Bouwkavels ?

Discussion in 'De lounge' started by NikkiF, Sep 12, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Hallo !

Koop je een huis, dan bezoek je een makelaar. Maar waar kun je info vinden over bouwkavels ? Wie heeft hier ervaring mee ? Wie weet goede sites voor het vinden van een kavel ?

Bedankt voor de tips !

Groetjes,
    Nikki F

2. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Op funda staan ook kavels, en bij makelaars ook.
    Vaak staat er bij een kavel een bord met welke makelaar de verkoop doet.
    Echt een kavelsite weet ik niet.

3. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Bij de gemeente!

4. Marijtje

Marijtje Actief lid

Sep 20, 2006
    201
    0
    0
    als je op google "kavel" intikt kom je heel erg veel tegen. Vinex wijken heb je het meeste kans.
    Er is ook een tijdschrift in de handel, even vragen bij je boekhandel. Het heet iets van van van kavel tot kasteel ofzo. Net als het tv-programma. Ik heb nog heel erg veel links over bouwbedrijven enz. Laat maar weten als je iets nodig hebt.

De grond is het belangrijkste om te vinden.

5. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Bedankt voor de tips ! Ik ga zeker op zoek ! Ik hoop dat we snel een mooi stuk kunnen vinden en ons droomhuis kunnen bouwen. Helaas vinden we het huis niet onder de bestaande huizen die te koop zijn ... dan is zelf bouwen natuurlijk een prima optie. En dan het liefst intrekken zo halverwege 2009 ... als dat kan ... want ik wil ook graag nog een tweede kindje en daarvoor willen we graag ruimer wonen, maar we willen ook niet te lang wachten, vandaar dat de zoektocht nu concreet is geworden.

Groetjes,
    Nikki F

6. Phemme

Phemme Actief lid

Aug 29, 2007
    452
    0
    0
    Wij hebben het kavel via de gemeente (stond bord met telefoonnr. in een nieuwbouwwijk). Daarna volgde inschrijving en vervolgens de loting. Voordeel van grond via de gemeente is dat het vaak om vrije sectorbouw gaat en als je een kavel via een makelaar aankoopt gaat het vaak om projectbouw en dat is in verhouding veel duurder, terwijl je dan ook nog gebonden bent aan het ontwerp van de projectbouwer.

7. Stienke

Stienke Fanatiek lid

Feb 15, 2007
    2,424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Bij de gemeente denk ik dat je goed zit. Wij moesten zelfs overnachten in het gemeentehuis toen de kavels werden uitgegeven. Maar daardoor kunnen we aankomend weekend wel verhuizen naar een supermooie plek!

8. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Hallo !

Gisteren heb ik het tijdschrift gekocht en vandaag ga ik bellen met gemeenten en makelaars !

Bedankt voor jullie tips ! Ik hoop dat we snel een mooi stukje vinden !

Groetjes,
    Nikki F

Share This Page