Bouwjaar 1983 en zwanger worden :)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Locusta, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Locusta

Locusta Niet meer actief

Zo, daar was ik weer :) Zit nu in een drukke periode met mijn studie: de laatste tentamens zijn deze week en ik heb op zwangerschapspagina nog steeds niet uigevonden hoe ik notificaties kan krijgen van dit topic bij nieuwe posts :) Ik dacht dat ik het had ingesteld, maar toen ik net keek, zag ik dat er gezellig door is gekletst en ik dus geen updates heb gekregen :$

Maar goed, ben er weer :)

@ Vlinder: ik hoor wel van meer meiden die gek worden van hun lichaam. Schijnt bij het ontpoppen te horen. Hopelijk gaat het snel beter bij je!

@ Prinses: wat vervelend van je mk *knuf* Hoe gaat het nu met je?

@ DutchDiva: spannend is dat hè, testen met ovulatietesten.... Hopelijk heb je nu goed raakgeschoten en ben je snel in verwachting *duimt* :)

@ Uk: welkom hier :D Ik hoop ook dat jaargang 83 een vruchtbare zal zijn ;) Je bent niet de enige die gek wordt van haar lichaam, dat hoor ik wel veel meer!! Hopelijk komt er snel een beetje regelmaat in :)

@ Lonneke: spannend hoor!! Ik ga voor je duimen *duim*

Nou, ik heb nog drie pilstrips en ik begin a.s donderdag met de eerste, dat betekent dat ik 25 aug. mijn laatste pil slik :D Ik vind het zoooooo spannend! Jullie zijn mij natuurlijk al even voor en ik vind het erg fijn om te lezen hoe het jullie vergaat :)

Ik ben eens aan het kijken naar goede iPhone en iPad apps om straks mijn cyclus bij te gaan houden en zicht te krijgen op mijn cyclus. Voor de iPad heb ik PinkPad ontdekt en voor de iPhone kwam ik hier op het forum iPeriod tegen. Iemand hier ervaring mee en/of andere aanraders?

Voor op internet las ik iets over fertility friend, maar ik ben in eerste instantie nog niet van plan om te gaan temperaturen. Alleen maar ovulatietesten gebruiken. Zijn er misschien nog andere (web) aanraders of interessante applicaties? Er was ook een andere site, maar die gaat (tijdelijk) dicht, last ik. Die zag er ook wel interessant uit.

2. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Meiden, ik kan het bijna niet geloven. Heb net een zwangerschapstest gedaan, aangezien ik sinds 2 dagen erg gevoelige borsten heb (heb ik nooit) en ik ben zwanger!:) Net snel nog naar de winkel gecrost en een Clear Blue gehaald.

Toch moet ik zeggen dat ik me wel wat zorgen maak. Sinds vorige week wat last gehad van bruin bloed (en ook een paar keer een veeg waterig rood bloed). Aangezien ik vorige week dacht dat mijn ongi begonnen was heb ik ook weer gerookte zalm en leverworst gegeten en 2 wijntjes. Kan dat nu al kwaad denken jullie? Heb wel eens gehoord dat je de eerste weken nog geen bloedband hebt met je kind en het dan nog niet zo erg is.

Zal straks nog een keer testen met de Clear Blue en morgen maar de huisarts bellen. Mijn vriend komt over een uur thuis. Ben benieuwd hoe hij reageert!

3. Lonneke1983

Lonneke1983 Nieuw lid

23 mei 2011
    4
    0
    0
    midden nederland
    @ vlinder: Gefeliciteerd!! Wat ontzettend leuk en spannend joh! Hoe reageerde je vriend?
    Over dat wijntje en die vis zou ik als ik jou was me niet zo druk maken. Ik ken een aantal meiden die tijdens de zwangerschap (in mijn ogen) dom bezig waren. Ze zijn niet gestopt met roken en namen af en toe gewoon een aantal drankjes! Toch zijn er bij alle dames een prachtig mooi wolkje van een kind ter wereld gekomen.
    Geniet lekker van de komende tijd! Wanneer en hoe ga je het je omgeving vertellen?

@locusta Veel succes met je tentamens. welke opleiding volg je? Ik weet ook nog niet helemaal hoe je notificaties kan krijgen. Iemand anders tips? Betreft de apps kan ik je ook niet verder helpen. Sorry.

@uk. Welkom op dit forum! gezellig!
    Toen ik nog in mijn eerste ronde zat teste ik me een versuffing;) Na een tijdje ging ik een beetje nadenken over het geld en ga je (ik tenminste) vanzelf minderen. En inderdaad...hopen op een vruchtbaar bouwjaar!;)

@duchdiva: ik zal voor je duimen...veel plezier en succes met klussen.

liefs

4. prinses83

prinses83 Lid

7 feb 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Vlinder: Wauw wat een super nieuws!! Gefeliciteerd!! best onverwacht dus.. Denk niet dat het heel erg is van de wijntjes en de zalm, gebeurt wel vaker. Ben ook benieuwd hoe je vriend reageerde. Het is zoiets onwerkelijks om zwanger te zijn:D

@Uk: vervelend zeg dat je zo lang moet wachten op de eerste ongesteldheid. Ik ben zelf in oktober gestopt, na 10 jaar pil en had 23 dagen na de onttrekkingsbloeding de eerste menustratie, dus ik heb helaas geen tips voor je. Ik zou nog niet gaan ovu-testen en het gewoon even afwachten. Als het echt lang duurt kan je geloof ik pillen krijgen van de huisarts om het op te wekken

@ dutchdiva: fijn dat je toch een positieve ovu-test hebt deze maand. Misschien heb je vorige maand te laat getest of had je geen ei-sprong? Mijn Gyn zei bij mijn controle echo na MA dat bijna niemand elke maand een ei-sprong heeft

@ iedereen: bedankt voor jullie berichtjes. Het is jammer dat de zwangerschap afgelopen maand niet doorzette, maar liever dit dan weer een missed abortion (die heb ik in februari gehad, toen ik er na 9 weken achter kwam dat het vruchtje geen hartslag had en bij 7.3 wk was overleden). Nu maar weer op naar de volgende ronde.. zou nu rond mijn ei-sprong moeten zitten.;)

liefs

5. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    @Vlinder: Gefeliciteerd wat een super bericht!!! :D:D:D En wat een duidelijke test! :D Hoe heeft je vriend gereageerd?
    Over dat eten en drinken zou ik me geen zorgen maken. Het duurt inderdaad even tot je een bloedband met je kindje hebt dus dat zit wel goed. Als je het nu niet meer neemt, is er volgens mij niks aan de hand.

@Uk: welkom hier, gezellig dat je mee komt kletsen! En ik sluit me bij je aan...laat 2011 maar een vruchtbaar jaar zijn voor iedereen uit 1983!!!

@Locusta: ik zelf hou mijn cyclus bij via Menstruatiekalender / Vruchtbaarheidskalender / Zwangerschapskalender / Anticonceptiekalender. Ik weet niet of dat die site is die tijdelijk dicht is, daar staat me wel iets van bij, maar je zou even kunnen kijken. Super spannend he, dat je nu weet wanneer je gaat stoppen...Ik was al enige tijd van te voren gestopt met de pil, maar we hadden wel besloten dat we vanaf onze huwelijksreis voor een kindje zouden gaan, vond ik zo'n speciaal gevoel...

Vandaag was mijn ovu-test ook weer positief, dus ik denk dat ik vandaag of morgen mijn ei heb. Ben wel blij dat ik hem gevonden heb. Ik ga er zo langzaam maar zeker vanuit dat ik afgelopen maand geen eisprong gehad heb, want ik heb wel eens vaker een kortere cyclus gehad, maar niet slechts voor 1 maand.

6. Locusta

Locusta Niet meer actief

@ Vlinder: GEFELICITEERD :D super zeg! Hoe reageerde je vriend? Ben ik wel erg benieuwd naar ;)
    Over het eten: ik heb begrepen dat je de eerste 8 weken nog geen bloedband hebt met je kindje, dus als je vanaf nu goed op gaat letten, zal er niet zoveel aan de hand zijn ;)

@DutchDiva: ja! Dat is die site die tijdelijk dicht gaat. Leek mij dé ideale site.... :(
    Waar ben je naar toemop huwelijksreis geweest? Klinkt inderdaad als een goed moment om te stoppen :)

@ Lonneke: ik ben de lerarenopleiding Nederlands (vo) aan het afronden :) Ik heb al een bevoegdheid voor geschiedenis, maar aangezien ik nu ook Nederlands geef, moest ik die van school ook afmaken (heb twee vakken tegelijkertijd gedaan, maar alleen gs afgerond). Ik sta nu bijna fulltime voor de klas, dus het is best intensief. Volgend jaar ga iknóg meer uren geven en krijg ik een mentoraat, dus ik wil nu eigenlijk zoveel mogelijk afronden, dat ik na de vakantie nog maar 1 vak hoef te doen en daarna afgestudeerd ben :) Dat wordt een zomervakantie doorwerken dus ;)

Zijn hier ook nog 83ers die aan het studeren zijn? Zo ja, wat? En zo nee, wat voor werk doe je dan? :)

7. Lola83

Lola83 Actief lid

6 jun 2011
    424
    208
    43
    Vrouw
    Nog een '83er die zwanger wil worden! ;) Ik ben pas 28 mei gestopt met de pil dus voor mij is nog "ontpillen" en mijn cyclus afwachten! We gaan er trouwens wel meteen voor.. we zien wel waar het schip strandt;)

8. prinses83

prinses83 Lid

7 feb 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Lola welkom hier!!
    Slik je al wel foliumzuur? Wel slim, je weet maar nooit of je meteen zwanger wordt. Trouwens, heb gelezen dat de kans op tweeling groter is als je de eerste ronde na de pil zwanger wordt... (dat was voor mij één van de redenen om 1 maandje af te wachten, maar het is natuurlijk maar een kans)

9. Lola83

Lola83 Actief lid

6 jun 2011
    424
    208
    43
    Vrouw
    Ik slik nu ongeveer 4 weken foliumzuur van het etos huismerk. Ik had dat al gelezen voordat we gingen stoppen met de pil! ;)Dus meteen gekocht!
    Dat er meer kans is op een tweeling is nieuw voor mij! We zien wel wat er gebeurd...

10. Locusta

Locusta Niet meer actief

Hoi Lola, welkom hier :) Slim dat je meteen aan de foliumzuur bent gegaan!

Dat wist ik trouwens ook niet, over die vergrote kans op tweelingen. Waar zou dat aan kunnen liggen, denk je?

11. Alrin

Alrin Lid

1 jun 2011
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik kom ook uit het bouwjaar 1983 dus bij deze schuif ik ook lekker aan.
    Ik wilde eigenlijk al eerder beginnen maar heb braaf gewacht tot dat mijn vriend er geestelijk klaar voor was. Nadat mijn broer een kleintje kreeg begon het bij hem opeens toch te kriebelen dus onze eerste poging zit er op en over 2 dagen mag ik testen.

Ik ben gelukkig al 2 jaar eerder met de pil gestopt (dit meer omdat het gewoon niet lekker meer viel) dus het onpillen kon ik gelijk overslaan wat wel erg fijn is.

12. Lola83

Lola83 Actief lid

6 jun 2011
    424
    208
    43
    Vrouw
    @Locusta: Ik heb het even gegoogled en er is inderdaad veel op verschillende fora te vinden over een grotere kans op tweelingen als je meteen probeert zwanger te worden na het stoppen met de pil. Maar ik heb ook iets "betrouwaarders" gevonden op deze site:

Periode na stoppen met de pil meer vruchtbaar? - ... Gratis Adviseurs - Online vraag & antwoord

Daarin staat dat de kans op tweelingen eerder een erfelijke factor is en dat de kans niet extra groot is na het stoppen met de pil. ( gelukkig maar...)

@Alrin: Welkom! Ik heb hetzelfde gehad hoor.. Vriend/man ( ben getrouwd) was er mentaal nog niet klaar voor.. maar nu gelukkig wel! Ik heb ergens het idee dat het te maken heeft met de praktische zaken die op orde moeten zijn.. mannen zijn soms zo gericht op praktische dingen ( huis, werk, financieel rustig etc.)
    Wat lekker dat je het ontpillen kan overslaan! Ik heb er trouwens nog geen last van.. Ik heb gewoon een ontrekkingsbloeding gehad en ik voel me verder prima!
    Ik ben benieuwd wat je test oplevert! Ik hoop voor je dat het positief is!

13. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    #53 Roos36, 7 jun 2011
    Laatst bewerkt: 7 jun 2011
    Hallo allemaal,

Ik ben ook van bouwjaar 1983. Wij gaan voor een 2e kindje.. Telt dit ook mee:)? Lijkt me gezellig hier:).

6 weken geleden is mijn koperspiraal eruit gehaald. Alleen nog steeds niet ongesteld:x. Hoort eigenlijk niet dus ik snap er niks van. Al bij huisarts geweest, die snapt het ook niet. Van binnen zag alles er goed uit. Ik moet het een maand aankijken anders naar de gyn.

Ik gebruik sinds vrijdag Efamol PMP om de menstruatie te reguleren. Iemand hier ervaring mee??

Ben sinds zaterdag begonnen met ovu testjes van Sensi test. Heb sindsdien al elke dag licht streepje en zondag leek ie iets donkerder. Maar weet niet of ie nu onder de noemer lichte maar positieve test valt. Dat staat als voorbeeld op de achterkant van dat kalendertje.

Weet iemand of dat kan? Of moet een posi ovu test echt overduidelijk donkerder zijn van Sensitest??

14. Lola83

Lola83 Actief lid

6 jun 2011
    424
    208
    43
    Vrouw
    @Roos36: Tuurlijk telt een tweede kindje ook mee! Gezellig!
    Ik heb verder geen ervaringen met spiraaltje, efamol PMP en heb ook nog nooit een ovulatietest gedaan... Dus daarmee kan ik je niet helpen! Misschien andere meiden?

15. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    @ Vlinder: GEFELICITEERD! Wat goed dat je gewoon de 1e ronde zwanger bent! Wel fijn dat je het meteen bij je borsten voelde, heb je de 'slechte' dingen tot een minimum kunnen beperken ;) zal vast niet erg zijn dat je even gezondigd had, zolang je dr nu maar afblijft. Maar dat kan je vast wel nu je weet dat er een klein mensje in je groeit...! Geniet ervan. Ik lees veel dat het best normaal is om de eerste tijd wat rood of bruinverlies te hebben. Zolang je geen krampen hebt dan he!

@ Prinses: hoe voel je je nu na de miskraam? Hopelijk lichamelijk wel goed. Lijkt me niet niks, hopelijk is het snel weer raak voor je.

@ Roos: je bent dus al naar de ha geweest voor je cyclus? Is dat omdat je een spiraaltje had? Mijn ha zegt namelijk dat het heel normaal is dat je zolang niet ongesteld wordt (ik was dan wel aan de pil, misschien verschilt dat?) en dat ik maar moet terugbellen als ik na een half jaar nog geen menstruatie heb gehad.
    Duurt ook lekker lang zeg! Dus hopelijk schiet het een beetje op daarbinnen ;)

Ik ben toch maar niet van plan ovulatietesten te gebruiken. Ga ik me idd een ongeluk testen. Ook temparaturen ben ik eigenlijk niet zo van. Dan heb ik het idee dat ik er echt gefocust op ben, probeer het juist meer van me af te zetten (best moeilijk met al die zwangere op me heen...)

Temparatuurt iemand van jullie wel intensief? En is er echt wat uit af te leiden? Dan moet ik het ook nog maar es overdenken...

Ben iig vandaag begonnen met zwanger worden pillen van de etos ipv floliumzuur. Hopelijk komt die menstruatie snel!!

Oh ja hoe doen jullie trouwens dat onderschrift? Ik heb nl 2 pendels, wel leuk die erop te zetten en te kijken of het gaat kloppen :).

16. prinses83

prinses83 Lid

7 feb 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden

Alrin en Roos: Welkom!

Dat van die grotere kans op tweeling in 1e ronde komt volgens mij omdat je cyclus weer op gang moet komen en het zou kunnen zijn dat je 2 eisprongen tegelijk krijgt (dus van beide eileiders in dezelfde maand). Dit staat in een zwangersschapsboek wat ik heb aangeschaft, maar meer weet ik er niet van.

@ Uk. Gaat goed hoor nu. De MA (= missed abortion, een miskraam die niet zelf op gang komt) was in februari. Is heel naar om zoiets mee te maken. Ook al weet je dat het kan gebeuren, toch is het naar omdat je al allemaal plannen en ideeen in je hoofd hebt hoe het zal zijn. Hoop ook dat het weer snel raak zal zijn;), dacht het dus afgelopen maand, maar helaas na 5 dagen overtijd toch ongesteld. Maar lijkt me ook eng om weer zwanger te zijn, vooral de eerste 9 weken, of het dan niet weer mis gaat. Heel raar idee dat ik anders bijna 6 maanden zou zijn nu..
    Wat betreft ovu-testen en temperaturen, dit doe ik allemaal niet, want ik wil er niet teveel mee bezig zijn en ook niet dat vrijen een verplichting wordt.. Maar ik heb ook een vrij regelmatige cyclus dus het is allemaal ook wel in te schatten, kan me voorstellen dat ovu-testen erg handig zijn als je cyclus onregelmatig is.

Die banners heb ik geen ervaring mee... Wat zeggen jouw pendels?

17. Lola83

Lola83 Actief lid

6 jun 2011
    424
    208
    43
    Vrouw
    Je klikt eerst op je naam. Dan kom je op je privépagina en daar kun links bovenaan op "gebruikersinstellingen" klikken. Dan zie rechts een rij met mogelijkheden, onder andere " handtekening wijzigen". Als je daarop klikt krijg je een schermpje waarin je kunt typen en daarin kun je alles zetten wat je wilt!!

Ik hoop dat het lukt, succes:)

18. Locusta

Locusta Niet meer actief

Hoi Alrin en Roos, fijn dat er nog meer 83ers meedoen :) Uiteraard ben je ook welkom als je voor je tweede, derde, vierde, etc. bezig bent ;)

@Loa: bedankt voor de link :) Ik ga het doorlezen. Ik dacht zelf ook dat het met erfelijkheid te maken had. Heb je al veel meerlingen in de familie, dan heb je zelf ook een grotere kans om zwanger te worden.

Ik wilde eigenlijk ook al wel een jaar geleden beginnen met zwanger worden, maar mijn vriend was er ook nog niet klaar voor. Gelukkig nu wel. Uiteindelijk heb ik mijn wens gewoon in zijn schoot gedropt en gezegd dat ik aan het einde van de zomervakantie graag wil stoppen. Hij schrok er wel van, maar ziet het (gelukkig!!) nu wel zitten :D

Goh, een vriendin van mij is/was ook net zwanger (8-10 weken) en ze heeft gister te horen gekregen dat ze een MA heeft :( Ik vind het toch zo ontzettend naar en vervelend voor haar! Was er gister de hele avond kapot van toen ik het hoorde. Ze is zelf wel wat emotioneel, maar gelukkig redelijk rustig (en realistisch) onder. Ze wacht even een cyclus en gaat daarna weer vol goede moed en positieve verwachtingen verder klussen :)

19. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    @ Prinses: Snap idd dat je het ook wel weer een beetje eng vindt om zwanger te worden.Gelukkig is elke zwangerschap anders en heb je, neem ik aan, niet echt het risico dat het sneller mis gaat dan bij een ander na een MA? En ja, anders had je nu met een bolle buik gelopen. Hoop dat je daar niet teveel aan moet denken...

@ Lola: Thx voor de uitleg. Ga het eens proberen.
    Fijn dat je trouwens geen last heeft van het ontpillen. Bij mij is het nu gelukkig ook wat rustiger, maar wat een rollecoaster qua gevoelens en pijntjes kan dat opleveren zeg! Hopelijk krijg jij dat niet allemaal.

Mijn twee pendels zeggen aug en sep. Mag het hopen, want had er wel bijgezet dat ik nog geen mesntruatie had gehad... maar ja of die pendels kloppen, haha? Ben normaal altijd erg nuchter, maar als het op zwangerschap aankomt :$

20. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Hey meiden,

Bedankt voor jullie leuke reacties! Toen mijn vriend gisteren thuis kwam heb ik gevraagd of hij wilde gaan zitten en zijn ogen dicht wilde doen. Heb de test in zijn handen neergelegd. Hij was erg blij en verrast! Vandaag kreeg ik van hem een rompertje met I love mama. Erg lief! Het besef is er bij ons beide trouwens nog niet echt. Denk dat het pas echt gaat leven als we de eerste echo hebben gehad. De familie willen we het nu nog niet vertellen. We wachten waarschijnlijk sowieso tot na de eerste echo. Ik weet bijvoorbeeld van mijn moeder dat ze in haar enthousiasme het de hele wereld wel wil vertellen en dat is natuurlijk niet de bedoeling :D

Heb vandaag met de huisarts gebeld en moet contact opnemen met de verloskundige. Zij vertelde mij dat ik mij niet te druk moest maken over de voeding. Dus ben enigszins gerust gesteld.

Ik ga even flink met HcG strooien. Goed vangen he! Hopelijk volgen er straks snel meerdere dames. :)

Deel Deze Pagina