Hallo Dames, Naar aanleiding van een ander topic waar iemand gratis baby kleding aanbied voor moeders die het iets minder breed hebben (wat ik echt ontzettend lief vind), ben ik me gaan afvragen wat jullie zo al met gebruikte kleding doen. Ik geef het dus altijd gewoon gratis weg aan vriendinnen/kennissen met kindjes kleiner als die van mij en heb er nog nooit geld voor gevraagd. De kleding die ik weggeef heb ik meestal zelf tweedehands gekocht op rommelmarkten of kringloop, soms koop ik nieuw (zoals rompertjes) bij de Hema e.d. Ook heb ik zelf veel gekregen, wat ik dan weer doorgeef. Maar goed, mijn punt is, ik geef mijn gebruikte baby kleding dus eigenlijk altijd gratis verder. Of ik het nou gekregen heb of nieuw gekocht, dat maakt niet uit. Wij hebben het ook niet breed, maar ik vind het gewoon leuk om te schenken en verder te geven aan mensen die ik er blij mee maak en die het (weer) kunnen gebruiken. Hoe doen jullie dat? Zetten jullie altijd alles op MP bijvoorbeeld? Geven jullie het ook gratis verder? Verkoop je het voor een zacht prijsje aan vriendinnen/kennissen? Ben benieuwd!
De meeste kleren ga ik bewaren voor een eventuele volgende. De rest waar ik niks mee doe geef ik ook weg.
wij geven het altijd aan vrienden.... sommige setjes die weinig zijn gedragen door mijn oudste doe ik over naar mn jongste.... en anders gaan ze naar vrienden... ik vraag daar niets voor ze mogen het zo hebben...
haha ik bewaar echt alles!! alleen spullen die ik tweedehands gekregen heb en niet echt een waarde hebben (emotioneel) die geef ik gewoon weer door (gratis) of als ze inmiddels echt te oud zijn geworden gaan ze weg, ze moeten nog wel een beetje fatsoenlijk eruit zien. Ik heb bijna 20 verhuisdozen boven staan met allemaal kleding, ben beetje emo muts wat dat betreft
Oh my god! haha. Dus als jij oma gaat worden heb je straks zakken met "vintage" baby kleding voor ze!
- Dingen met vlekjes etc gaat in de kledingcontainer. - Babykleding bracht ik voorheen naar de tweedekans winkel maar die zijn gestopt met babykleding. - Zet nu alles op marktplaats, wel voor kleine prijsjes ( broeken 2 euro, shirts 1 euro )
Dure merkkleding gaat vaak op mp. "Standaardkleding" geef ik weg of gaat naar het goede doel. Sommige kledingstukken met 'emotionele waarde' bewaar ik. Dat zijn dan de eerste kleertjes, lievelingskleertjes of dingen die ze op een bijzondere dag droegen.
Wow Isademi Wel super voor later, hoor. Ik heb ook zoveel babykleertjes van mijn moeder gekregen die vroeger dus van mij waren! Dat is echt bijzonder!!!! Dat ik dat heb aangehad. Zelf bewaar ik alle mooie kleertjes van de kids. Eigenlijk bewaar ik alleen maar de maatjes 50/56/62. Alles daarboven geef ik weg. Maar die kleinste maatjes...dat vind ik emotioneel veel waarde hebben. Mijn zoontje had veel nieuwe kleertjes in maat 50 en 56. Had het met veel liefde gekocht, maar hij paste het na 2 weken al niet meer, sommige dingen nooit gedragen. Heb het aan een 'cybervriendin' op een ander forum geschonken, via de post. Moet ook eerlijk zeggen dat ik het bewaar omdat ik zoiets heb van: Stelllll....er komt ooit nog een kindje?? Ik zeg wel nu: 2 kids is zat!!! Maarja, zeg nooit nooit! dus daarom bewaar ik alles wat nog echt mooi is en wat ik echt niet weg kan doen.
Ik bewaarde alles en dat komt nu hopelijk goed van pas. Een aantal dingen had ik al weggegeven aan anderen die het goed konden gebruiken en soms gooi ik ook wat in de witte kleding containers van het Rode Kruis.
ik bewaar veel dingen, soms zet ik iets op mp en kijk ik of en hoeveel er geboden wordt, en soms geef ik iets weg of gaat het naar de inzameling.
Als het er nog netjes uitziet, geef ik het door aan familie of bekenden met kleinere kindjes dan die van mij. Zij mogen er vervolgens mee doen wat ze willen (afdragen, bewaren, doorgeven, doorverkopen, weggooien). Als er vlekken op zitten die er niet meer uitgaan, het heel erg verwassen en/of uit vorm is, gooi ik ze weg.
Ik geef het weg aan vrienden Of ik verkoop het in een winkel waar ik dan 40% van krijg Of in de humanabak
Ik probeer het te verkopen op mp. Of ik geef het weg aan vrienden van ons. Ik vraag er dan niks voor. Wat ik dan wel leuk vind is dat ik zie dat het gedragen wordt. Meestal zoekt die mama zelf uit bij mij wat ze leuk vind voor haar meisje en de rest verkoop ik op mp of geef ik aan anderen. Als ze echt iets willen geven dan zou ik een bon van een andere kleding winkel vragen, kan ik weer iets nieuws kopen voor mijn kids.
Op dit moment hebben wij eigenlijk alles nog bewaard, maar dat gaat dus ook meer op voor de toekomst..
Alles wat nog goed was/is van mijn eerste zoontje gaat nu door naar de tweede. Kapotte kleding of kleding waar vlekken in zitten gaat of in de vuilnisbak of in een kledingcontainer. Als de jongste straks kleding heeft die hij niet meer past geef ik het weg voor niks aan iemand die het kan gebruiken. Als er niemand is, dan gaat in het de kledingcontainer. Ik zet niks op MP.
ik geef het weg aan iemand die ik aan de hand van mijn critera's uit heb laten zoeken door het cb. iemand die niet door eigen schuld in financiele problemen zit. ik geef ze aan het cb en hun geven ze aan haar. ik wil haar bewust niet persoonlijk kennen omda haar verhaal me zoal genoeg aan grijpt. ze heeft een zoontje wat een maand of 7 scheeld met die van mij.
Tot nog toe alles bewaard voor als we nog een meid gaan krijgen. Mocht dat niet het geval zijn, dan gaan de echt goeie dingen eerst op marktplaats en als ik het daar niet kwijtraak, gaat het door naar anderen. Hier alleen weinig kleine(re) meiden in de omgeving, dus dan kan het goed zijn dat het ion de zak van Max komt ofzo...