Ben je wel eens opgelicht?

Discussion in 'De lounge' started by Alizee, Feb 11, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Alizee

Alizee Bekend lid

Feb 3, 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    #1 Alizee, Feb 11, 2015
    Last edited: Feb 11, 2015
    Ik lees het zo vaak, opgelicht op MP, Ebay , webshops of elders. Het geeft zo'n vervelend gevoel, vind ik.
    Ik ben gelukkig maar een keer opgelicht op MP, voor een zilver ketting van 35 euro, van een soort MP winkeltje. Ik heb een email gestuurd om te vertellen dat ik de ketting na een week nog niet heb ontvangen en kreeg als reactie iets van: 'goh wat jammer, niets eraan te doen, jij had gewoon pech, volgende keer beter'! Ik was er zooo boos over, ongelooflijk!
    Maar ja ik was toen hoog zwanger en nog veel andere dingen aan mijn hoofd, dus geen melding naar de politie ervan gemaakt, ik heb er nog steeds spijt van eigenlijk. Het was geen hoog bedrag, maar toch het zit mij nog steeds niet lekker...
    Ben jij wel eens opgelicht? Zoja voor welke bedrag? Heb je er een melding van gemaakt?

2. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Nee nog nooit.. hoop ik dat het mij nooit overkomt. Verschrikkelijk dat er zulke mensen bestaan.
    Doe veel via marktplaats maar als ik iets niet vertrouw of als het bedrag boven de E35 is dan haal ik het op of sla ik het over.

3. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

Aug 16, 2007
    1,610
    89
    48
    Female
    Mama
    Amersfoort
    Jup voor bijna 5000 euro. Zien we nooit meer terug...

4. Alizee

Alizee Bekend lid

Feb 3, 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jeetje da's wel een bedrag! Mag ik vragen waarvoor? Daar heb je hopelijk wel melding ervan gemaakt?!:(

5. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

Aug 16, 2007
    1,610
    89
    48
    Female
    Mama
    Amersfoort
    Tot aan de rechtbank aan, maar als ze niet betalen houdt het op. Het ging om een opdracht. Heel veel uren gemaakt en veel onkosten. Mijn man ging door toedoen van die persoon door zijn rug en weigerde om ook nog maar 1 cent te betalen.

O en ikzelf ooit een woekerpolis aangesmeerd gekregen. Nog mee op tv geweest bij Kassa haha Ging alleen wel om een beetje meer geld helaas

6. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

Jan 24, 2014
    1,689
    110
    63
    Woekerpolissen, breek mij de mond niet open met de A. Verder op marktplaats of iets niet opgelicht gelukkig.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, ook voor een bedrag rond de 5000 euro! :x

8. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    2,070
    97
    48
    Wow wat een bedragen.

Ik gelukkig nog nooit gelukkig.

9. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ik zal wel stom zijn maar wat is een woekerpolis?

10. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

Jul 8, 2013
    1,797
    497
    83
    Ja, toen ik iets had verkocht op mp en de koper het in 2 keer wilde betalen. Alleen weigerde hij te betalen :x
    Jammer genoeg voor hem hadden we een contract getekend, en heb toen de deurwaarder op hem afgestuurd. Heb dus uiteindelijk wel m'n geld gekregen :)

Maar voor zulke bedragen als ik hier lees :$ Jeetje, kan me voorstellen dat je dan woest bent!

11. Drieka

Drieka Niet meer actief

Nee gelukkig nog nooit maar ik ben dan ook wel ontzettend wantrouwend ;)

Via MP kocht (laatste jaar bijna niet meer) ik ontzettend veel en ik doe dat alleen voor kleine bedragen en pas na telefonisch contact, ook check ik rekeningnummers via Google om te kijken of het ergens geregistreerd staat.
    Als ik iets wil kopen wat duurder is dan zorg ik dat ik het zelf ga ophalen ook als het een eindje uit de buurt is.

Gelukkig niks van woekerpolissen meegemaakt maar laat me sowieso nooit iets aansmeren, ik of mijn man zoeken eerst alles uit voordat we iets afsluiten.

Het is triest dat mensen zomaar andere mensen kunnen oplichten zonder gewetenswroeging!

12. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

Jan 24, 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja via mp kocht een s4 voor 350 euro. Heb de web winkel gecheckt bij kvk omdat ik nooit online koop voor zulke bedragen. bleek het een nep bedrijf te zijn wat de kvk nummer gestolen had van een ander bedrijf.

13. Alizee

Alizee Bekend lid

Feb 3, 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ mamabri Wat erg, jullie ook voor 5000 euro, dat is pas een bedrag! Hopelijk krijgen jullie je geld nog terug...Dan mag ik eigenlijk niet klagen over die 30 euro...

14. Alizee

Alizee Bekend lid

Feb 3, 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wel slim om van tevoren de rekening nr op te zoeken...

Mijn man was gisteren nog bijna opgelicht. Wij hebben een eigen bedrijf en hij kreeg een rekening van rond de 90 euro van iets wat op mijn domein leek , maar toch een andere naam had. Hij vond het vreemd en ging opzoeken , het bleek een nr van een Spaans bedrijf, een oplichter dus. Het zijn vast bedrijven die het geld gewoon overmaken denk ik. Mocht er iemand willen weten, kan ik vanavond aan mijn man vanavond de details vragen...

15. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Je krijgt vooral het eerste jaar dat je je bedrijf hebt heeeeel veel oplicht facturen binnen. Goed opletten!

16. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    ja, ik heb een vorige maand een jurkje verkocht van onze dochter, het was geen goedkoop merk

ze heeft hem weinig gedragen, hooguit keer of 3 en nooit naar school of met buiten spelen.

dus maar te koop gezet, meteen reactie, zelfde dag nog verzonden het stond diezelfde dag nog op mijn rekening

volgende dag had ze het al, ze maakte foto's van vlekken en gaten of ze hem terug mocht sturen, hmm nou ja oke dan, ik heb dubbel gecontroleerd en zelfs mijn man en schoonmoeder hebben mee gekeken en hij was echt in topstaat, maarja misschien allemaal iets gemist en ik wil geen slechte naam op marktplaats, ik heb haar het geld overgemaakt en ze heeft mij een jurkje terug gestuurd,

wat bleek.... dit was ECHT niet het jurkje wat ik stuurde, schijnbaar had ze zelf het zelfde jurkje maar was deze kapot, heeft ze mijne gekocht, en haar kapotte terug gestuurd naar mij,

dit weet ik omdat ik het bonnetje eruit geknipt had bij onze dochter die heeft er altijd last van en dit stond in de advertentie ook aangegeven, maar ik kreeg een jurkje terug met bonnetje in de kraag....

zo doe ik het dus nooit meer, ik controleer 6 keer, maar fotos van voorkant achterkant bovenkant onderkant zijkanten onder de armen.....

maar opgelicht door zelf iets te kopen is mij nog niet gebeurd.

17. Yan

Yan Bekend lid

Dec 10, 2012
    886
    0
    16
    Daar heb ik er afgelopen half jaar ook 3 van gehad. In de kleine lettertjes onderaan staat dat het een aanbieding is. Maar het is super misleidend omdat het in factuurvorm wordt verstuurd.

Volgens mij ben ik nog nooit opgelicht. Via MP heb ik in het verleden best veel gekocht, maar dat is (tot nu toe ;) altijd goed gegaan.

18. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

Oct 27, 2014
    1,556
    666
    113
    @Hippo89: dat is wel erg gehaaid zeg. Had je haar er nog mee geconfronteerd?

Ik heb 1 nare ervaring op mp. Had op twee nieuwe vesten geboden, bod was akkoord en kreeg ze opgestuurd. Krijg ik twee vesten binnen die in geen enkel opzicht leken op de foto's van de advertentie. Ik dus gemaild. Krijg ik een mail terug dat ik niet zo ondankbaar moest zijn en ik twee nieuwe vesten heb gehad voor weinig. Als ik ze niet mooi vond, moest ik ze maar doorverkopen.
    Nog een aantal keer heen en weer gemaild, maar ze leek niet te begrijpen dat ik hier boos om was.

19. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Hoe kom je er op om zoiets te doen!

20. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Ik had via marktplaats (Jawel..) nike free run schoenen gekocht en betaald €50-,

Nooit ontvangen en nooit meer reactie gehad.
    Aangifte gedaan maar daar hoor je nooit meer wat over

Share This Page