwe' boterham bliefde
5 maanden is inderdaad te vroeg voor granen hoor, dat "mag" pas vanaf 6 maanden. Dus echt nog even wachten hoor! Ook met kennismaken want dat is net zo goed bijvoeden. En vertrouwen hebben in je kindje, ze kunnen meer als je denkt, als ze er motorisch aan toe zijn en je ze goed rechtop zittend een stukje brood geeft, kunnen ze er prima aan sabbelen en knabbelen. Kokhalzen is juist heel normaal en goed, dat betekend dat hij eigenlijk nog niet toe was aan echt eten in zijn mond, vanaf een half jaar oud zijn ze motorisch toe aan eten en dan nog op hun eigen tempo, je moet ze de tijd geven om het onder de knie te krijgen.
Hier een klein meisje van 11 maanden wat nog steeds niet van brood houdt. Ik bied het iedere dag aan, maar het beland steevast op de grond. Het maakt niet uit wat ik er mee doe. Grote stukken, kleine stukken, korstjes, roosteren enz. Roggebrood en rijstewafels gaan er wel wat beter in.
ik heb het 1keer geprobeerd en zei ook dat ik nog niet ga beginnen wilde alleen tips hoe ik straks wel kan beginnen. bijvoeden doe ik vanaf 4 maanden en dat gaat prima. hij kan overal tegen en heeft nergens reactie op gegeven.