Ongeveer twee weken geleden kregen wij te horen dat het hartje van ons kleintje niet meer klopte. Het vruchtje is gemeten op 8w en 5d. Met behulp van medicatie is de miskraam opgewekt en hopelijk zijn de laatste dagen vloeien ingegaan. Naast het verdriet en gemis blijft onze kinderwens vurig aanwezig. Zijn er nog meer meiden die zo ongeveer in hetzelfde schuitje zitten en ervaringen willen delen?
het gaat wel goed heb mijn verdriet om mijn miskraam vooral omgezet in vecht zin... en moet zegen dat gaat me erg goed af. bij me vorige miskraam duurde het ook weer een 6 weken voor ik weer ongesteld werd en nu werd ik het gelukkig al met 28 dagen waardoor je wat makkelijker vooruit kan kijken . hoe gaat het met jouw ?!
Dat wisseld nog met het moment. Het ene moment ben ik nog erg verdrietig en het andere moment heb ik er vrede mee. Het gemis blijft wel constant aanwezig. En dan niet alleen het gemis van de zwangerschap, maar vooral het gemis van de plannen die je toch had gemaakt. Hoop dat de andere juni mama's die hun kindje zijn verloren ons ook weten te vinden. Was jij een mei mama geworden? Hoe lang was je zwanger? Ben jij weer bezig met zwanger worden? Heb je bewust een cyclus gewacht? Hier zijn we niet van plan om een voorbehoedsmiddel te gaan gebruiken, we zien wel hoe het loopt. Heb ook geen idee wanneer de eisprong zal plaatsvinden. Testen en tempen, nee, misschien later (weer).
ik was een juni mama en ken er nog wel een aantal hier op het forum dus zou ze vertellen van hier. dit keer was ik nog maar 5weken en 2 dagen zwanger en wij zijn vanaf het moment na de miskraam weer bezig om zwanger te worden , alleen was ik bij mijn eerste cyclus nog niet schoon dus heb dus deze ronden gaan we weer voor het echie en ik merk dat mijn eisprong er aan komt daarbij hoefde ik niet te wachten de gyn zei dat ik lekker gewoon weer zwanger kon worden . inderdaad laat het even los kijk even wat je cyclus doet de maand derna kan je wel weer tempen en testen maar eerst maar is kijken wat je cyclus doet. heb je wel een echo gehad of je schoon was en was je zwangerschaps test alweer negatief ? want zolang je hcg in je lichaam hebt word je ook niet ongesteld de eerste keer heeft het bij mijn 6 weken geduurt en de 2 keer maar 27 dagen voor dat ik weer ongesteld werd!
Ik heb wel een echo gehad, maar vond deze vrij vlot na de ma. Maandag nacht het vruchtje verloren en woensdag de echo. Het zag er toen goed uit, enkel nog het slijmvlies. Het bloedverlies is nu echt aan het afnemen. Ik heb nog geen testje gedaan, heb ze ook niet in huis. Ik ben erg benieuwd hoelang het gaat duren voor dat de volgende menstruatie komt. Weten menden in jouw omgeving dat je een miskraam hebt gehad? Bij mij enkel mijn (s)ouders en zus/broer. Vind het soms best wel moeilijk dat bijvoorbeeld vriendinnen niet weten wat er speelt. Heb je de andere al kunnen vinden. Gek he dat je altijd zoveel verschillende adviezen hoort. Hier zei de gyn dat ik beter een cyclus kon afwachten.
inderdaad het is gek, maar weet je waarom de gyn dat zegt omdat het voor hem of haar makkelijker word om te bepalen hoelang je zwanger bent. de eerste keer hadden wij het best wel wat mensen verteld , en die hebben wij verteld dat wij een miskraam hadden gehad, dit keer wisten alleen mijn ouders het maar toch ook maar de ouders van mijn vriend verteld dat het weer fout was gegaan. door te praten verwerk je het wel en snappen mensne ook dat op het moment dat jij anders reageert op bv een zwangerschap dat het ergens vandaan komt. ik denk dat het wel verstandig is om nog een echo te krijgen of je schoon bent.
Het is elke keer weer even zoeken naar het topic, maar heb het gevonden Het is inderdaad fijn wanneer mensen weten wat er gaande is en daar dan begrip voor kunnen hebben. Ik denk dat ik het ook nog aan mijn vriendinnen vertel, wanneer de tijd daar rijp voor is en misschien ook wel niet. Ik zie het wel. Eindelijk is het bloeden echt aan het stoppen. We zijn nu toch al twee en een halve week verder. Ben bang dat ik mijn eisprong anders mis, of komt deze pas wanneer het bloeden definitief gestopt is. Ik heb gisteren een ovu test gedaan, ik begreep dat deze ook positief op zwangerschap reageren en omdat ik geen zwangerschapstest had heb ik deze maar even gebruikt. Nou nog goed positief dus. Ja, of zit er nu toch een eisprong aan te komen...Vandaag toch maar een zwtest halen. Wanneer testte jij weer negatief? Ze hebben het verder niet meer over een echo gehad. Ik heb eigenlijk helemaal geen contact meer met de gyn of vk? Jij?
ik heb toevallig vandaag weer me gyn gesproken , mijn bloeduitslag zijn tot op heden hellemaal goed ( wacht nog op mijn chromosoon uitslag maar kan nog 2 maanden duren) en wij mogen dus weer gewoon zwanger worden , en zit ik toch is op het wacht bankje nog een week! ik testen een week na me miskraam negatief maar de laatste keer was ik natuurlijk minder ver dan jouw! ik denk dat het verstandig is om even aan de vk te vragen of ze wilt kijken of je schoon bent is heel normaal. je eiersprong komt pas als je hcg vrij bent, deze keer was dat bij mijn de tweede ronde na me miskraam en de keer er na was het echt pas na 8 weken voor dat ik me eisprong kreeg. je kan ook niet uit gaan van je standaart cyclus want het kan zeker 6 weken duren voordat je weer ongesteld word. kortom even geduld
Wat fijn dat je bloeduitslag helemaal goed was! Want duurt de chromosoom uitslag nog lang, bah. Gelukkig kunnen jullie weer weer verder werken aan de kinderwens! Hier toch ook nog maar een zwtest er tegen aan gegooid. Positief, wel een lichte streep. Nog even wachten dus maar. Ik wist niet dat je pas weer een eisprong kreeg wanneer het hcg helemaal uit je lichaam is. Heb ik hem in ieder geval nog niet gemist! Inderdaad, geduld. Ik ben ook erg benieuwd wat mijn cylcus gaat doen. Voorlopig nog steeds bruin verlies. Word er een beetje hopeloos van. Ik hoop dat het meteen weer raak voor je is!
ja maar vermoed dat ik niet zwanger ben , want voel weinig , maar goed dat kan he. ik hoop voor jouw dat je gauw weer een cyclus hebt en snel weer verder gaat.. heb je het wel al een beetje verwerkt
Ik denk het wel ja, Er blijven veel verdrietige momenten, ook op momenten dat het niet ziet aankomen. Had bijvoorbeeld een aantekening in mijn agenda gemaakt bij de 12 weken. Dan kom je dat op eens tegen enzo. Zowiezo de donderdag. Ik merk dat ik de weken blijf tellen. Zo zal het nog wel even blijven, maar verder gaat het goed. Ik hoop dat ik snel weer in verwachting mag zijn, maar ik ben me ervan bewust dat dit nog wel even kan duren. Zoals jij al zei; geduld!
Hmmm, het bloedverlies is hier nog niet weg geweest al was het wel minimaal en donker van kleur. Maar nu neemt het weer toe?? Zou dat mijn ongesteldheid kunnen zijn? Vanmiddag een zw test gedaan en deze was negatief. (nooit gedacht dat ik blij zou zijn met een negatieve test) Wacht het even af en anders maar weer de vk bellen grrr. Voel jij al wat?