Zwanger worden, Verhoogd Cholesterol, Simvastatine

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mommysince13, 14 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    vorig jaar oktober heb ik de diagnose Familiare Hypercholesterolemie gekregen, dit houdt in dat ik een gen met me meedraag (die ik van mijn pa heb gekregen) die er voor zorgt dat mijn lichaam het slechte cholesterol niet zo goed opneemt als zou moeten. Dit betekend dat mijn cholesterol ondanks een gezonde leefstijl eigenlijk altijd te hoog is.

Ik slik hiervoor Simvastatine, een cholesterol verlager. Wij willen vanaf januari gaan klussen voor een 2e, en ik weet dat ik dit medicijn niet mag gebruiken bij zwangerschap. Ik heb contact gehad met een huisarts (een in opleiding die onder mijn eigen huisarts werkt) Die gaf al aan dat hij het wel heeft moeten opzoeken omdat hij er nog nooit van had gehoord dat iemand van 23 aan cholesterol verlagers was.
    Hij gaf aan dat ik vanaf het moment dat ik stopte met de pil, ik ook moest stoppen met de simvastatine, maar hij wist niet te vertellen of ik aan een ander medicijn moest die wel met zwangerschap kan.
    Daarvoor moest ik dan maar contact opnemen met mijn Internist in het ziekenhuis.
    Maar, ik bel net (heb 20 minuten in de wacht gezeten) en krijg van de assistente de mededeling dat ik pas een telefonisch consult in februari kan krijgen, maar wel alleen maar met verwijzing van mijn huisarts. Maar dat ze het onzin vond dat ik de internist belde, dit moest de ha ook weten (en eigenlijk kreeg ik uiteindelijk de wind van voren)

Ga morgen de HA weer bellen want vind dit echt niet tof (ben gewoon helemaal van slag)
    Maar dacht open toch een topic. Is er iemand die FH heeft, medicijnen slikte en iets anders moest gebruiken bij zwangerschap? Of is het oké om voor een tijdje geen medicijnen te slikken??

2. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Niemand?

Deel Deze Pagina