Lieve meiden, ik heb het erg met jullie te doen. Hebben andere mensen dan echt niet in de gaten dat het hoe dan ook verdrietig is? Dat iedereen het op een andere manier beleeft? Ik heb 3 jaar geleden een vroege miskraam gehad en toen het gebeurde was ik erg van slag en verdrietig. Ik ben vrij nuchter ingesteld en toen ik onverwacht snel weer zwanger was, raakte het verdriet meer naar de achtergrond en kon ik langzaamaan gaan genieten van ons 2e kindje in wording. Ook de nodige opmerkingen die al genoemd zijn, heb ik ook gehoord en ik heb maar aangenomen dat het uit onkunde gedaan word en ergens op een kromme manier goed bedoeld wordt. Wel word ik nog telkens geconfronteerd met de miskraam als iemand vraagt: 3e kindje? Is het ook je 3e zwangerschap? Ik heb er nog steeds moeite mee om dan te zeggen: Nee, de 4e, 't is een keer misgegaan. Meestal vragen ze dan niet verder. Groetjes van Kiki
- Je weet dat het kan gebeuren - je weet iig dat je zwanger kunt raken - het kindje had vast iets, tis de natuur - het zou erger zijn als... - denk niet dat je met een dood kindje in je buik loopt, het is gewoon afgestorven weefsel (jaja, deze topper kwam van mijn gyn...) Tja, mensen weten gewoon niet beter, gelukkig voor hun, maar laat ze dan ook hun wijze mond houden...!
zo riep mijn huisarts ook inderdaad.. agghh joh je bent nog jong en heb al een kindje lopen dus je kan makkelijk een zwangerschap voldragen.... tjaah het is dan misschien wel zow maar toch blijft het pijn doen... net als je hoort van je zus althans zus.. heb er geen cntact mee maar dat ze zegt zo alweer zwanger geweest lijken wel konijnen ze ne**ken een eind weg en goed voor haar ook dat het fout gaat.. en waarom alleen omdat we geen contact meer hebben.. sommige mensen hebben gewoon geen gevoel in hun hart anders zeg je zulke dingen niet vind ik...
meiden mensen weten niet wat te zeggen en zeggen daarom hele nare rot dingen die echt niet door de beugel kunnen. Ook al wordt er meer over gepraat toch nog te weinig vind ik er moet meer bekend worden over het verlies de pijn en de leegheid die je voelt als een zwangerschap eerder eindigd. ongeacht wanneer het eindigd het doet altijd pijn. de opmerking die ik onlangs ook nog kreeg was ach dit 6 weken is nog zo vroeg ach staat niet in contrast met danique die te vroeg is geboren nee tuurlijk niet maar daarom is het niet minder erg de drie miskramen doen me net zo veel pijn als dat danique niet bij ons mocht blijven ik heb 4 sterretjes aan de hemel staan en van alle vier heb ik verdriet. miriam