Ik praat over denk ik dikke 8 jaar terug en toen was het zo dat je een offerte mocht in dienen maar later als nog wel de factuur moest overhandigen maar om al over het geld te kunnen beschikken was een offerte voldoende.
Hebben wij toen niet gedaan want wij moesten toen de originele nota's in leveren. Wij hebben wel overal een kopie van gemaakt. Voor onze eigen administratie. Let er wel op dat er btw en btw nummer opstaat i.v.m. zwart werk.
Altijd bewaren. De Belastingdienst kan ze tot 5 jaar terug opvragen (dus als je een hypotheek met bouwdepot hebt gesloten in 2008 kan de belastingdienst het nu nog opvragen)
Dit is jullie niet juist uitgelegd. Als je de verbouwing zoals aangegeven gedaan hebt en je hebt nog geld over in het bouwdepot dan mag je dit nog gewoon gebruiken voor overige verbouwingen bijv. Inbouwapparatuur, verf, deuren etc. Als je niets meer te verbouwen hebt en je hebt nog geld in het bouwdepot staan, dan wordt het bedrag op je lening afgelost (geldt vanaf 2013). Bij bouwdepots verstrekt voor 2013 mag het nog naar de betaalrekening overgemaakt worden als het onder 2500 euro is. Maar het geld vervalt dus niet zomaar. Het wordt ergens op afgelost of gestort.
Voor ons is het al even geleden (6 jaar) maar wij betaalden het, en gaven de bon met acceptgiro aan de Rabo en dan gaven zij het terug! Tenminste... met de vloer die wij deels zelf betaalden hebben wr het zo gedaan, de keuken hebben we gewoon laten betalen aan Ikea volgens mij omdat die in zijn geheel van het bouwdepot afging. Wij kregen in ieder geval een stapel acceptgiro's bij de bouwdepot rekening. Als er dan iets betaald moest worden konden we zelf bepalen aan wie ze uitkeerden. Wij kochten ons huis nieuwbouw en moesten dus bijvoorbeeld eerst de grond betalen, later het huis en bij oplevering de rest, dat lieten we dus wel direct aan de bouwer uitkeren want we hadden dat niet zelf!
hier ook bij ing.. bonnen scannen, en dan opsturen en dan week later het geld.. grote bedragen zoals kozijnen etc... kreeg ik bon.. en kon ik aangeven dat het rechtstreeks op bedrijfsrekening werd gestort. depot was 2 jaar geldig.. de laatste 2500 euro van depot kon ik aangeven of ze dat op mijn rekening moesten storten, of dat ik ook daar bonnen voor ging indienen.. of dat het gebruikt kon worden om meteen af te lossen. zouden we echter over die 2 jaar heen zijn gegaan, dan ging bedrag weer rechtstreeks van onze hypotheek af.. ik geloof dus ook niet dat als je 12 jaar geleden een depot had.. dat je daar nu nog van kan opnemen.