Hoi dames, Wij zitten met een probleem. Wij huren een woning die al wat ouder is waar ooit een ensuite of hoe je het schrijft in zat. Daar is nu de verdeler uit gehaald maar zonder dat men de balk in plafond of vloer verwijderd heeft. Hoeft nog geen probleem te zijn (en misschien was dit wel niet mogelijk omdat t dragend was?) Maarrrr... de balk in de vloer zorgt voor een ongelijkheid in de vloer waar je U tegen zegt. Ons is toen we het huis aanvaarden gezegd dat er geen problemen bestaan voor eventuele zeil oid in de woonkamer. Maar toen we het uitlegden aan de man van carpetland vond hij dat dit niet tot de mogelijkheden hoorde (zeil) en hebben we vloerbedekking gedaan....en hier nog altijd spijt van! Nu is de vloerbedekking op. Puppies die er aan hebben geknaagd en verkleuring door het anders indelen van de woonkamer etc... en her en der een verkleuring door geknoeide zooi van kinders...tja mag het na 7 jaar? Maar goed....we willen nu ENORM graag iets minder vuil aantrekkends als vloerbedekking. Maar die balk zit er natuurlijk nog steeds! Weet iemand hier een oplossing voor!? Iets van een ondervloer onder zeil...of...nouja weet ik het wat voor oplossing. Zolang ik maar niet weer vloerbedekking hoef! Met kinderen en 2 honden is dat niet het fijnste om te hebben Daarnaast is mijn man niet echt handig en hebben we niet zoveel geld te besteden. EN zoals gezegd het is een huurhuis dus niet alles mag (maar wat wel en wat niet weet ik zo ook niet...dit ga ik navragen zodra ik weet wat er KAN) Alle tips welkom dus op dit moment!
Kan me er niet echt een voorstelling bij maken maar misschien met 2 ondervloeren werken en dan laminaat er op? Dat bijv de eerste laag ondervloer gelijk komt met die balk en dan de volgende laag ondervloer zodat het mooi egaal wordt.
Laminaat leggen maar dan in 2 delen en de rails waar de kamer ensuite deuren ingezeten hebben mooi vullen met hout of strip (bij bouwmarkt diverse oplossingen daarvoor.
mijn vriend werkt bij een woningstichting en ik heb het hem even gevraagd. hij zegt dat de woningstichting deze balk weg moet/kan halen en dan goed egaliseren. dit is werk voor de woningstichting. als zij besluiten om deze deuren te verwijderen, dan moeten ze ook alles verwijderen. dat is net als een nieuwe keuken beloven en dan alleen de oude keuken eruit slopen... en dit mag zeker niet voor jullie rekening komen. dus een reparatieverzoek indienen bij je corporatie. als je nog vragen hebt, dan mag je pb'en.
Ook als we al 8 jaar in de woning wonen Roeska123? Ze zijn hier niet zo happig op dingen maken iig... Het is een balk van ongeveer 20 cm breed van links naar rechts dwars door de kamer. Hij steekt ongelijk een 1 tot anderhalve cm boven de rest uit (en de rest is btw ook NOGAL ongelijk maar dan wel glooiend dus verder geen probleem voor vloerbedekking) Kan geen foto maken want er zit tapijt en ondertapijt over dus je ziet hem nu niet.
Zeil of laminaat leggen tot die balk en na die balk weer verder gaan. Dus van die balk een soort "drempel" maken. Ik neem aan dat er t.h.v. die balk ook een versmalling zit ofdat het een soort van "scheiding" is tussen 2 ruimtes.
Zo prominent is de balk nou weer niet dat dat kan. De vloer is een laagje beton op hout en de balk is wel mee gesmeert maar je kan de contour en het hoogte verschil dus nog duideljik zien. Hij is ook niet overal even hoog. Maar op de meeste plaatsen wel zo hoog dat als je er zeil over legd je het nog ziet EN je zeil er op kapot loopt
Als de balk niet verwijdert kan worden, dan denk ik dat je het beste de vloer kan uitvlakken met als hoogste punt de bovenkant van de balk. Ik zou iedergeval de klacht bij de woningstichting neerleggen. Ik vind ook dat zij hierin tekort komen. Ook al woon je er 8 jaar. Als je nooit klaagt zou dat juist een mooi argument zijn om het wel voor elkaar te krijgen