toxoplasmose

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by mido, Jul 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mido

mido Nieuw lid

Jul 10, 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben afgelopen weekend met mijn zoontje en man naar een strandje in de buurt geweest. Er lag veel poep op het strandje en langs de waterlijn. Later bleek dat het echt kattenpoep is. Het ligt dichtbij een woonwijk en wordt dus veel bezocht...
    We hebben daar wat gelopen en mijn zoontje heeft er ook vast en zeker in gestaan (kan bijna niet anders).
    Ik heb daar zijn voeten schoongespoeld met water uit het meertje en we zijn daarna weer verder gegaan. We hebben nog een hamburger gegeten (maar tja, niet bij na gedacht maar de handen niet speciaal gewassen)
    Toen we thuis kwamen ben ik toch eens gaan lezen en dingen gaan opzoeken. Hoe meer ik las, hoe bezorgder ik werd.
    Ik heb mijn huisarts/ verloskundige gevraagd of dit kwaad kon, maar de reactie is: alleen intensief contact en contact met open wonden.
    Nu is mijn vraag, is dit zo of moet ik toch aandringen op bloedonderzoek? Misschien stel ik me aan hoor, maar lees dat de parasiet via de mond binnenkomt en zich dan gaat nestelen met alle gevolgen van dien. Ik ben nu 23 weken zwanger, dus de kritieke maanden zijn gelukkig voorbij.
    Ik ben heel benieuwd naar een andere professionele mening.

alvast bedankt!

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedemorgen,

Ik kan me je ongerustheid goed voorstellen, maar het kan alleen kwaad als jij echt kattenpoep aan je handen hebt gehad en daarna wat gegeten hebt. Heb je alleen daar gelopen en heb je de voetjes van je zoontje niet aangeraakt met afspoelen, dan zou ik me geen zorgen maken. Is dit niet het geval, dan is de kans dat je besmet bent zeer klein, maar dan zou ik je wel aanraden het nogmaals te bespreken met je huisarts of verloskundige. En aan hen ook je ongerustheid uiten! Ik hoop dat je hier iets mee kan. Succes!

Groetjes Monique

Share This Page