Rolluik

Discussie in 'De lounge' gestart door liefkleintje, 1 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Wij hebben vorig jaar bij ons dochtertje op haar kamer een rolluik laten plaatsen, omdat het er erg warm werd.

Vanaf een uur of 13u staat de zon erop, totdat hij onder gaat.
    Ik zet zodra ze wakker is even alles op, zodat het kan doorwaaien! Daarna gaat het dicht. (uiterlijk vanaf haar middagslaapje)

Als ze s'avonds naar bed gaat is het rolluik nog dicht, omdat de zon er nog op staat. Haar raam kan dan net op een kiertje staan.

Toch is het alweer 28 graden!! Niet veel verschil met de tijd dat er nog geen rolluik was. Doe ik iets niet goed?? Of helpt het gewoon niet echt?

2. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Is het een plat dak? Rolluiken helpen super goed om de warmte buiten te houden wij hebben ze beneden zijn ze weleens vergeten met die warmte toen werd het 29 graden in de huiskamer (nu 23/24)

3. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Oh bij ons werken ze echt super! Ook de hele dag de zo'n erop.
    Misschien komt het omdat je raam niet ver open kan? Bij ons gaan ze naar binnen open..

4. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    We hebben geen plat dak....

Ramen gaan naar buiten open, dat is een nadeel! Want daardoor kan het 's nachts niet afkoelen.....
    Raam kan alleen op een klein kiertje :S

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Misschien moet je het raam ook dichthouden...

Er waait alleen maar warme wind, hier in huis is het koeler als buiten, hier is alles dicht

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hier wordt t ook nog zo warm hoor, maar komt ook omdat het een plat dak is. Je zou nog kunnen proberen het dak nat te spuiten, maar of dat echt een stuk meer verkoeling nog brengt met dit weer, ik vraag het me af. Wij hebben een kleine ventilator nu boven op z'n kast gezet zodat hij daar wat verkoeling van heeft.

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je kan snachts het rolluik open doen...

8. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Dan zou ik 's nachts het rolluik heerlijk open doen...

9. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Dan heb ik een dochter die rechtop in bed zit ;)
    Die wordt soms al wakker als ik alleen nog even bij haar ga kijken. Dus zeker als ik het rolluik omhoog ga doen.
    Daar had ik ook aan gedacht, maar is dus niet zo handig.

En als ze naar bed gaat (19u) staat de zon er nog vol op! En met onze donkere rolgordijnen is het dan al snel bloedheet!

Het raam helemaal dicht laten kan ik nog wel proberen.

10. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Wij hebben ook rolluiken op de slaapkamers. Ik laat overdag alle ramen gesloten. Dit helpt echt om de warmte buiten te houden

11. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Weet niet hoe laat ze in de middag gaat slapen maar hier is het dan als warm ik zet s ochtends om 6 uur alles tegen elkaar open en dan uiterlijk half negen alles dicht ramen en gordijnen. Is nog best lekker in huis

12. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    En binnen in huis alle deuren open zetten dat het in huis goed kan doirstromen, wij zitten met hetzelfde, en nu is het nog maar 23,5 graad op haar kamer met rolluik en raam dicht, maar vannacht dan zou ik toch het risico dat ze wakker wordt nemen rolluik om hoog raam open gordijn dicht zodat het snachts goed kan afkoelen, want merk vaak dat de warmte er ook slechter eruit kan snachts met het rolluik dicht

13. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Ze gaat tussen 12-13u naar bed. Vanmorgen stond alles ook om 6u al open!

Nu is het 29 graden! Pff!
    Alle deuren en ramen 'S nachts open zetten is een optie. Maar we hebben rolgordijnen met een metalen onderkant. Door de wind gaat dat enorm klapperen....

14. lady1986

lady1986 Actief lid

27 apr 2010
    159
    17
    18
    Wij hebben ook rolluiken. En ook nog steeds erg warm. Bij onze kids op de kamer zijn ook geen ramen die open kunnen.. Ze hebben allebei een deur die ik wel eens open zet als het wat afkoeld. Dus ook bij ons soms het idee dat het niet veel uitmaakt..

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Even de onderkant vastmaken met een punaise?

16. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.022
    1.038
    113
    Je moet overdag de ramen echt gesloten houden, ook al heb je een rolluiken. En dan idd smachts open zetten. Goed in de gaten houden wanneer het buiten koeler is als binnen, want anders heeft het nog geen nut ;)

17. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Nee idd ;) Het zou vanavond rond 22u nog rond de 30 graden zijn! Dan is het binnen koeler ja ;)

18. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113

ik zet er een deur stop tegen aan. op de vensterbank tegen de onderkant van het rol gordijn, dan kan ie niet meer klapperen

19. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier hetzelfde. Ook rolluiken achter en zon van 13u tot dat hij onder gaat. Ook 27graden nu.

ik zet als ik straks ga slapen zijn deur stukje open en op de andere kamer deur en raam open en de badkamer deur en raam open. Zo koelt en ventileert het nog iets. En inderdaad in de ochtend alles even open en uiterlijk half 9 weer alles dicht.

20. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Als je haar rolluik niet wil opendoen 's avonds zou ik alle deuren tegen elkaar openzetten vannacht. Dan lucht haar kamertje wel mee.
    's morgens vroeg luchten en op tijd de boel dicht. Rond het middaguur is denk ik te laat.

Deel Deze Pagina