waar naar de basisschool

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door snoemf, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoemf

    snoemf Actief lid

    4 nov 2007
    191
    0
    16
    na de zomervakantie mag kevin naar de basisschool.
    ik werk wisselende dagen en weet dit 2 weken van te voren.
    nu gaat kevin in het buurdorp naar oma als ik ben werken.

    nu staat hij al hier in het dorp ingeschreven op school maar we zitten eraan te denken om hem bij oma naar school te laten gaan.
    oma kan niet op en neer rijden naar hier om hem te brengen en halen, maar ze vind het ook vervelend als hij daar naar school gaat omdat hij dan hier geen vriendjes heeft.

    zelf vinden we dat niet een groot probleem maar het is natuurlijk ook niet zo leuk.

    ik weet nu even niet wat te doen, over 2 weken is het daar inschrijven.

    hier zit wel een bso maar je moet dan 4 weken van te voren doorgeven welke dagen hij komt en dat kan ik dus niet. ook weet ik niet of er een wachtlijst is daar. nog niet geinformeerd.

    wie weet raad
     
  2. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    #2 Cygnet2, 1 mrt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 mrt 2011
    Ik zou 1) altijd kiezen voor de beste school (degene die goed staat aangeschreven en die het beste bij jou past) 2) bij voorkeur in de eigen woonomgeving. Waarom? Omdat een kind op een gegeven moment ook vriendjes krijgt en daarmee wil spelen.. na school bijvoorbeeld.

    Is het in Nederland niet verplicht om een rooster altijd minimaal 1 maand van te voren kenbaar te maken?
     
  3. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik werk ook onregelmatig ( wel alleen overdag) maar ik heb een vast rooster en weet zo ie zo als er veranderingen zijn het een maand van tevoren.

    mijn dochter moet straks naar de voor schoolse opvang.

    persoonlijk zou ik dan mijn kind bij me zelf in de buurt opschool doen ipv vlak bij oma.
    is er geen vriendje of ander bekende die ook naar die school gaat waar hij mee mee kan lopen?
     
  4. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Mee eens, daarnaast weet ik niet hoe oud oma nu is en of ze de komende 9 jaar op blijft passen. Anders zou hij misschien op een gegeven moment weer van school moeten wisselen, wat ook best ingrijpend kan zijn.
    Is een gastouder in je eigen woonplaats geen optie, dat hij daar naartoe kan na schooltijd. Er zijn ook gastouders die kinderen van school halen.
     
  5. snoemf

    snoemf Actief lid

    4 nov 2007
    191
    0
    16
    bedankt voor de reacties.
    gastouder zou ik ook nog naar kunnen informeren.
    weet iemand hoever van te voren die moeten weten wanneer ze komen? ik weet mijn rooster maar 2 weken van te voren.
     
  6. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Dat verschilt per gastouder, maar over het algemeen zijn die wel een stuk flexibeler dan bijv. de naschoolse opvang. Je zou er een paar kunnen bellen.
     
  7. snoemf

    snoemf Actief lid

    4 nov 2007
    191
    0
    16
    we hebben nu besloten dat we gaan kijken op de school bij oma en goed overleg gehad met oma.

    als het op die school bevalt gaat hij daar naar school en blijft oma oppassen.
     
  8. Eva1983

    Eva1983 VIP lid

    2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hier een zelfde situatie. Wij wonen nu nog in een dorp 7km bij oma vandaan, maar hopen ons huis te verkopen en dan een huis te kunnen kopen in het dorp waar oma woont.
    Onze zoon is pas 2,5 dus we hebben nog even. Vandaar dat we hem in het dorp bij oma hebben ingeschreven (zelfs bij haar in de straat :D) Is trouwens ook een hele goede school in onze ogen. Ik snap je dilemma heel goed. Anderen kunnen wel aankomen met gastouders e.d. maar dat is ook niet voor iedereen haalbaar....
     
  9. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    TS geeft aan de BSO overwogen te hebben, maar dat is organisatorisch niet haalbaar, qua kosten zit je aardig hetzelfde met de BSO of gastouder.
     
  10. snoemf

    snoemf Actief lid

    4 nov 2007
    191
    0
    16
    we hebben geinformeerd maar de gastouders hier willen ook 3 weken van te voren de roosters hebben. dat kan ik me ook wel voorstellen maar voor ons is dat niet haalbaar. dus oma mag voor ons blijven oppassen en ze wil dit ook.
     
  11. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Als jullie daar vrede mee hebben gewoon doen! Dan kan het toch ook daar naar vriendjes en vriendjes zijn ook welkom bij oma?
    Ik hoop dan wel dat oma fit genoeg is om het de komende 12 jaar zo te doen, want veranderen van basisschool kan best ingrijpend zijn!
     

Deel Deze Pagina