Ik vind het wat klein lijken bij het zit gedeelte. 3.7 / 4.6 is niet zoveel.. Zeker bij een nieuw te bouwen huis, zou ik zelf juist ruimte willen. Zal straks eens meten hoe breed onze woonkamer is, dan heb je een beetje een idee hoe smal dat is
Opzich een goede tekening lijkt me zo op het eerste oog. Ik zou zelf de wasmachine op zolder zetten, maar wel 2 aansluitingen maken. Kun je het altijd veranderen als het niet bevalt, of voor toekomstige kopers. Extra badkamer op zolder zou ik wel doen, maar dan alleen douche en wastafeltje. Keuken is al redelijk apart dus die zou ik niet meer afsluiten.
De berging/garage isoleren op de bouwtekening is het enkelsteens. Verder zou ik het huis laten zoals het is. Wil je perse deuren om de keuken af te sluiten,gebruik ensuite deuren. (Wij hebben bijna hetzelfde huis, wel kleiner (11x7)
De indeling van de 2e tekening vind ik super alleen hierdoor verschuift de voordeur. Als je naar de vooraanzicht gevel kijkt, lijkt het alsof deze helemaal schuin staat. Dat vind ik zelf dan weer niet mooi. En ik weet niet of de keuken dan weer te smal wordt. Vinden jullie de voorgevel dan niet raar?
De berging moet we aan de binnenzijde isoleren. De bouwer doet alles aan de buitenzijde, dus de ramen, deuren, vloer en dak en wij isoleren de binnenzijde. Zo kunnen we ook kijken of we voor 2 aparte kamers gaan of dat we de speelkamer en werkkamer samentrekken. De muur van de berging wordt wel al geplaatst. Is een berging van 3,5x3 ruim genoeg voor fietsen en een wasmachine? Hoe heb jij het opgelost met de woonkamer?
Mooi huis hoor! Beganegrond -Mij eerste gedachten was....waarom geen garage voor de auto. Voor mijn man zou dat echt een must zijn. - De keuken zou ik gewoon open laten. Aangezien hij op een plek zit wat al afgelegen is van de rest van het huis. Zonde van de ruimte! Eerste verdieping - Volgensmij klopt de plaats van de trap niet! Als ik naar de afmetingen van benede en boven kijk, dan komt het niet uit. De trap zou (kijkend naar beide beganegrond tekeningen) in de slaapkamer uit komen. Met de klok mee de 2de slaapkamer(de slaapkamer rechts voorkant huis). De trap is even lang als die slaapkamer...dus je zou er onmogelijk een deur voor een slaapkamer kunnen maken. De deur van de slaapkamer ernaast(rechts achterkant huis) zou daar kunnen blijven, maar die zit dan wel precies bij de trap waar je naar boven komt. Je zou alle ruimtes boven eigenlijk in spiegelbeeld moeten plaatsen, al blijft de deur van de grote slaapkamer dan nog steeds direct bij trap. - Badkamer verplaatsen: als je alleen de kamers in spiegelbeeld plaats met rechts een breedte van 4600mm(vanaf de rechter buiten muur) en je de badkamer ook 4600mm,van de rechter buitenmuur af, laat beginnen, dan heb je direct een grotere inloopkast. - Een aparte wc zou kunnen, maar die ruimte gaat dan wel van de badkamer af. Als de wc en douche omdraait, dan kan je de wc apart laten maken. Ik zou het alleen niet doen. Zolder - in mijn ogen geen toegevoegde waarde. Ps. Als je het handig vindt kan ik met een tekening wel laten zien wat ik bedoel met de trap en de kamers.
Oke gelukkig! Was al bang dat jullie echt van alles om zouden moeten gooien. Nou is dat met een tekening nog niet zo'n ramp, maar toch... Qua garage is het echt wat jullie zelf praktisch vinden. Een kantoor en speelkamer is natuurlijk hartstikke handig! Ik hoef daar alleen niet mee aan te komen bij mijn man Wat badkamer betreft goed plan. Badkamer op zolder idem. Het is makkelijk, maar zeker niet noodzakelijk. Feit is wel dat het veel makkelijker is om er tijdens de bouw 1 te plaatsen dan later. Nog maals prachtig huis! Ik hoop dat wij dit ook over heel wat jaar kunnen realiseren....zelf een huis ontwerpen en laten bouwen.
Mooie woning! Ik hecht waarde aan een garage waar een auto in past. Immers vind ik het dan de naam garage waardig als dat niet zo is, plus het is waardeverhogend voor verkoop als dat wel zo is. Ik zou de wc evt aan de voorzijde plaatsen vd woning (waar de trap nu uitkomt) en dan de trap spiegelen. Zo verlies je geen ruimte achter. Qua badkamer zolder.. Is echt smaaktechnisch. Heeft beetje waarde, maar het is puur wat jullie kopers willen bij evt verkoop. Je hebt immers al een volwaardige badkamer plus 2 extra wc. Ik heb mn wasmaschine in de garage staan (en ja, past nog steeds auto in) heerlijk zo. Geluid is weg en je kan gelijk de was ophangen buiten...
Ik zou zeker ook zorgen dat er een auto in de garage kan, en dan misschien bv een hobbykamer erbij of een bijkeuken voor de wasmachine bv. Kantoor is natuurlijk handig, maar een garage waar geen auto in kan vind ik gek...
Bedankt voor jullie reactie's. Het is eigenlijk ook geen echte garage. We noemen het zelf gewoon de berging. Wbt. de garage gebruiken om ook daadwerkelijk je auto in te zetten: hier in de buurt hebben we een hoop woningen met een ' echte' garage en bijna niemand heeft zijn auto erin staan. De meeste (lees: bijna iedereen) hebben de auto gewoon op de oprit en de 2e auto op een openbare plek. Bij onze nieuwe woning hebben we een redelijke voortuin, waar we een oprit gaan maken. Hier zullen we onze auto dan parkeren.