babykleertjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door haring, 11 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. haring

haring Niet meer actief

ik heb van een aantal vriendinnen wat dozen vol met baby kleertjes gehad(gratis,ze wilden er vanaf) het zijn wel jongens kleertjes.... nou is het natuurlijk altijd afwachten of je een jongetje of meisje krijgt,maar zouden julie zulk soort kleertjes ook bij een meisje aantrekken? ben zelf al helemaal niet van t roze en jurkjes enzo...

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.648
    5.689
    113
    Nou ligt er aan of het een beetje neutraal er uit ziet. Vaak zien jongens kleding er toch wel jongensachtig uit. Voor meiden heb je zat niet roze hoor ;)

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Rompertjes etc wel maar echt boven kleertjes in de meeste gevallen niet nee. Er is genoeg "niet roze" te koop!

4. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Dat ligt eraan hoe het eruit ziet.
    Voor mijn dochter kijk ik soms wel eens op de jongensafdeling voor wat stoere kleren zoals jogging broekjes en schoenen. Het moet dan alleen niet te jongensachtige zijn. Met bepaalde prints, opdrukken enz.

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.216
    113
    dat ligt inderdaad echt aan het kledingstuk :) maar een gewoon blauw jongensshirt kan ook goed bij een meisje. Maar staat er een auto op dan doe ik het weer niet haha.
    Gewoon lekker uitzoeken dus wat echt voor jongens is en wat voor beide kan.

6. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

9 jul 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb 2 legging-achtige broekjes van stoer! Ene is blauw-wit gestreept, andere lichtgrijs-wit gestreept. Die zou ik wel bij een meisje aan doen, zeker icm een jurkje. Mja het is hier weer een jongen 😏 Dilemma opgelost

7. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Ja hoor. En anders wel op een dag dat je thuisblijft en de kleine is lekker aan het spelen. Desnoods als verf/tekenshirt. Ideaal als ze net leren eten, helemaal bij pasta's.
    Of naar het bos, ballorig. Zonde om daar je goede kleren voor te gebruiken en om goede kleding weg te gooien/geven.

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik zou een meisje geen echte jongenskleertjes aantrekken. Beetje sneu: omdat mama niet van dat roze houdt krijg je jongenskleertjes aan. Wat eerder al gezegd is, er is genoeg meisjeskleding te koop die niet roze is.
    Uniseks spul of spul wat daarvoor door kan gaan kun je uiteraard wel prima voor een meisje gebruiken.

9. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mijn jongste dochter krijgt echt wel kleding van haar broers aan, ik ga niet een complete baby uitzet opnieuw kopen. Zonde van het geld voor een kledingmaat die ze een paar maanden aan heeft.

Moet ik er wel bij zeggen dat ik bij mijn oudste zoon de jongenskleding redelijk neutraal gekocht heb, dus wel blauw, maar bijvoorbeeld met dieren ipv auto's.

Daarbij heb ik voor mijn jongste dochter wat leuke jurkjes gehaald en ander meisjes spul.

Als ze straks wat langer met een maat doet, zal ik meer kopen. Maar een spijkerbroek blijft een spijkerbroek, of deze nou bij de jongens of de meisjes afdeling hangt.

10. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Precies. Zo denk ik er ook over. Hier is de derde weer een jongen dus ik heb dit 'dilemma' niet, maar anders gewoon doen hoor. (tenzij het héél jongensachtig is, met auto's e.d)

11. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Nee zou ik echt niet doen.
    Maar ik hou dus wel van echte meisjeskleding, roze, jurkjes enzo.

12. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    No way :p Ik hou ook van mooie meisjesachtige kleding, andere soort kleurtjes. In het begin heeft mijn dochter geen jurkjes gedragen maar wel duidelijke meisjeskleding, zou haar echt geen jongenskleding aantrekken.

13. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ah nee echt niet, vind dat een beetje zielig. Ik hou wel erg van (zacht) roze. Maar heb ook een hoop andere kleurtjes, leuke grijze/donkerblauwe/mint groene jurkjes, witte kleertjes.. Er is zat te vinden wat niet roze is.

14. Dustin

Dustin Actief lid

4 jun 2016
    371
    42
    28
    NULL
    NULL
    ja dat zou ik wel doen. maar ik zou er ook wat echt meisjes kleding bijkopen zodat je het kan combineren.

bij ons ging het helaas niet want wij kregen eerst een dochter en toen een zoon. en om een jongen nou roze jurkjes aan te geven ging me iets te ver.

15. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Dit idd. Ik vond het nog wel eens lastig dat je bij zo'n eerste kleintje geen oude kleren hebt. Terwijl er best wel momenten zijn waarbij je liever niet die nieuwe mooie kleertjes aantrekt.

Ik zou zelf even kijken naar de printjes. Ik heb mijn dochter ook echt wel blauwe truitjes aangedaan, waarop dan bijvoorbeeld een beertje stond. Vind ik best kunnen.

Deel Deze Pagina