Is er hier iemand die een kindje sponsort via Compassion? Ik vroeg me af hoe vaak je nou eigenlijk wat mag sturen? Ik sponsor namelijk nog niet zo lang en vroeg me af of deze organisatie jullie bevalt? Krijgen jullie ook vaak een briefje terug van jullie sponsorkind?
Ja ik sponsor al jaren via compassion. Je mag zo vaak wat sturen als je wil! Hier zeker 4x per jaar een brief. Soms met vertraging zodat je er een paar snel echter elkaar krijgt. Krijg ook regelmatig een update hoe het met het project gaat en een nieuwe foto. Vind het een fijne transparante organisatie.
Mijn ouders hadden een compassion-kindje. Volgens mij mag je zoveel sturen als je wil, maar het niet altijd duidelijk of iets aankomt. Ik kreeg op een gegeven moment het idee dat de brieven die wij kregen voorgeschreven waren en de kinderen dat kopieerde. Er werden namelijk woorden en situaties omschreven die een kind van 10 niet zo zou kiezen. De foto vond ik wel altijd erg leuk. Leuk om te zien hoe ze opgroeien enzo.
Volgens mij worden die brieven dan geschreven door de tussenpersoon van Compassion waarmee ze in contact staan, namens de kinderen. Mijn ouders en zus sponseren al jaren via Compassion en zijn hier erg tevreden over. Mijn ouders hebben hun sponsorkindje zelfs bezocht en de begeleiding/ informatie hierin ging erg goed. Sowieso altijd heldere communicatie.
wij hebben twee sponsorkindjes van Compassion en de brieven zijn soms vrij standaard en soms reageren ze echt op die van ons. Daarnaast doen we 1x per jaar een extra gift en we krijgen ook een foto hoe dat besteed is, bijvoorbeeld voor de aanschaf van twee geiten. deze link geeft aan hoe het brieven schrijven geregeld is vanuit het kind: Wat doet Compassion eraan om de brieven persoonlijker te maken? | Compassion Blog dan zie je dus dat er inderdaad wel een heel systeem en proces achter zit. De organisatie vind ik heel positief, heel transparant en beloningen van bestuurders zijn relatief laag. Ik vind het zelf erg fijn om zo wat te kunnen bijdragen.