Wij hebben net een nieuw huis gekocht, en daarbij ook een bouwdepot gekregen. Nu zitten we volop in het klussen, en het wordt haast tijd om het geld van het depot te gebruiken, maar hoe doe ik dit precies? Moet ik het eerst zelf voorschieten? Bel morgen onze adviseur ook op hoor, maar vroeg het me ineens af, op internet vind ik alleen verouderende informatie.
Heb je geen envelopjes/overschrijfformulieren gekregen? Wij hebben hypotheek bij Rabobank, ook met bouwdepot. We hadden een x-bedrag, en we moesten zelf alles voorschieten. Bonnetjes bewaren en dan kreeg je alles teruggestort tot het bedrag. Wij deden steeds de grote bonnen, anders schiet het niet op Krijg je elke keer 3 euro teruggestort
Hier hebben we formulieren van de ing die we invullen. Daarop geven we aan of het geld overgemaakt moet worden naar ons of naar het bedrijf. Daarbij gaan dan een kopie van alle bonnen. Sommige dingen schieten we dus zelf voor en anderen sturen we door om rechtsreeks beaald te worden
Wij moesten elke x de factuur insturen voor het geld gestort werd. Dus wij moesten het vaak eerst zelf betalen maar bij de meeste bedrijven met grote bedragen kregen we eerst een factuur en hoefden we pas later te betalen. Dit is nu inmiddels 5 jaar geleden en bij de ing.
Heb ik gekregen inderdaad maar snapte de bedoeling er niet helemaal van, of we het eerst zelf moesten betalen, maar van de keukenzetter en de keuken hebben we al een bon, mag je die al inleveren dan?
Wij moesten het eerst voorschieten, maar hadden een hele handige app vab de hypotheekverstrekker waarmee we de bonnentje konden scannen en hadden het geld dan na een dag terug op de rekening.
Wij moesten het idd ook zelf voorschieten. Maar toen we de bonnen van de vloer en de aanbetaling voor de keuken hadden ingediend, hebben ze uit zichzelf de rest overgemaakt (florius).
Wij konden er voor kiezen het zelf voor te schieten, maar ook om het rechtstreeks aan het bedrijf uit te laten betalen. Succes met de verbouwing!
Vanuit ons bouwdepot vd rabobank (2013) konden we gewoon met internetbankieren overschrijven. Ik hoefde dus praktisch niks voor te schieten. We kregen steeds een brief om achteraf facturen op te sturen. Maar het is per bank/bouwdepot verschillend. Succes met jullie verbouwing!
Die hebben wij ook hoeven nergens een aanbetaling te doen. Dank jullie wel dames hier heb ik wat aan.. En gelukkig is het maar een kleine verbouwing keuken, verven, spakken en behangen
Ja hoor die kun je wel inleveren. Wat tegen ons gezegd werd toen was dat als je een offerte ergens laat maken en je doet het ook daadwerkelijk daar dat dat ook mag. En dat het geld dan dus al overgemaakt word.
Weten jullie dan ook hoe het zit met het bouw depot wat we 12 jaar geleden bij onze hypotheek hebben genomen maar nu willen gebruiken? Hoe werkt dit? Zit al bij de hypotheek gerekend of gaan we daar extra over betalen per maand als we het op gaan nemen? Ik weet het niet meer
Bedoel je dat je het bouwdepot nooit gebruikt hebt? De vraag of het dan nog bestaat, maar ik geloof dat dit wat je opneemt extra over je hypotheek heen komt, hier wel zo
Grote bedragen heb ik gelijk gekregen van de bank door offerte of bon op te sturen. Kleine bedragen heb ik voorgeschoten en later terug gekregen. Zelf de 200 die we over hadden hebben ze tegen het einde aan gewoon op mijn lopende rekening gestort. ( rabobank) Ons bouwdepot liep ook maar 2 jaar. Kan me niet voorstellen dat je een depot van 12 jaar terug nu nog geld van kan krijgen?! Maarja wie ben ik
Wat ik nu weet is dat je alleen een bouwdepot krijgt voor een afgesproken verbouwing. Je kunt dus geen factuur van een nieuwe keuken indienen als dit niet in het bouwdepot genoemd is. Ook krijg je geen bouwdepot voor als je gewoon zelf dingen wil verbouwen/aanpassen maar enkel als het echt nodig en bewezen is. Als je klaar bent met de verbouwing omschreven in het bouwdepot vervalt de restvan het bbouwdepot. Wij zitten nu midden in een verhuizing/verbouwing en zo is het ons uitgelegd.
We hebben wel wat gebruikt hoor om onze keuken op te knappen maar volgens mij niet alles. Maar goed manlief maar eens op pad te sturen om uit te zoeken hoe het zit. Ik wil graag dat onze zolder geïsoleerd wordt
Het belangrijkste is dat je een factuur (dus geen offerte) kunt overleggen aan de Belastingdienst als zij daar omvragen.