@ DD: hoe is het met je? Jullie moeten nu dus wachten op een telefoontje van het zh? Is dat om een afspraak te maken voor onderzoeken? Spannend hoor, ben je inmiddels al wat meer gewend aan het feit dat het zh om de hoek komt kijken? @ Prinses: en hoe was de echo? Bijzonder om te zien lijkt me! @ Fruitig: tips zijn er zoveel, maar het blijft toch afwachten wanneer het zover is he. Vooral het doen wanneer je wil en veel leuke dingen doen zodat je er niet teveel mee bezig bent (makkelijker gezegd dan gedaan haha). Leuk dat je ook uit 83 komt! Hier alles goed. De uitslagen waren goed!! Was zooo zenuwachtig dat het bij mn vriend ook niet goed zou zitten maar ´gelukkig´ zit het probleem alleen bij mij . Vorige ronde heb ik een goede eisprong gehad, tjeez wat een pijn deed dat zeg. Wel ongesteld geworden, dus weer aan de hormonen geweest. Gister zagen we op de echo 3 eitjes groeien, dus maandag terug of ze niet allemaal willen springen, want dan mogen we nix. Dus alle hoop dat het er maar 1 of 2 zijn die willen... Verder gister ook hsg onderzoek gehad om mn eileiders door te spuiten, pfff pijnlijk maar ook dat was goed dus tot nu toe alleen maar goed nieuws! Nu nog een positieve test haha, maar die gaat er voor ons allemaal komen!
@Fruitig: welkom! @Uk: wat fijn (en knap!) dat je zo positief bent zeg! Ik hoop echt voor je dat jullie wens ook snel in vervulling mag gaan! Hier beginnen de ongiekrampjes op te komen. Woensdag ga ik met mijn mentorklas op kamp, dus ik hoop maar dat mijn ongie pas vrijdag doorbreekt, maar als ik echt op kamp ongie moet zijn, dan maar al vanaf morgen zodat ik de ergste dag gehad heb
Hi meiden! Ik heb een beetje mee zitten lezen en meld me ook maar even, haha! Wij gaan 7okt starten met ivf! Heel spannend allemaal.. Zie dat hier alles aardig verdeeld is wat betreft zwangerschappen en de manier waarop we proberen zwanger te raken! Liefs
@Tash: welkom! Het was al zo lang zo stil hier dat ik niet meer verwacht had dat er nog een nieuwe aanmelding zou komen, maar gezellig dat je er bent! Hopelijk kunnen we het hier een beetje levendig houden! Hoe ver zit je nou in het traject als ik vragen mag?
He meiden, Het is idd op sterven na dood hier he (doe ik zelf ook aan mee ). Maar zoals jullie kunnen zien; ik ben zwanger!! Maandag 1e echo in het zh, hopelijk zien we dan al een flikkerlichtje als hartje, zo benieuwd en spannend! @ DD: zie dat je bijna naar de gyn gaat, spannend. Succes en hopelijk valt het allemaal mee; of nog beter dat je nu al zwanger bent! @ Tash: jij morgen je TP, zie ik? Spannend, en heel veel succes!
Hoi meiden, hier ook maar even plaatsen, dan zijn jullie ook op de hoogte: Vandaag naar de gynaecoloog geweest en gelukkig is er niet gebeurd waar ik bang voor was. Ik had namelijk heel erg het idee dat ze me wel weg zouden sturen met de mededeling dat ik eerst wat aan mijn overgewicht moest doen. Natuurlijk werd het wel terloops genoemd, maar we werden wel serieus genomen en de onderzoeken zijn ingezet. Ik heb vandaag meteen een inwendige echo gekregen. Mijn baarmoeder en eierstokken zagen er goed uit. Vervolgens mocht ik bloed laten prikken (moest op dag 3 van de cyclus, maar toen ik zei dat ik op dag 5 zat vandaag mocht het gelukkig meteen) om te kijken of ik chlamydia heb gehad en of er goede hormoonwaardes in mijn bloed zitten. Een week na mijn ovulatie moet ik opnieuw bloed laten prikken op progesteron. In de tussentijd moet mijn man zijn sperma inleveren zodat dit ook getest kan worden. Op 5 december krijgen we daar de uitslag van en dan kijken we wat het vervolgtraject zou kunnen zijn. Ik ga de komende weken dus hopen voor een mooi sinterklaascadeau. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik momenteel alleen niet weet wat dat zou zijn; niks vinden en verder zoals het nu gaat of wel iets vinden en behandeld kunnen worden. Ik schaam me namelijk een beetje dat ik sinds we thuis zijn het idee heb dat het helemaal niet goed gaat komen, maar dat zou goed kunnen komen door de spanning van deze dag...
Ha meiden, sorry voor de radiostilte van mijn kant. Ik was in september op vakantie, en daarna druk geweest met van alles. @UK, waauuww fantastisch nieuws. Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik hoop dat je je goed voelt. Hoe was je eerste echo? Hartje zien kloppen? Is zo'n spannend moment!! Ben benieuwd. @DD, fijn dat je naar de gyn bent geweest en dat ze je niet meteen hebben weggestuurd! Ik snap je dubbele gevoel wel, want als ze niets vinden, dan is het afwachten geblazen, en als ze wel wat vinden, is het te hopen dat het goed te behandelen is. Ik hoop ook op een mooi sinterklaascadeautje voor jou. Hou ons op de hoogte! Ik ben nu ruim 18 weken. Heb vanmiddag mn 20weken echo, dus ik vind het een spannende dag vandaag. Hoop zo dat alles goed zit. En hoop ook dat we te weten kunnen komen wat het is, jongen of meisje. Heb echt geen idee. Maar hoop allereerst dat alles goed aan het groeien is en er geen afwijkingen worden gevonden. Liefs
@Prinses: hoe is het uiteindelijk gegaan met de twintig weken echo? Hier sinds vandaag in ronde 13 helaas. Op 5 december hebben we de volgende afspraak bij de gynaecoloog. We krijgen dan de uitslag van mijn bloedonderzoek en het zaadonderzoek bij mijn man.
Ha dutch diva, alles is goed gegaan bij de 20weken echo! We weten nu ook wat het wordt.. Erg leuk om dat te weten. Verder gaat het in principe goed, maar zelf lichamelijk erg veel last van mn bekken, dus rugpijn. Begint meestal in de loop van de ochtend en dan de hele dag. Heel vervelend. Heb wel fysio maar wordt elke week iets slechter. Dus doe t rustig aan qua werk. Ik hoop dat jullie gisteren een mooi sinterklaascadeau hebben gekregen. Ben erg benieuwd. Zou het je echt gunnen! Heb ook gezien dat het bij uk niet goed gegaan is, wat naar zeg meid. Een molazwangerschap was het dus? Krijg je nu nog veel onderzoeken? Hoe lang moet je nu wachten? Kunnen ze iets over de oorzaak zeggen? Ik wens je in elk geval heel veel sterkte. Liefs P