2 weken geleden kwamen we erachter dat we weer zwanger zijn! Heel erg blij maar ook heel erg onzeker, het is zo dubbel. Ik durf niet blij te zijn, naarmate de echo dichterbij komt hoe moeilijker ik het vind. Bij de 8 weken echo kwamen we er toen achter dat het vruchtje een groeiachterstand had van 2 weken en een zwak hartje, 2 weken later was het al overleden. Dit heeft zoveel impact op mij gehad, ik ben alle vertrouwen ik mijn lijf verloren. Hoe gaan jullie hiermee om? Ik probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken maar dan nog kan ik mijn gedachten niet uitzetten. Ik wil positief blijven maar het is zo moeilijk..
Voor deze zwangerschap heb ik drie miskramen gehad en alhoewel we al wel twee kinderen hadden, herken ik je onzekerheid en het gebrek aan vertrouwen. Die onzekerheid bleef/blijft, maar het werd zeker minder naarmate er meer goede echo's kwamen en ik haar op een gegeven moment begon te voelen. Garanties zijn er helaas niet en helemaal niet gek dat je jezelf een beetje beschermt door niet dolenthousiast te zijn, maar onthoud dat het veel vaker goed dan mis gaat. Dus, gefeliciteerd!!
Kan alleen maar beamen wat kim31 hier zegt. probeer ondanks je wat wantrouwig bent toch te genieten. het is ook tenslotte een wonder dat je draagt hoor. Ik ben nu sinds een kleine 2 weken ook aan het genieten ook al zie je fysiek nog niet dat ik zwanger ben. Het enige wat het mij moeilijk maakt om nog op men roze wolk te blijven is de misselijkheid maar die neem ik er graag bij. Ook van mij van harte gefeliciteerd!
Ik hoop voor je dat je donderdag een mooie echo hebt zodat je wat positiever kan zijn. Maar snap dat het moeilijk is.. succes alvast!