Ik werk in het volwassenonderwijs en hoor mijn leerlingen altijd over Duolingo praten. Daardoor heb ik de app ook maar gedownload en ben begonnen met mijn "lestaal" vanaf de basis om zo te weten waar mijn leerlingen het over hebben. Wel grappig, maar ik zocht een uitdaging daarnaast, dus Swahili (voor de lol maar jeetje wat lastig!), Koreaans (kijk veel Koreaanse series de laatste tijd) en Arabisch (wilde het schrift leren en vind het steeds interessanter hoe verder ik kom). Welke talen leren jullie via Duolingo, en waarom?
Turks en Spaans. Vind het echt een leuke app. Toen ik nog in het onderwijs werkte, gebruikte ik het ook voor studenten. Handig is dat je een klascode kunt aanmaken.
Ik heb het jaren geleden tijdens mijn lessen Duits gebruikt. Waren lln klaar met hun werk, dan aan de slag in de app. Zelf heb ik een tijdje Latijn gedaan.
Spaans! Vind het handig om te leren voor onze Mexico vakantie. Ik spreek aardig Italiaans dus het valt me best mee, vind het er leuk en handig.
Knap van je dochter! Oekraïns lijkt me erg moeilijk voor een 11 jarige, vooral omdat het ook een schrift is wat ons onbekend is. Mijn zoon had het er over dat hij Zweeds wilde leren, hij leert nu Engels via de app.
Hee, da's handig. Kan je me uitleggen waar ik dat kan vinden? Dan kan ik het volgend lesjaar gaan gebruiken.
Ik wil je even bedanken. Ik had er nog nooit van gehoord maar ik heb de App vanavond ook gedownload en ik ben er nu al helemaal weg van. Ik doe nu Frans. Ik spreek het aardig, in de zin van kleine gesprekjes, maar voor m’n vakantie in augustus kan het geen kwaad om het even op te frissen. Dus dank!
Ik zit nu op 222 dagen zonder onderbreking. Ik doe dagelijks frans. Nooit gehad op school en ben nu bij hoofstuk 3. Gaat echt héél goed zo leuk om te doen. Ik herhaal ook bewust vaker dan de 2 breuken (in je opgebouwde lessen) op een dag. wij kijken ook wel eens bewust een film of serie in het frans op netflix. Ik wordt helemaal blij dat ik dan dus al heel veel dingen herken. Sta er versteld van hoe snel dat gaat!!
Het is mij nu ook gelukt. Heb jij Spaans ook vanuit Engels? Moet dan wel even 2x zo goed nadenken. Ik heb ook een Spaanse les met modules twv 150 euro die ik sinds afgelopen week volg, maar dit is wel makkelijker opgebouwd. Coor wie de app allemaal gebruiken, hebben jullie de gratis versie of de betaalde?
Ik log via de laptop in, heb de app ook op mijn telefoon maar daar heb je beperkte levens en op de laptop lijkt dat niet zo te zijn.