Ik ben morgen 37 weken zwanger en heb n paar dagen geleden snachts wat water verloren, ik weet niet zeker wat het was.. ik werd ermee wakker en zag n kringel water in mn broekje. Het was geen afscheiding en ook geen urine. Er zat geen geur aan. Het leek net water, maar in mn moeheid ben ik gewoon verder gaan slapen en verder niet meer over nagedacht. Tot ik het gister mn moeder zei en die belde vanochtend op dat ik toch de vk maar moest bellen, dat heb ik gedaan. Heb verder geen waterachtige afscheiding meer verloren. Gewoon normale afscheiding wel iets maar dat heb ik de hele zwangerschap al. Vannacht en nu heel af en toe n beetje buikpijn alsof ik ziek wordt. Moet ook telkens naar het toilet voor ontlasting terwijl ik dat normaal echt lang niet zo vaak heb. Het lijken n beetje darmkrampen. De verloskundige komt vandaag nog langs... ben benieuwd! ik maak me wel zorgen want ik heb gisteravond nog sex gehad en als mn vliezen gebroken zijn laatst al... had dat niet gemogen... sterker nog als je langer met gebroken vliezen rondloopt dan 24 uur dan moet je naar het ziekenhuis lees ik!ik ben er al dik overheen dus ik hoop echt niet dat mn vliezen laatst gebroken zijn. Maar dan had ik vaker wat moeten verliezen denk ik. Ik wacht maar geduldig af tot ze komt... Wat denken jullie? Alvast bedankt voor evt antwoorden! xx
Ik denk toch dat de baby aardig aan het rommelen is daarbinnen... Goed dat je de verloskundige hebt gebeld want je moet ook goed in de gaten houden of het vruchtwater wel "schoon" is, anders kan het ook zijn dat je baby in het vruchtwater heeft gepoept... We horen wel even wat de verloskundige erover zegt.
het klinkt wel als je vliezen die zijn gebroken, dat gebeurt gewoon in 1 keer.. precies zoals jij het beschrijft en als het echt een hele plas was, dan zou het wel zo zijn denk ik
Toen bij mij de vliezen waren gebroken, bleef er om de zoveel tijd nieuw water uitkomen. Ik liep dus ook al echt rond met kraamverband. Op het ziekenhuis zeiden ze trouwens ook dat het vruchtwater zichzelf telkens opnieuw aanmaakt/ververst. Ik moest trouwens uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen vanwege langdurig gebroken vliezen.
ik heb ook begrepen dat vruchtwater inderdaad blijft lopen.. en daarbij: je ruikt het... dus ik geloof niet dat het vruchtwater echt al was.. misschien langzaam wat stukjes van je slijmprop?
ben bij de vk geweest en t was idd geen vruchtwater ws urineverlies zonder dat ik het id gaten had of heel waterige afscheiding.. tzal dan wel he! gelukkig ma! xx