Zeikwijf of stel ik me aan?

Discussion in 'De lounge' started by Suzetje, Sep 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

Jun 9, 2012
    1,234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Wij hebben een Bordeaux van 6 maanden en 2 old english bulldog pups voor herplaatsing.

Onze Bordeaux blaft enkel als een andere hond in de omgeving blaft maar is na een zachte mondelinge correctie stil. Of wanneer ze onraad ruikt. Verder blaft ze nooit en is het de meest luie hond die er bestaat...

De 2 pups zijn 13 weken, blaffen enkel als zij een speeltje van een ander willen hebben maar dat geblaf is nog zacht.

Nu doen wij smorgens als we uit bed komen in het weekend of als ik terug kom van de kinderen naar school brengen(tussen 9 en 10 uur dus) meteen alle 3 de honden in de tuin zetten, dan kunnen we eventuele uitwerpselen van de pups opruimen, hun eten klaar maken en in het weekend onszelf even aankleden e.d. meestal zijn de honden dan ook iets later buiten dan door de weeks. Dan houden wij de deur dus dicht.

Als onze bordeaux het zat is dan gaat ze aan de deur blaffen, meestal 5 minuten maar in sommige gevallen 15 minuten, ligt er maar net aan wat ik nog moet doen.

Dan gaan ze naar binnen, eten, slapen. Tussen de middag gaan ze spelen in de keuken en blaffen ze weleens, ramen en deuren houden we dan gesloten want we wonen in een winkelstraat.

Rond 17.00 als ik het eten ga klaar maken doen we de honden ook buiten om te spelen (tussendoor gaan ze uiteraard ook uit hoor;) ), dan blaffen onze bordeaux ook max 15 minuten om naar binnen te mogen, dit is weer afhankelijk van hoe snel het eten klaar is want anders struikel ik over ze heen met hete pannen.

Nu komt dus net (om 11.10) de buurvrouw van een winkel, die kennelijk boven de winkel woont (erg vreemd dat ze altijd afsluit en met de auto weg gaat), dat ze helemaal gek wordt van het geblaf en haar kinderen niet kunnen slapen. Naar mijn weten heeft ze geen kinderen tenzij die jongen die rond de 18 jaar is en in haar winkel werkt haar kind is.

Ze komt dus klagen om 11.10 dat haar kinderen niet kunnen slapen?!:$

Ik vraag mij werkelijk af waarom ze van die 2x per dag meer last heeft van mijn honden dan van mijn kinderen die de hele dag al gillend door het huis heen rennen, springen, dansen, ruzie maken, uit boosheid gillen, de radio hard bij mega mindy, k3 en kabouter plop.....

Als de honden bij het spelen binnen blaffen zitten ze in de keuken, dat is 3 hele dikke muren verwijderd van haar zogenaamde appartement, maar mijn kids zijn maar 1 muur verwijderd van haar zogenaamde appartement.

Toen ik haar zei dat de honden buiten zaten op het moment dat ze geblaf hoorde maar nu in de keuken aan het eten zijn keek ze ernstig verontwaardigd;)

Ik vind dit wat overdreven hoor! Jullie?

2. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

Jun 9, 2012
    1,234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Overigens vergeet ik te melden dat we die pups ongeveer 3 weken hebben nu. Sinds hun komst zet ik de honden dus buiten. Voor de komst van de pups was dat niet aan de orde.

En het zijn niet de pups die blaffen, maar mijn eigen Bordeaux dus als ze het zat is buiten (meestal al na een half uurtje hahah) maar dan blaft ze echt meestal maar 5 minuten en in extreme gevallen 15 minuten.

3. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

Jun 9, 2012
    1,234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Overigens vragen wij iedere week aan onze bovenburen en aan de meneer van de winkel hier beneden of ze last van onze kinderen of honden hebben.

Beiden zeggen ze de honden nooit te horen!

4. Noushka

Noushka Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    1,601
    12
    38
    overijssel
    Tja ik ken de situatie natuurlijk niet.
    Maar ik kan me wel voorstellen dat ik het vervelen zou vinden als een hond 5 minuten lang blaft, laat staan 15.
    Natuurlijk honden blaffen, en af en toe een blaf verdeeld over de dag zou ik me niet aan storen, maar een hele tijd achter elkaar wel..

Misschien kan je een keer bij haar luisteren hoe hard ze het hoort?

5. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Hmm ik kan me ook wel ergeren hoor als mijn dochter net ligt te slapen en de buurthonden haar weer wakker blaffen... het zijn niet mijn honden en dan wil ik er liever ook geen last van hebben...

6. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

Feb 22, 2007
    9,268
    1
    36
    In mijn ogen is het een zeur; Ik ga ook niet naar mn buren 3 huizen verderop te zeggen dat ik last heb van hun hond. Die werkelijk van 3 uur snachts achter buiten zit te blaffen tot een uur of 8 smorgens!!
    Al kan ik die hond zn nek wel omdraaien omdat ie mn nacht rust dagelijks verstoord. Ik doe het raam dicht en duikel mn bedje weer in, maar ik verwacht hier ook geen buren als mijn honden blaffen.

7. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Mee eens, 5 tot 15 min blaffen vind ik lang

8. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

Jun 9, 2012
    1,234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Uiteraard, met kleine kinderen zou ik ook rekening houden heb ik altijd al gedaan! Wij hebben buren met een babytje gehad en op gezette tijden mochten mijn kinderen niet meer rennen en gillen e.d.

Maar zij heeft naar mijn weten geen kinderen, haar man is al tegen de 60 zij zelf zo rond de 45. Ik heb haar nog nooit met kinderen gezien! Het enige wat ik zie is een jongen van rond de 18 die haar in de winkel helpt soms.

Maar goed, meestal blaft de BD dus max 5 minuten maar echt in extreme gevallen 15 minuten. Dit is dan buiten, 30 meter van haar zogenaamde appartement verwijderd.

De mensen boven en onder ons zeggen nergens last van te hebben. Nou ja, eerlijk.. De benedenbuurman van de winkel zegt de kids weleens te horen maar de honden niet.

De buurvrouw aan de andere kant naast ons heeft ook geen last, maar dat komt vast omdat zij zelf een keffer heeft die heel de dag blaft.

9. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

iedereen ervaart geluidsoverlast anders

voor jou kan het misschien wel meevallen, terwijl het voor een ander takkeherrie is

wij hebben ook een hondje wat veel blaft tot mijn irritatie aan toe, maar als ze 20 seconde blaft zit ik er meteen bovenop dat ze op moet houden, want ik weet hoe schel en irritant het klinkt. laat staan als ze 5 tot 15 minuten zou blaffen, ikzelf zou daar al gek van worden, laat staan de buren en daar hou ik erg rekening mee

10. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

Jun 9, 2012
    1,234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Onze honden slapen en wonen binnen, ze zijn enkel sinds de komst van de pups 2x per dag buiten zodat ik de zooi op kan ruimen.

De honden slapen zelfs bij ons in de slaapkamer. Blaffen doen ze dus niet want anders zou ik zelf ook wakker liggen.

Het zijn ook normale tijden dat ik ze even buiten zet, tussen 9 en 10 en rond 17 uur. Als ik ze later buiten zet kunnen mijn kids daar ook niet van slapen van die 5 tot 15 minuten blaffen.

11. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

Feb 22, 2007
    9,268
    1
    36
    Of te wel die leuke dame is gewoon een ZEIKWIJF :D....
    Ik maak maar van weinig dingen een probleem en een blaffende hond doet me al helemaal niks :)

12. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

Jun 9, 2012
    1,234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Maar dan snap ik nog niet dat ze van die 2x zoveel meer last heeft dan van mijn gillende kinderen...

Die zitten dichter op haar als de honden en maken veel meer herrie, zelfs dat ik van mijn eigen kinderen soms gestoord wordt van het gegil, geren, getrommel e.d. De juf in de klas zegt zelfs dat mijn oudste behoorlijk luidruchtig is vanwege haar heel hoge en schelle stem. Ze hoort wat minder goed dus bij haar komt alles er met een soort gil eruit.

Kinderen die dus vanaf 7 uur binnen spelen, rennen en gillen.

Mischien ziet ze mijn kind wel aan voor hondengeblaf...

13. mupet

mupet Fanatiek lid

Jan 12, 2011
    2,182
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou er niet aan moeten denken een hond 5 a 15 minuten lang te moeten horen blaffen! en dat terwijl ik wil dat mijn kinderen slapen..

Pfoe ik zou daar zeker ook wat van zeggen want ik zou me zitten op te vreten thuis..

jij denkt omdat ze buiten zijn dat ze er geen last van heeft/hoeft te hebben, maar als ze er echt geen last van had dan zou ze er ook niets van komen zeggen lijkt me

14. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

Jun 9, 2012
    1,234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Maar om 11.10? Ze heeft echt geen kleine kinderen! Ik vraag me überhaupt af of ze kinderen heeft op die jonge van 18 na dan.

Ik zie ze niet bij de enige school hier in de buurt, ik zie haar niet met kinderwagens of kinderen ik zie haar enkel maar met een jongen van rond de 18 jaar.

Ik betwijfel ook echt of ze boven haar winkel woont gezien ze altijd afsluit en altijd met de auto weg gaat (haar man die haar op komt halen).

15. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

Feb 22, 2007
    9,268
    1
    36
    Stemmen denk ik :p, nee sorry ik kan je niet verder helpen.
    Ik heb mijn mening, en ik snap niet waar ze over zeurt!!

16. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

Jun 9, 2012
    1,234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Toen ze kwam was ze overigens zelf gewoon aan het werk in de winkel. Winkels zijn hier om 9 uur open en dan is het heel druk hier in de straat: vrachtwagens, winkelende mensen, spelende kinderen en ze zijn zelfs bezig met een heel nieuw appartementencomplex te bouwen exact tegenover haar (en schuin tegenover ons).

Ik wordt om 7 uur wakker van de bouwlieden, niet van mijn honden of kinderen in ieder geval.

Worden haar kinderen daar dan niet wakker van? De mijne wel!

17. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

Feb 22, 2007
    9,268
    1
    36
    Ik heb wel mn buurvrouw eens aangesproken toen mijn dochter hier de eerste nacht sliep en ze snachts overstuur wakker werd, de volgende ochtend aan de deur stond of het wat zachter kon... Toen heb ik wel duidelijk gemaakt, dat ik ook niet aan de deur kom bij hun als ze weer eens een pak rammel krijgt van dr vent en de hond idioot begint te blaffen.

Het is maar net waar erger je je aan en hoelang kan je het aanhoren.

18. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

wie weet heeft ze wel last van de kinderen maar durft ze het niet goed te zeggen en zegt daarom dat ze last heeft van de honden in de hoop dat je de overlast in zijn algemeen beperkt?

19. mupet

mupet Fanatiek lid

Jan 12, 2011
    2,182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hmm ja dan word het wel een vreemd verhaal dan

dan kan je toch nog zeggen van goh ik wist niet eens dat je kinderen had, nooit een kleintje bij je gezien?

maar ik weet niet hoe lang je daar woont, maar als het kind jonger zou moeten zijn als jou kinderen dan zou je haar toch ook wel een x zwanger hebben moeten gezien?

of het gaat juist wel over die van 18 die op stap is geweest en wil uitslapen ofso en door het geblaf niet meer kan slapen, maarja dat is dan gewoon zijn eigen probleem natuurlijk haha ;)

ik zou er gewoon achter proberen te komen of ze nou echt kleine kids heeft ja of te nee, misschien zeggen ow kunnen ze misschien een x samen spelen ;) kijken wat ze dan zegt ofso

11.10 is opzich wel een aparte slaap tijd natuurlijk om te gaan slapen, maarja je weet t niet sommige kids slapen ook van 11 tot 2 ofso

20. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

Jun 9, 2012
    1,234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Ja maar school is net weer begonnen, net een weekje. Dus overdag is het hier muisstil en de honden zijn dan gewoon binnen bij mij. Op die 2 momenten na dan:

Na het brengen van de kids naar school en tijdens het eten maken als mijn man nog niet thuis is van zijn werk.

Afgelopen 8 weken heb ik haar niet gehoord....

Ze heeft ook nooit eerder iets gezegd over onze BD, ze vond het juist een geweldige hond! Onze BD heeft in het begin veel en veel meer geblaft (benchetraining en trainen om alleen te blijven).

Share This Page