bouwopruimer vragen

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocolat, 6 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Mijn man is aan het rond kijken voor een andere baan, nu gaf iemand hem een tip als bouwopruimer te gaan werken.
    Wie haar man/vriend werkt er in de bouw als bouwopruimer/schoonmaker?
    Hoe zij de werktijden ongeveer en het salaris?

Ik vind het best wel "spannend" als mijn man een andere baan zou krijgen vooral omdat je nu salariszekerheid hebt, maar ik vind dat hij er wel plezier in moet hebben en dat begint hier erg af te takelen.

2. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Als hij nog nooit eerder in de bouw heeft gewerkt dan zit hij 1 jaar lang in de inloopschaal (€10-11 per uur ongeveer) daarna iets van €13 per uur. Werktijden is afhankelijk van de werkplaats, ze beginnen vaak 7u, soms 7.30/7.45, sommige uitzendbureaus hebben voornamelijk werk in de buurt (max 1u reistijd, enkele reis) maar sommige ook verder. Je kan zelf ook gewoon zeggen ik wil wel werken in de bouw maar niet verder reizen dan 1u. Ze stoppen rond 15.30/16.00 (bij ver weg rijden stoppen velen om 15.00 om de files een beetje voor te zijn).

3. Chocolat

Oké, hij heeft alleen toen hij de opleiding volgde in de bouw gewerkt maar toch een switch gemaakt.

4. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Als zzp schilder verdien je meer.
    Daar liggen de uurtarieven rond €30-€35
    als leerling €20.

Zzp bouwopruimer zo rond €20-25 per uur.

Maar let op, als zzp'er bouw je geen pensioen op, ziek is geen geld, en je hebt geen betaalde vakantiedagen.
    Van je uurloon moet nog inkomstenbelasting af.

5. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Dit klopt helemaal.
    Ts ik weet niet waar je woont maar ik werk bij een uitzendbureau die altijd op zoek naar mensen die in de bouw willen.

6. Chocolat

In de regio Zwolle

Rooibosje vindt dit leuk.
  7. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Ik werk in Hoogeveen. Hij is altijd welkom voor een gesprek. Wij werken voornamelijk in Overijssel, Drenthe, Groningen. Sporadisch verder. Ik weet niet of ik reclame mag maken anders doe je een pb dan geef ik je aan waar ik werk en kun je site bekijken.

Chocolat vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina