Wat is er trouwens veel gekletst (het wordt hier nog druk) welkom nieuwelingen! @ Roos: leuk zeg een tweede kindje! Hoe oud is de eerste nu? Ik heb ook ervaring met Sensitest, maar ben er zelf niet tevreden over. Had ook een paar dagen achter elkaar een 'tuurstreepje' die niet donkerder werd. Hoop dat je menstuatie snel op gang komt! @ Uk: Haha ja blijf nu wel van de ongezonde dingen af! Dat heb ik er natuurlijk voor over Ik heb trouwens zelf geen ervaring met temperaturen. 1 pendel van is wel uitgekomen. Maar had er ook 1 voor juni en 2 voor juli. Dus tja, weet niet of ik er echt in geloof. Maar het is natuurlijk leuk als het uit komt.
@Vlinder1983, Wauw van harte gefeliciteerd! Echt geweldig. En nog wel in ronde 1. Ben heel blij voor jullie.
@ Roos: Dank je wel! @ Locusta: Wat erg van je vriendin! Sterkte! @ Dutch Diva: Hoop dat je je ei hebt gevonden. Toch leuk zo'n knaller van een test! Ben benieuwd ik duim voor je!
@Vlinder1983: Gefeliciteerd! Wat moet dat een fijn gevoel zijn! Ik hoop dat je de komende tijd goed voelt en dat alles goed verloopt Mijn man heeft sinds een paar dagen ontzettend last van zijn nek/schouders/rug. Echt heel vervelend. Hoop maar dat het gauw overgaat... want zo wordt het natuurlijk moeilijk om zwanger te worden, haha!
Ppff... Vandaag weer een drukke dag gehad op het werk. Ben nu ongesteld en ik heb de hele dag al lichte, maar zeurende hoofdpijn. Ik moet zometeen nog weer een paar uur aan de studie, want ik heb vrijdag een tentamen. Wel een interessant vak (bijbel in de literatuur), maar ik moet me er echt toe zetten....
Hi ladies, @locusta: zo das niet mis. Ik zolg zlf geen opleiding. Ik werk in de zorg. Ik werk op een dagcentrum voor verstandelijkgehandicapten mensen. Echt heel leuk werk! @alle nieuwkomers welkom! Leuk dat jullie mee komen kletsen. @alrin wat lekker dat je dat ontpillen al achter de rug hebt. Ook ik heb even braaf moeten wachten tot mijn vriend er ook aan toe was. Maar dat geeft niet hoor, ik wil dat een baby volledig welkom is. Vrouwen zijn er in het algemeen toch denk ik wat vaker aan toe dan de heren. @roos: Sorry ik kan niks zinnigs zeggen over Efamol PMP. Ik heb daar geen ervaring mee. @uk: jeetje ik hoop voor je dat die pendels uit komen. Ik temperatuur zelf niet. Ik vind dat zo een gedoe allemaal. Wel doe ik af en toe een ovulatie test. Eigenlijk ben ik daar niet zo trots op, ik zou graag de rust hebben om gewoon af te wachten. Maarja dat is zó moeilijk!! @vlinder:Kom maar op met dat HcG!! Ik ben er helemaal klaar voor Wat leuk om te lezen dat je vriend zo reageerde. Echt lief dat hij dat rompertje voor je heeft gekocht! Ben benieuwd hoe die kerel van mij zou reageren... Nou dames ik ga slapen...ben kapot...drukke dag gehad.
Hallo alle nieuwelingen, welkom! Hier ook een (inmiddels) man die er veel later klaar voor was dan ik, maar ja, als je wel zeker weet dat HIJ de vader van je kindje moet worden dan wacht je maar (en wacht je nog eens en nog eens...) Inmiddels is hij er helemaal klaar voor en zeker nu hij ziet bij zijn broer en onze vrienden hoe geweldig het is. Hij zei laatst zelfs dat hij misschien wel eerder had willen beginnen als hij had geweten dat het allemaal wat langer zou kunnen duren, lief hè! We hopen er deze ronde dus maar weer het beste van. Wat betreft de tweelingen; ronde 1 ben ik inmiddels wel voorbij en ik was ook al eerder gestopt met de pil, maar omdat er in mijn familie behoorlijk wat tweelingen voorkomen (waaronder mijn broer en zus), heb ik toch een verhoogde kans. Ik hoop dat mijn eerste kindje een eenling is, want ik denk dat je al genoeg hebt om aan te wennen zonder dat het er meteen twee zijn, maar als het een tweeling is, zijn de kindjes uiteraard welkom. @Locusta: knap hoor, dat je nog een opleiding volgt. Ik vond studeren heerlijk en zou het ook zo weer willen doen, maar op dit moment zou ik het naast mijn baan niet trekken denk ik... Welterusten meiden, ik duik snel onder de wol!
Ach ja, die mannen he ! Ik moet zeggen dat wij er wel allebei op dezelfde tijd 'klaar' voor waren, zo'n half jaar geleden. Lijkt me best moeilijk om anders je wens opzij te zetten, en als je het dan gaat proberen dat het nog even op zich laat wachten... maar idd DutchDiva je bent met zn 2tjes dus ook wel heel fijn dat je het dan ook samen kan delen. @ Vlinder: hoe gaat het met je? Voel je je goed, niet veel last van kwaaltjes? Echt superlief dat je man zo gereageerd heeft. @Locusta: Klinkt interessant je vak. Weet zelf niets/heel weinig van bijbel en geloof. Wat voor studie is dat dan? Ik werk zelf in de jeugdzorg. Erg leuk en afwisselend, soms ook wel vermoeiend hoor die kids en problemen... Hier vanaf gister sinds 1 1/2 week weer bruinverlies. Hou het al een tijd bij in mijn agenda, en is tot nu toe geen pijl op te trekken! Rood is nog steeds niet te bespeuren! Ook weer sinds gister last van wat buikpijn en steken in mn lies dus niet helemaal lekker.
maar het is wel een dankbaar beroep lijkt mij! Ik werk zelf in het basisonderwijs, dus ik heb vanuit mijn werk ook regelmatig ( helaas) met jeugdzorg te maken.
Ja, dat is zeker waar Lola! Maar soms heb je toch ook wel met ondankbare mensen te maken helaas... maar gelukkig maken de leuke en succesverhalen de dag weer goed dan! Heeft iemand van jullie misschien ook soms last van steken in je lies die naar je bovenbenen uitstralen en steekjes in je buik? Wordt er echt een beetje dol van, had net gedacht dat ik van die rare pijntjes af zou zijn, begint het weer!
@ Lonneke: oeh! Ik kan me voorstellen dat je dat erg leuk vindt! Mijn ex werkte ook in zo'n soort centrum. Heb je ook een opleiding in die richting gevolgd? @DutchDiva: fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die moest wachten op haar vent Wat je zegt over de drukte naast je baan, dat vind ik ondertussen ook wel hoor Ik werkte, toen ik begon aan de opleiding, 18 uur p/w (0.75 fte), nu 20u p/w (0.82 fte) en volgend schooljaar 23u p/w (0,95 fte (denk ik)). Bovendien krijg ik er nog een mentoraat bij, dus het wordt me wel weer druk genoeg! Als alles een beetje goed gaat, hoef ik na de vakantie nog maar 1 tentamen (anders 2), maar dan moet ik wel de vakantie doorwerken om allemaal scripties te schrijven Maar goed: dan heb ik wel twee bevoegdheden @ Uk: ik studeer Nederlands (docent vo). Eigenlijk ben ik de opleiding aan het afmaken, want ik heb twee vakken gevolgd op de lerarenopleiding: geschiedenis en Nederlands, maar de laatste heb ik nooit af gemaakt. Dat doe ik nu dus Werken in het voortgezet onderwijs is echt superleuk Maar als ik dat zo lees, weet jij ook wel wat het is om met kids/pubers te werken Wat leuk zeg, de jeugdzorg! Wat doe je zoal? @ Lola: hoe gaat het nu met je man? Vervelend zijn die klachten zeg! Hey, ik zie dat je ook in het onderwijs werkt, wat leuk! We hebben met onze school altijd een uitwisseling met basisscholen uit de buurt: zij komen een dag bij ons meelopen en wij een dag bij hun. Erg interessant! Vandaag ook nog weer een wat chaotische dag op school gehad. Bruggers hadden projectweek en er waren wat collega's pleite die hadden surveilleren. Aangezien al mijn lessen uitvielen, maar ik wel reserve stond, ging ik er vanuit nog wat aan mijn studie te kunnen doen voor het tentamen van morgen... helaas ging dat dus niet door... wel balen, maar ach. Het was ook wel weer leuk om te doen Vriendlief en ik gaan 18 juli naar Schotland (rondreis met eigen auto) en ik kijk er zoooooo naar uit!! Gelukkig is het einde van het schooljaar in zicht! Gaan jullie ook nog op vakantie dit jaar? En zo ja, waar naar toe? /edit: Goh gelukkig gebruik ik bijna geen smilies
Ook hier heb ik zo'n 2 a 3 jaar moeten wachten tot mijn vriend er klaar voor was. Dat was af en toe best frustrerend. Hier gaat alles verder goed. Nog steeds gevoelige borsten, brandend maagzuur en een zeurderig gevoel in mijn onderbuik, maar ben erg blij dat ik tot nu toe nog niet misselijk ben geweest . Heb gisteren met de verloskundige gebeld en heb 22 juni een afspraak voor de intake. 14 juli krijg ik de eerste echo!! Ben echt heel benieuwd, maar moet nog even geduld hebben. @ Uk1983: Dat bruinverlies heb ik ook een paar dagen gehad. En soms een veeg waterig rood. Toch positief getest. Maar dat hoor je wel bij meerdere vrouwen en hoeft niet altijd verkeerd te zijn. En die pijntjes zou bandenpijn kunnen zijn. Heb je al getest? @ Locusta: Knap hoor dat je naast je werk nog een opleiding volgt. Heerlijk zeg, straks naar Schotland! Wij gaan dit jaar niet op vakantie, omdat we een nieuwe woning hebben gekocht. De vakantiedagen willen we straks gebruiken voor de verhuizing. Hebben jullie nog plannen dit Pinksterweekend? Ik ga kamperen met de familie van mijn vriend (18 personen waarvan 8 kids die ontzettend druk zijn) Pfff geen zin in! Klikt helaas niet super goed met zijn familie en echt mooi weer wordt het ook niet. Zometeen maar de tassen inpakken. Goed weekend!
Hoi meiden! @Locusta: ik heb een schooljaar 1 fte gewerkt, maar dat vond ik echt te veel, dus zit nu op 0,9 fte, waarvan 0,1 tijdelijk, dus dat stopt per ingang van het volgende schooljaar. Van welk leerjaar word je mentor? Ik ben nu voor het vierde jaar mentor. Omdat wij meegaan van de 1e naar de 2e klas, ben ik al 2x mentor van een brugklas geweest en nu voor de tweede keer mentor van klas 2. Als het goed is ga ik nu weer naar een brugklas. Hoewel het ook best pittig kan zijn, vind ik het mentoraat echt een verrijking van mijn baan, hopelijk ga jij het net zo leuk vinden! (En blijf vooral net zo veel smileys gebruiken hoor ) Super gaaf dat jullie naar Schotland gaan zeg! Wij hebben onze badkamer verbouwd in de meivakantie, dus helaas geen geld meer voor een vakantie... @Vlinder: Succes dan dit pinksterweekend, hopelijk wordt het toch nog een beetje leuk! Hier een beetje een raar gevoel in mijn buik, maar ik durf er niet te veel van te verwachten. Heb een soort van heeeeele lichte ongiekrampen en na het sporten gisteren had ik het idee dat mijn buik van binnen heel strak was (terwijl ik toch echt geen strakke buik heb helaas). Ik herken vooral dat laatste gevoel niet, maar goed, zo lang geleden is mijn ei nog niet geweest, dus we wachten maar af...
@ Dutch Diva: Bedankt, ik overleef het wel . Dat strakke gevoel heb ik ook. Een beetje een trekkerig gevoel of niet? Ga voor je duimen!
@ Vlinder: maar een nieuw huis is ook leuk Ik kan me voorstellen dat jullie daar nu geld en tijd in willen stoppen. Hehehe, ik zou ook genoegen nemen met allerlei kwaaltjes, maar misselijk zijn zuigt gewoon! Zou toch fijn zijn als je daar helemaal geen last van krijgt! En wat duurt wachten nu lang hè Jammer dat je tegen het weekend opziet Ik zou precies hetzelfde gevoel hebben. Het klinkt ook helemaal niet leuk! Hopelijk valt het allemaal mee en heb je toch nog een leuk weekend. Ik zal voor je duimen @ DutchDiva: ik word mentor van een brugklas Het lijkt me érg leuk, maar ik had liever nog een jaar gewacht ivm het afronden van mijn studie. Helaas hebben ze een (goede) mentoren tekort, aangezien we een kleine locatie zijn (+/- 650 lln). Zoals onze locatiedirecteur al zei, er zijn ook een aantal collega's die ze geen mentoraat willen geven, omdat ze daar niet geschikt voor zijn. Mentor in de bovenbouw lijkt me ook wel leuk; studie-advies en LOB-gesprekken doen Ik weet niet waar jij lesgeeft, maar wij zijn een tl/havo-locatie, dus als je 4e klas mentor bent, dan ben je mentor van een examen las. Ook leuk! Een goede badkamer is ook belangrijk! Mooi geworden? Zo, ik zit nu even lekker te relaxen op de bank. Heb 300 (film) op blu-ray, dus die heb ik even opgezet (waarom? Geen idee eigenlijk ) en zit te wachten op mijn pakket van de H&M
@ Locusta: echt goed zeg dat je je studie weer hebt opgepakt naast je baan. Gelukkig niet zo lang meer toch? Wel even bikkelen naast je werk studeren, maar dat papiertje is toch wel handig! Ik werk zelf ook een dag in het onderwijs; een klas met kids die uit regulier onderwijs zijn gevallen door gedragsproblemen. Wij verwijzen ze dan, in combi met onderzoeken, door naar vervolgonderwijs. Erg leuk! Verder werk ik 3 dagen met kids op een groep, geef ik schoolbegeleiding en werk ik met de ouders van de kids thuis aan doelen. Erg afwisselend dus en leuk! @ Dutch Diva: ja, ik herken jouw pijntjes ook. En daarom hopen we alleen maar mee he? @ Vlinder: hopelijk wordt het weekend wat leuker dan dat je verwacht... heb je geen vluchtroutes oid ? Ik heb nog niet getest, paar weken geleden wel en toen was het negatief. Maar toen had ik die steken in mn buik en lies nog niet zo erg. Ook erg lage rugpijn, beetje warrig, een vieze smaak in mn mond soms en niet zoveel fut. Maar dat laatste kan ook komen door een tekort aan sport haha. Gister een bruiloft gehad, maar wel gewoon wijntjes gedronken. Want als ik dat niet meer kan doen omdat ik toch elke keer van alles voel wat op zwanger zijn kan duiden... let verder wel op rauwe dingen die ik laat staan. Maar jij had dus ook een paar dagen bruinverlies Vlinder? En na hoeveel dagen heb jij toen getest? Durf eigenlijk niet zo goed te testen en wil het zolang mogelijk uitstellen. Lijkt me ook wel raar om een positieve test in handen te krijgen, ben nl nog steeds niet ongesteld geworden dus hoelang ik dan al ben is de grote vraag dan! Wat zullen jullie doen in mijn plaats? Wachten of toch een test eraan wagen, heb dr boven nog 2 van krvat liggen.
@Vlinder: dat klinkt hoopvol, ik hoop dat ik me snel bij je mag aansluiten! @Locusta: bovenbouw lijkt mij ook leuk, maar ik vind een brugklas mentoraat echt heel dankbaar werk, want die leerlingen komen nu zo nieuw binnen dat alles spannend is en als ik ze dan na twee jaar vol vertrouwen het derde jaar in kan sturen vind ik dat heeeeel leuk. Ik werk op een h/v-school, dus bij ons is het 4e jaar op zijn vroegst het voor-examenjaar. Ik ga volgend schooljaar wel voor het eerst een eindexamenklas draaien, vind ik wel spannend maar ook erg leuk. @Uk: ik weet niet wat ik zou doen, vind ik altijd lastig... Maar ik zal in ieder geval voor je mee hopen en mijn duimen laten draaien!
Hi meiden ben een tijdje niet geweest. Leuk weekend gehad? Mijn vriend was jarig, dus hadden vandaag een feestje. @Uk: ik zou gewoon testen hoor, kan geen kwaad toch? Ik had vorige maand, toen ik zo overtijd was, ook kramp in mijn lies, dus zou het er gewoon op wagen. @Vlinder: Fijn dat je niet misselijk bent! Hoe was je weekend uiteindelijk? Best pittig he, weekendjes weg met schoonfamilie. Ik vind een dag wel OK, maar een heel weekend zou ik ook niet zo op zitten wachten. @ Locusta, ik werk in een hele andere branche dan de meesten hier, ben een project manager bij een Europees bedrijf en kijk hoe we onze afdeling professioneler kunnen maken. Wel kom ik uit een gezin met ongeveer alleen maar docenten, en merk de laatste 2 jaar dat het onderwijs me ook steeds meer trekt... Dus leuk om te horen hoe jullie dat vinden. @ all: hier het omgekeerde wat betreft wachten tot je vriend/man klaar is voor een kind. Mijn vriend is 4 jaar ouder en was eigenlijk al wel klaar voor een kind, maar hij heeft rustig gewacht tot ik er ook aan toe was. Toen ik vorig jaar 27 werd, heb ik besloten om er voor te gaan. Hopelijk ben ik voor mijn 28e zwanger... (nog 3 maanden) @ Dutch Diva, spannend dat je krampjes hebt, dat zou echt wel op een zwangersschap kunnen duiden, wanneer mag je testen? Ik heb mijn NOD over ruim een week, maar verwacht er niet veel van dit keer....