heey dames. ik dacht open een onderwerp over schoonmaken! heb je tips om iets super schoon te krijgen laat het hier op weten! altijd handig!
Misschien erg voor de handliggend, maar houd het bij. Scheelt je zoveel werk. Beter elke week ff een halfuurtje de badkamer doen dan 1 keer in de 2 maanden ofzo je kapotboenen. Merk dat nu ik het beter bijhoud, ook met minder tegenzin eraan begin. Azijn voor kalk werkt goed!
eerst je wc me schuurmiddel uit schuren! (van binnen) daarna de de wc geheel met allesreinger doen.(buitenkant) en daarna na moetsen met schoonmaakazijn!(buitenkant) Dan blinkt hij super mooi
Als je je ramen wilt lappen, gebruik dat handwarm water en snijd een ui in 4 stukken en leg die erin! Gegarandeerd streeploze schone ramen!
mijn tip voor kalk op/rond kranen; antikal, niks beters dan dat. mijn tip voor de ramen; spiritus door het water. verder zijn de producten van HG ook heel goed (badkamer/keuken schoonmaak middelen) kun je kopen bij bouwmarkt en sommige supermarkten geen tips zoals in hoe schoon is jou huis, heb alleen heel veel verschillende producten geprobeert maar dit zijn toch wel mijn favo's
en al heb je toch een streep pak een ouwe krant maak er een prop van en poets ermee over de streep heen.
witte gordijne in je huiskamer + er wordt gerookt worden ze geel! pak een emer of iets anders doe er soda in me warm water laat de gordijn 20 min in het water! daarna na spoellen en dan in de wasmachiene doen! zijn ze weer wit
tip voor bovenop de keukenkastjes, die worden gauw vet door het koken, leg er oude kranten op op zo'n manier dat je ze net niet ziet, 1 keer in het half jaar schone kranten erop en klaar!
Wc schoonmaken met dettol. En in plaats van een doekje, neem alleen papier ( wc of keuken) Dat vind ik veel hygiënischer. Stofwisdoekjes van de Action die op een swiffer moeten, daar stof ik zo het huis mee. Ik gebruik het liefst doeken die weer weg kunnen. Voor de keuken altijd het duizend dingen doekje. En elke dag een schone. ( die gooi ik in de as, en niet weg)
om je gordijnen weer wit te krijgen kan je ze ook eventjes in water laten weten met een scheutje azijn
om je frituurpan schoon te maken: vaatwastablet even koken erin.. om aangekoekte pannen (van die pannen waarvan je denkt: die gooi ik nu de prullenbak in) schoon te maken: soda erin doen.. en dan even koken voor een paar minuutjes.. en dat nog een keer herhalen
i.d. de schoonmaak artikelen van de hg.. Niet goedkoop maar werkt super.. En i.d. bijhouden.. Je kunt beter elke dag een halfuurtje/uurtje poetsen.. Scheelt veel extra werk..
Keukenspray (ontvettend, ik heb die goedkope van de Lidl) voor het kattenluikje! Wow, dat werkt echt beter dan alles wat ik eerst gebruikte.