Dames, mag ik meekletsen met jullie? Ben ook van bouwjaar '83. Weet sinds afgelopen woensdag dat ik pril zwanger ben van ons eerste wondertje! Was binnen drie maanden zwanger, ik prijs me gelukkig! Zag dat het hier vrij rustig is op dit moment, maar misschien kunnen we elkaar een beetje steunen, als leeftijdsgenootjes onder elkaar!
He meiden, Als eerste Prinses Gefeliciteerd! Wat fijn dat je zwanger bent. Hoop dat alles goed met je gaat? En welkom Kawaii, jij ook meteen gefeliciteerd. Na 3 maanden al, wow dat is fijn. Het is idd erg rustig hier. Ben zelf net terug van vakantie, was erg lekker! Verder klets ik hier niet zoveel meer, merk dat ik het nu toch wel moeilijk vind om van veel meiden te horen dat ze zwanger zijn (ik gun het jullie absoluut hoor meiden), sinds ik weet dat ik PCOS heb. Dat maakt dat het bij ons gewoon langer gaat duren en er veel ZH bezoekjes op de planning staan voor echo's en hoe de dosis hormonen aanslaat. Verder heb ik veel vriendinnetjes en zus en schoonzus die zwanger/bevallen zijn dus ook in mijn omgeving zie ik het veel. Op de meeste momenten gaat het goed hoor, maar soms is het moeilijk en niet leuk. Klets nu op het topic mee met meiden die in hetzelfde schuitje zitten, geeft toch wel veel steun en we zitten allemaal aan het begin van de medische molen. Ik blijf wel kijken of dit topic nog levend blijft, en zal zeker nog wel posten maar dan wat minder. Hoop wel echt dat het blijft bestaan, want vindt het toch wel erg leuk met 83ers onder elkaar! Meiden die zwanger zijn, geniet ervan. Andere meiden, ik hoop dat het snel gebeurd!
Hi meiden, wat leuk dat er weer wat berichten zijn geplaatst! @dutch diva, kan me erg goed voorstellen dat je er ongelooflijk van baalde en dat je van slag bent. Ik had dat vorige maand ook, dus hoop dat je moed houdt! @ uk, ja kan ik me helemaal voorstellen!! Lijkt me leuk om ook van jou goed nieuws te krijgen binnen een paar maanden, en in elk geval af en toe een update te krijgen. Is je ongi al op gang gekomen? @ kawaii: welkom en gefeliciteerd! Wat leuk dat je ook zwanger bent, we schelen maar 1 weekje. Ik ben nu 6 weken en 3 dagen. Weet je al wanneer je eerste echo is? Hier gaat alles wel goed, op zich niet te veel kwaaltjes, behalve dat ik al ruim een week last heb van mijn onderrug, vooral aant eind van de dag. Ga nu vrijdag langs de fysiotherapeut. Is onduidelijk of het met zwangerschap te maken heeft, waarschijnlijk wel met het weker worden van de wervels daar. Verder heb ik m'n echo staan op ma 15 aug, dus daar kijk ik met spanning naar uit, wat dat was een half jaar geleden het moment dat we hoorden dat het mis was gegaan... Arghh is erg spannend nu. Leuk om weer wat berichtjes te lezen in elk geval! Lfs
@Kawaii: welkom! Hier heeft mannetje deze en vorige weer vakantie, dus weinig tijd online doorgebracht. Kom ik volgende week weer goed maken! Maar ik ben blij dat hier weer gepost wordt!
Hi meiden Nog nieuws? Ik heb morgenochtend m'n echo, dus erg spannend! Hoe voel jij je kawaii? Ook al misselijk? Ik sinds een week met vlagen, maar wel gedurende de hele dag. Gisteren was t ff weg, maar vandaag is niet echt een topdag. Laat jullie weten hoe t morgen is gegaan. Groetjes
@ Prinses en hoe is de echo gegaan? Hoever ben je nu eigenlijk? Spannend hoor, zeker nu het precies een half jaar geleden is! En weinig kwaaltjes, das fijn! @ Diva hoe is het bij jou? Komt je NOD al in zicht? Oh nee lees net iets anders. Dus dat duurt nog 2 weekjes? Dan heb je nu wel ongeveer je ei denk ik? @ Kawaii hoe is het met jouw zwangerschap? Ik laat even weten hoe het hier is. Afgelopen zaterdag ben ik aan de clomid begonnen (hormonen om een eisprong op te wekken) want ik ben vorige week donderdag uit mezelf ongesteld geworden, een wonder!! Dus we waren helemaal blij, want nu kunnen we meteen beginnen ipv eerst medicijnen om een menstruatie op te wekken. Vrijdag moet ik naar het zh voor een echo om te kijken of er een eisprong aankomt, zo ja dan kunnen we aan de bak zo nee dan krijg ik een verhoging van de dosis. Dus spannend allemaal! Mn vriend moet morgen zn bijdrage inleveren in het zh (standaard procedure) en dan een week later de uitslag of dat goed is. Maar daar gaan we maar gewoon vanuit!
@Uk: wat fijn dat je spontaan ongesteld bent geworden! Raar dat we dat hier zouden zeggen, want we willen natuurlijk geen bloed meer door een zwangerschap, maar het moet wel prettig zijn dat je niet voor alles medicijnen nodig hebt! Ik ga voor jullie duimen dat de bijdrage van je vriend helemaal goed is en jullie na vrijdag aan de slag kunnen! @Prinses: vandaag dus een echo, spannend! Is alles goed? Hier heb ik op woensdag en donderdag een positieve ovutest gehad, dus mijn ei weer geweest. Ik zit nu op het wachtbankje. Denk dat mijn NOD op 25 augustus valt, dus ik ga weer aftellen...
@uk, goed nieuws zeg, toch nog een spontane menstruatie. Ik zal voor jullie duimen! @DD, weer op t wachtbankje dus, spannend! Hoop ook voor jou op goed nieuws deze maand! Hier ook goed nieuws want heb vanochtend het hartje zien kloppen!! Wel ben ik een kleine week teruggeplaatst. Dacht 8 weken te zijn, maar ben pas 7 weken. Maar het meten is nog wel onnauwkeurig schijnt, vruchtje is nu 1 cm. Over paar weekjes de termijnecho, krijg die iets eerder dan anders omdat ik over 3 weken (eindelijk) op vakantie ga.
@Prinses: wat een heerlijk nieuws! Super fijn! En dan ook nog een vakantie in het vooruitzicht, heerlijk!
Gisteren voelde ik een soort ongieachtigkrampje, zou dat een symptoom van een innesteling kunnen zijn? Ben bang dat ik weer van alles voel wat niks te betekenen heeft... Ach ja, we wachten maar weer af...
Hi dutch diva, dat zou best eens kunnen hoor! Spannend!!! Niet alle symptomen kunnen je je inbeelden toch? Nog een paar daagjes wachten en dan kun je testen... Hier ben ik nog steeds megamoe, heb echt de weekenden nodig om de week door te komen..
Helaas, deze ronde is weer over! Afgelopen zondag tijdens ons weekendje weg ongie geworden. Ik heb vandaag meteen de huisarts gebeld omdat ik bang was dat ik het anders zou gaan uitstellen...donderdag is de dag...
He meiden @ DD: wat vervelend dat je weer ongi bent geworden. En je had goeie hoop, maar idd ons lichaam kan je echt zooo voor de gek houden! En don dus naar de ha? Ga je vragen voor een doorverwijzing/onderzoek? Kan me goed voorstellen hoor, 10e ronde is niet leuk! Verder wel alles goed met je? @ Prinses: balen dat je zo moe bent, aan de andere kant ook wel een goed teken toch? In de weekenden dus veel uitrusten... je bent dan nu 8 weekjes ongeveer? Hier gaat het goed. Afgelopen vrijdag naar de gyn voor een echo of de hormonen aangeslagen hadden...en dat was zo!! Had aan beide kanten een eitje, ene groter dan de ander. Dus de verwachting was dat ws 1, misschien 2 zondag of maandag zou springen. Die dagen ook echt giga buikpijn gehad, uitstralen naar mn liezen en rug. Echt pijnlijk. Gelukkig is het vandaag een stuk minder dus hoop dat ie gesprongen is! Morgen en volgende week bloed prikken en 6 sept weer naar de gyn, ook voor het zaadonderzoek dus spannend!
Ik ga inderdaad kijken of ik een onderzoek kan krijgen. Ik ga tegen de huisarts zeggen dat we meer dan een jaar bezig zijn (ik heb al van meer cyclussen wat informatie, dus dat neem ik dan gewoon mee), in de hoop dat ze dan wat willen doen...ik vind het wel spannend hoor!
Nou meiden, ik ben bij de huisarts geweest. Niet doorverwezen, maar ik ben wel een soort van onderzocht. Ik heb een heel fijn gesprek gehad, gelukkig. Hij heeft mij onderzocht, ik heb een soort van uitstrijkje laten maken. De spullen zijn opgestuurd naar het ziekenhuis en de uitslag komt volgende week. Dat is om uit de sluiten dat ik een bacterie heb. Manlief moet naar zijn eigen huisarts om zijn zaad te laten onderzoeken. Als daar ook de uitslag van binnen is mogen we terug komen bij de huisarts van vandaag om de uitslag te bespreken en vervolgens te kijken wat we gaan doen. Natuurlijk ben ik wel een beetje bang dat als er niks uit komt, dat we dan naar huis gestuurd worden en het nog een tijdje zelf moeten proberen, maar ik ben wel blij dat de huisarts ons serieus nam en iets wilde doen. Hij gaf nog wel aan dat als het zover komt dat we naar een gynaecoloog moeten dat het kan zijn dat er iets wordt gezegd over mijn overgewicht. Ik moet dan ook echt wel weer proberen meer af te vallen. Dat weet ik, maar ik ben wel blij dat het voor hem nu geen reden was om niks te doen. Nou, ik duim verder...
Hi diva, goed dat je bent gegaan, ik kan me inderdaad voorstellen dat je t wel gehad hebt met gewoon proberen na 10 rondes. Wel echt balen zeg! Fijn dat je huisarts zo reageerde. Ook goed dat ze naar jullie allebei gaan kijken. Uk, goed om weer iets van je te horen! En positief nieuws dus! Dus nog even en dan kunnen jullie aan de slag. En misschien zelfs 2 kansen! Hou ons op de hoogte Ik ben nu inderdaad ruim 8 weken, morgen 9. Volgende week vrijdag weer een echo om te bepalen om ver ik echt ben. Spannend, en hoop dan nog steeds een kloppend hartje te zien.. Heb er nu wel vertrouwen in. Ben nog steeds ongelofelijk moe en elke dag met vlagen misselijk, niet fijn! Fijn weekend allemaal!!
Hoi meiden, daar ben ik dan eindelijk weer eens. Ik kan merken dat deze week het werkende leven weer begonnen is. Minder tijd over en zeker deze eerste weken is het extreem druk, dus dat resulteerde er meteen in dat ik helemaal niet meer hier te vinden was. Verder heeft manlief een andere baan en ik merk dat we toch even de tijd nodig hebben om te wennen aan de nieuwe routine. Daar hebben we ons ook wel de tijd voor gegeven, maar nu het daadwerkelijk zo ver is, is het toch wel even wennen. Manlief is inmiddels wel bij zijn huisarts geweest en die vond het maar niks dat we door de huisartsen onderzocht zouden worden, dus we hebben alsnog een doorverwijzing naar de polikliniek van gynaecologie. Ik heb ze inmiddels gebeld voor een afspraak, maar we krijgen nu eerst een formulier dat we in moeten vullen en terug sturen. Ik vind het wel raar dat we nu ineens een dossier hebben in een ziekenhuis. Af en toe ben ik bang dat we nu echt in de MMM terecht gaan komen en op andere momenten ben ik blij dat we de stap gezet hebben, want natuurlijk wil ik nog steeds liever natuurlijk zwanger worden (en dan het liefst deze ronde en niet over een half jaar ), maar als er wel iets is weet ik het liever zo snel mogelijk... Pfff, wel wat mixed feelings hoor!
@ DD: Jaa, werkende leventje, pfff haha! Altijd zwaar. Maar het is alweer weekend dus dat maakt een hoop goed, zeker met dit mooie weer he!! Dus toch nog een verwijzing naar de gyn. Snap dat je gemengde gevoelens erover hebt. Maar een gyn kan zoveel meer dan een gewone ha. Daar moet je je maar aan vast houden, onderzoeken zijn dan zo gedaan en dan weten jullie iig of je in de MMM komt of misschien wel helemaal niet en kan het gewoon natuurlijk. En als het zo is jezelf zeker de tijd gunnen eraan te wennen. Meis, het komt vast goed. Ons leventje stond ook even op zn kop toen wij te horen kregen dat ik PCOS heb, maar moet zeggen dat we er ook wel weer snel aan gewend waren. De MMM en zh bezoekjes zijn niet leuk, maar wel heel fijn dat we geholpen worden! Dinsdag krijgen wij de uitslag van het zaad en bloed, spannend! Moet zondag of maandag eigenlijk ongeveer ongi worden, maar daar gaan we gewoon niet vanuit . We zullen zien!
@Uk: hoe was de uitslag? Hier wel naar de huisarts geweest om de uitslag van het uitstrijkje was goed, dus dat is in ieder geval een begin. Nu wachten op een telefoontje van het ziekenhuis.
hooooi, Hier een nieuwe uit bouwjaar 1983 die voor een ukkie gaat! Volgende week donderdag slik ik de laatste pil, dus dan kan het voor mij beginnen. Als er nog iemand tips heeft: Altijd welkom!